ژست خاص بهرام رادان برای تبلیغ سیگار+عکس
کد خبر: ۸۰۱۸
تاریخ انتشار: 2015 August 17    -    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
 آنهایی که «بهرام رادان» را می‌شناسند می‌دانند که تیزهوشی خاص خودش را دارد، می‌داند که همیشه نباید جلو چشم باشد، می‌دانند که به مسائل سیاسی علاقه‌مند است، می‌دانند که فعالیت‌های اجتماعی موفقی دارد، هم در خانه‌گرفتن برای عده‌ای بی‌سرپرست و هم عضو کمپین غذای جهان‌ شدن.



البته وقتی هم می‌بیند فقط قرار است از چهره‌اش، نه تجربه‌اش استفاده شود، خودش را از ماجرا کنار می‌کشد. از تجربه‌کردن نمی‌ترسد حتی اگر نتیجه‌اش آلبوم موسیقی باشد که مخاطبانش بسیار خاص باشد. او رفته بود تا بماند اما بازگشت و در این یک‌ماهی که گذشت، برخلاف خواسته خودش مدام روی خط اول خبرهای حاشیه‌ای بود، آنها هم بیشتر از فضای مجازی و مسائل خاص آن سرچشمه می‌گرفت؛ این حاشیه‌ها برای او کمی سخت بود اما در حال گذر است.

اما این‌روزها پوستری از او به‌عنوان بازیگر فیلم «عصر یخبندان» بر سر در سینماها دیده می‌شود؛ تبلیغی با ژستی خاص و سیگاری در دست؛ تبلیغی که از چهره‌ای حساس و درگیر دغدغه‌های اجتماعی همچون «رادان» کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. سال‌هاست که مباحثی همچون تبلیغ سیگار با حضور بازیگران حل شده است، چه در آن سو، چه در این سو.

شاید هنوز مقررات و قانون جای ویراژدادن برایش گذاشته است و در این مورد نیز شاید مطرح شدن صحنه‌ای از فیلم است. اما از آن زمانی که مثلا ساواکی‌های فیلم‌ها قرار بود با سبیل‌های خاص، انگشترهای طلای بزرگ و سیگارهای برگ در فیلم‌ها خودنمایی کنند، گذشته است و سال‌ها از زمانی که بازیگران نقش‌های منفی قرار است با پوشششان قضاوت شوند هم گذشته است. می‌دانیم که رادان یکی از بهترین صحنه‌های درد یک معتاد را در فیلم سنتوری بازی کرده و سیمرغ هم گرفته است.

حالا رادان در این فیلم نقش خاکستری آقازاده‌ای را با این شمایل بازی کرده و قطعا هم سیگار یکی از ملزوماتش بوده است. اینکه بهرام رادان چقدر در فیلم توانسته این نقش را موفق بازی کند، نقدی سینمایی است و در مجال این مطلب نمی‌گنجد. اما هدف از این مطلب تنها یک اشاره کوچک است به بازیگری که به ابعاد اجتماعی بازیگری‌اش اعتقاد دارد، به عشق مردم و مخاطب امیدوار است و به تأثیر فضاهای اجتماعی و شهرتش آگاهی دارد.

از بهرام رادانی که هم در کلیپ‌هایی برای کمک به کودکان حضور دارد و هم برای گسترش و اهدای سلول‌های بنیادی و کمک به مبتلایان سرطان خون فعالیت می‌کند، اجازه انتشار این عکس اندکی عجیب است. شاید او و تهیه‌کننده دلایل خاص خود را برای انتشار این عکس برای تبلیغ داشته باشند اما مخاطب تنها این ژست و این سیگار را می‌بیند و شاید هم فرصت نکند هیچ‌وقت این فیلم را ببیند.
شرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار