آسمانخراش های با شکوه جهان را بشناسید+ عکس
کد خبر: ۸۲۳۶
تاریخ انتشار: 2015 August 19    -    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
اگر در گذشته بشر برای ساخت و ساز بیشتر چاره‌ای جز حرکت بر روی زمین نداشت حالا کار به جایی رسیده که نوک ابرسازه‌های ساخت دست بشر از دل ابرها نیز عبور می‌کند. معمولا برای ساخت یک آسمانخراش، طرح‌های مختلفی از مدت‌ها قبل که حتی می‌تواند به سال‌ها پیش نیز بازگردد مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد. از این رو باید گفت آسمانخراش‌هایی که در آینده ساخته می‌شوند، هرچند هم اکنون در حد حرف و ایده هستند اما طرح اصلی آنها بارها مورد مطالعه قرار گرفته و با مهیا شدن امور، کار ساخت آنها آغاز می‌شود. در این گزارش ابرسازه‌هایی معرفی می‌شود که به عقیده مهندسان شهرسازی، پس از ساخته شدن عملا تعریفی نوین از ابرسازه‌سازی ارائه می‌کنند.



-النور (مراکش)

 این آسمانخراش ارتفاعی درحدود 540 متر دارد. کل این سازه در 114 طبقه و در کازابلانکای مراکش ساخته می‌شود. اما انتخاب ارتفاع 540 متری بی‌دلیل نبوده است. در واقع گروه طراحی کننده این آسمانخراش تلاش کرده که با انتخاب این عدد دنیا را به یاد عدد 54 بیندازد، یعنی شمار کشورهای آفریقایی. در این ابرسازه یک هتل 7 ستاره نیز ساخته می‌شود. همچنین گالری بزرگ هنری، مجموعه استخر، سونا و جکوزی، رستوران‌های لوکسی که در آنها غذاهای مختلف سراسر جهان طبخ می‌شود و در نهایت بوتیک‌های لوکس نیز احداث خواهد شد.

 


- Vietcombank(ویتنام)

این آسمانخراش 206 متر ارتفاع خواهد داشت و قرار است در هوشی مینه، پایتخت ویتنام ساخته شود. بنا شدن این ابرسازه در کنار رود سایگون، چشم انداز زیبایی را در پیش روی ساکنان برج خواهد گذاشت. یکی از جاذبه‌های اصلی این آسمانخراش استفاده از سیستم نورپردازی ویژه در نمای بیرونی آن است که در شب هنگام به ابرسازه‌ای رویایی‌تر از آنچه که در طول روز به نظر می‌آید تبدیل خواهد شد.

- L Tower(کانادا)

 سطح مقطع کم و کشیدگی این آسمانخراش آن را به یکی از زیباترین ابرسازه‌های جهان تبدیل خواهد کرد. قرار است این آسمانخراش 205 متری به عنوان یک ابرسازه ارتباطاتی و در قلب شهر تورنتو ساخته شود. دانیل لابسکیند، طراح و معمار برجسته آمریکایی - لهستانی کار این پروژه را به اتمام رسانده است. او پیشتر با طراحی مرکز تجارت جهانی نیویورک در دنیا شناخته شده بود. قرار است این آسمانخراش به زودی به بهره برداری برسد.

One Riverside Park(آمریکا)

 ابرسازه جدید منهتن گرچه در مقایسه با سایر آسمانخراش‌های مطرح دنیا ارتفاع کمتری خواهد داشت اما از حیث طراحی و تنوع به کار رفته در آن، یکی از متفاوت‌ترین ابرسازه‌های جهان به شمار می‌آید. این آسمانخراش 114 متر ارتفاع خواهد داشت. کار ساخت این ساختمان عظیم همچنان در دست انجام است. فضاهای اختصاصی برای تماشای فیلم، بازی و مرکز فوق مدرن بدنسازی از جمله ویژگی‌های منحصربفرد این سازه به شمار می‌آید. همچنین در برخی آپارتمان‌های لوکس این ساختمان، کار ساخت استخرهای اختصاصی نیز در نظر گرفته شده است. کل این سازه در 33 طبقه خلاصه می‌شود.

-432 Park Avenue (آمریکا)

 باز هم آمریکا و باز آسمانخراش مرتفعی دیگر. این سازه عظیم با ارتفاع 426 متر در 96 طبقه ساخته می‌شود و البته به زودی هم به بهره برداری خواهد رسید. از این برج عظیم به عنوان سومین ساختمان مرتفع آمریکا و دومین در نیویورک یاد می‌شود. نکته جالب توجه دیگر این است که پس از ساخت، لقب مرتفع‌ترین آسمانخراش ساخته شده در نیم کره غربی زمین را خواهد گرفت. ساکنان آتی این آسمانخراش چشم انداز دیدنی از اقیانوس را در زیر پا خواهند دید.

- OKO South Tower(روسیه)

 در روسیه آسمانخراش‌های چندان مهمی وجود ندارد اما حالا قرار است یکی از شاخص‌ترین ابرسازه‌های جهان در پایتخت این کشور معمولا سردسیر یعنی روسیه احداث شود. این ساختمان عظیم که نقشه آن الهام گرفته شده از دو آسمانخراش معروف در لندن و پاریس است در قالب دو ستون به هم متصل 85 و 49 طبقه‌ای ساخته می‌شود. احداث یک هتل 4 ستاره، ساختمان‌های اداری مختلف، آپارتمان‌های لوکس و مجموعه‌های ورزشی و تفریحی از جمله بخش‌های شاخص پروژه ساخت این آسمانخراش است.

- Federation Tower(روسیه)

 اگر در گذشته توجه چندانی به ابرسازه سازی در روسیه و مسکو نمی‌شده است حالا قرار است آسمانخراش دیگری نیز در این شهر سردسیر احداث شود. این پروژه دوقلو در قسمت برج شرقی 373 متر و در ناحیه غربی 242 متر ارتفاع دارد. این دو بخش که به ترتیب 97 و 65 طبقه دارند به وسیله سه پل مخصوص که به نام «پل‌های آسمان» شناخته می‌شوند به یکدیگر متصل خواهند شد. در این آسمانخراش چندین هتل و آپارتمان لوکس ساخته خواهد شد. در عین حال از بخشی از این ابرسازه به عنوان مرکز تجارت جهانی روسیه استفاده خواهد شد.

- ADNOC(ابوظبی)

 گویا عطش امیرنشین ابوظبی از ساختن ابرسازه‌ها هیچ گاه پایان نخواهد یافت. قرار است مقر دفاتر شرکت ملی نفت ابوظبی در یکی از مرتفع‌ترین و مدرن‌ترین آسمانخراش‌های جهان راه‌اندازی شود. این سازه عظیم 342 متر ارتفاع داشته و در قالب 76 طبقه ساخته می‌شود. نکته جالب توجه درباره این سازه، سطح مقطع مثلثی آن است که آن را از بسیاری از آسمانخراش‌های مطرح خاورمیانه و جهان متمایز می‌کند. جدای از تجهیزات و سازه‌های مرتبط با شرکت ملی نفت ابوظبی، بخش‌های دیگری از جمله یک موزه در این آسمانخراش احداث می‌شود.

- Capital Market Authority(عربستان)

 باز هم قرار است ابرسازه دیگری در منطقه خاورمیانه ساخته شود. این بار عربستان میزبان یکی از زیباترین آسمانخراش‌های جهان به ارتفاع 384 متر خواهد بود. سیستم کنترل خورشیدی این ساختمان غول پیکر در نوع خود در دنیا بی‌نظیر است. با عملکرد این سیستم، خنک سازی فضای داخلی این برج کار چندان سختی نخواهد بود. در قسمت پایین این آسمانخراش سالن کنفرانس بزرگ و مجهزی ساخته می‌شود.


- Shanghai Tower(چین)

 یکی از مرتفع‌ترین ابرسازه‌های ساخت دست بشر که تقریبا راه اندازی شده است، با این حال آنقدر بزرگ و همراه با جزئیات است که گفته می‌شود نهایی شدن ساخت آن تا چند ماه دیگر به طول خواهد انجامید. این سازه 632 متری هم اکنون عنوان مرتفع‌ترین آسمانخراش چین را دارد. در بدنه سازه انحناهای زیبایی دیده می‌شود که بر پایداری آن در برابر زمین لرزه‌های احتمالی می‌افزاید.

مدآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار