جزییات طرح جایگزین "زوج و فرد" در تهران
کد خبر: ۸۱۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 August 19    -    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه جلسه ملاقات مردمی معاونت حمل و نقل و ترافیک در سامانه نظارت همگانی 1888 شهرداری تهران به خبرنگاران گفت: طرح LEZ با هماهنگی های صورت گرفته با عنوان طرح کاهش تصویب شد.
وی افزود: کلمه کاهش مخفف کنترل آلودگی هوای شهر است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه طی بررسی ها در طی سال های اجرایی شدن طرح زوج و فرد این طرح را بر آلودگی هوا بی تاثیر یافتیم خاطر نشان کرد: این در حالی است که طرح زوج و فرد به منظور کاهش آلودگی هوا اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه باید روش جایگزین برای طرح زوج و فرد می یافتیم اظهار کرد: در طرح کاهش خودروها از لحاظ آلایندگی به 4 گروه سبز، آبی، زرد و قرمز تقسیم می شود که سبز مجاز و قرمز غیر مجاز برای تردد در این محدوده قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین شهر تهران به سه گروه اصلی تقسیم می شوند که شامل محدوده طرح ترافیک، محدوده زوج و فرد سابق یا طرح کاهش فعلی و محدوده پیرامونی شهر تهران می شود.
تشکری هاشمی تاکید کرد: در این طرح 3 متغیر مهم نیز شامل شدت آلودگی خودروها، جغرافیا و زمان محدودیت های احتمالی است.

وی با بیان اینکه این طرح در شورای ترافیک تهران و شورای عالی هماهنگی کشور در حال بررسی است گفت: پیش از شروع سال تحصیلی جدید به جمع بندی نهایی خواهیم رسید و طرح کاهش را اجرایی خواهیم کرد و پیش از آن نیز برنامه ای برای اطلاع رسانی و آموزش شهروندان در نظر گرفته ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه خودروهای دارای صلاحیت در هر زمانی اجازه تردد در محدوده طرح کاهش را دارند تصریح کرد: سلامتی مردم در اولویت کار قرار دارد که در مقابل آن مسئول هستیم و به همین خاطر تمامی نهادها و دستگاه های شهر تهران باید از این طرح تبعیت داشته باشند.
تشکری هاشمی با اشاره به ناوگان اتوبوسرانی در شهر تهران گفت: تعدادی از اتوبوس ها با عنوان فرسوده باید کنار گذاشته شوند و در این راستا طی 5 ماه اخیر تعداد 580 دستگاه اتوبوس شرکت واحد که قابلیت ارتقا کیفی نداشته و به سن فرسودگی کامل رسیده بودند از رده کاری ناوگان خارج کرده ایم.

وی افزود: در همین خصوص اتوبوس هایی که استاندارد آلودگی آنها با شرایط محیط زیستی سازگار نیست فیلتر کنترل دود نصب خواهد شد تا بتوانیم مشکل آلودگی های آن را حل کنیم.
وی تاکید کرد: با بسیاری از رانندگان خودرو در حال مذاکره مذاکره هستیم تا تمامی تاکسی های پیکان را نیز از چرخه خدماتی شهر تهران خارج کنیم و تا پایان سال 94 هیچ تاکسی پیکانی در شهر نخواهیم داشت.

تشکری هاشمی اظهار کرد: البته اگر فردی خواستار استفاده کلکسیونی از خودرو پیکان باشد می تواند با حذف پلاک تاکسی این کار را انجام دهد ولی اجازه تردد به عنوان تاکسی را نخواهد داشت.
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه سیستم کنترل معاینه فنی خودروها مکانیزه خواهد شد گفت: با هماهنگی های وزارت کشور، اطلاعات معاینه فنی خودروها به صورت یکپارچه در اختیار شهرداری ها، مراکز معاینه فنی و پلیس قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در گام اول خودروها باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند خاطر نشان کرد: هیچ خودرویی بدون معاینه فنی صلاحیت تردد در شهر تهران را ندارد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: زوج و فرد ، LEZ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پراید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
0
0
بجای این طرحهای صد من یه غاز
اگر جای محدوده زوج و فرد را با هم عوض کنند و از همت به بالا را مشمول اون طرح کنند خواهند دید که چقدر در تلطیف هوای تهران موثر خواهد بود
افراد متوسط جامعه هرکدومشون حداکثر یه ماشین دارند که اونم بخاطر هزینه های بنزین و نگهداری ماشین کمتر بیرون میارن
اما از همت به بالایی ها اکثرا برای تک تک اعضای خانوادشون ماشین دارند
و مشغول دور دور بازی هستند
اجحاف در حق مردم عام تهران چقدر ؟
حتی خانه های قشر مرفه هم شامل طرح ترافیک نمیشه و برعکس کارمندان و قشر متوسط و ضعیف حتی باید برای ورو به محلهه زندگیشون عذاب و استرس داشته باشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار