چرا بعضی ها «عشق اول» خود را به راحتی فراموش نمی کنند؟
کد خبر: ۸۰۱۷۷
تعداد نظرات: ۱۴۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 23    -    ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
در زندگی با بسیاری از اولین­ ها روبرو می شویم، مانند داشتن اولین ماشین، اولین روز مدرسه، اولین سفر، اولین باری که پیاده و تنها به خانه برگشتیم و… تجربه اولین­ ها جزو لحظات به یاد ماندنی در زندگی هستند و با توجه به موقعیتی که داریم ممکن است یک احساس وجد یا حس نابودکننده برایمان به ارمغان آورند.
چرا عشق اول فراموش نمی شودبه گزارش «تابناک با تو»؛ شما هیچ کاری نمیتوانید با خاطرات عشق اول تان انجام دهید تا فراموش اش کنید ! خودتان را اذیت نکنید… نمیتوانید فراموش کنید اما میتوانید این احساس را درک کنید و در کنار کلکسیونی از دیگر  احساسات خوب نگه اش دارید. در زندگی با بسیاری از اولین­ ها روبرو می شویم، مانند داشتن اولین ماشین، اولین روز مدرسه، اولین سفر، اولین باری که پیاده و تنها به خانه برگشتیم و… تجربه اولین­ ها جزو لحظات به یاد ماندنی در زندگی هستند و با توجه به موقعیتی که داریم ممکن است یک احساس وجد یا حس نابودکننده برایمان به ارمغان آورند.
  چرا عشق اول فراموش نمی شود

به هر حال، چیزی که اکثر افراد هرگز فراموش نمی­کنند تجربه عشق اول است. عشق همیشه خاص است، اما تجربه اولین عشق یک حس کاملا منحصر به فرد است چرا که احساسی را برای شما خلق می­کند، شاید خیلی خوب یا خیلی بد، که قبل از این هرگز تجربه نکرده­ اید.

احساسی عمیق و سرشار از ماجراجویی در دنیایی کاملا جدید و نو ! انگار یکدفعه دنیای اطراف تان قشنگ تر میشود، مردم مهربان تر میشوند، سختی های زندگی ناپدید میشوند و تنها یک نفر در کل زندگی تان برایتان معنا و مفهوم پیدا میکند.

طبق تحقیقات روانشناسان مردم دنیا دو دسته اند : آنهایی که احساس تجربه عشق اول را دارند و نمیتوانند فراموش کنند و آنهایی که درباره فراموشی این تجربه دروغ میگویند
  چرا عشق اول فراموش نمی شود

البته اگر منصف باشیم… حس تردید در هیجان ماجراجویی هم در کنار این احساس عمیق وجود دارد؛
حتی اگر تجربه این عشق چندان بادوام نباشد و حتی مدت کوتاهی داشته باشد به جزیی از وجود شما برای بقیه زندگی­تان تبدیل خواهد شد.
هنگامی که ما در مورد اولین عشق فکر می­کنیم، با آمیخته­ ای از احساسات مختلف روبرو هستیم که توضیح دادنش کار دشواری می­ باشد.
حتی اگر خاطره اولین عشق ما مربوط به ۵، ۱۰،۱۵ یا حتی۵۰ سال پیش باشد با این وجود هنوز هم بسیاری از ما آن را فراموش نکرده و در حال حاضر هم به آن فکر می­کنیم… مثل اینکه همین دیروز بود !

در اینجا ۱۰ دلیل برای این­که چرا ما هرگز عشق اول خود را فراموش نمی­کنیم، ذکر شده است و در کنار هر دلیل به شما نشان خواهیم داد چطور از این تجربه و احساس زیبا در موفقیت های زندگی تان استفاده کنید. سعی نکنید عشق اول تان را فراموش کنید. شما به این حس احتیاج دارد

دلیل اول | عشق اول بسیار قوی و قدرتمند است

اولین باری که گرفتار عشق می­شوید حس می­کنید که دنیا در حال ویران شدن است همه چیز غیرقابل پیش بینی و ناگهانی رخ می­دهد و متوجه می­شوید به کسی اهمیت می­دهید که مشخص نیست متوجه احساس شما شده یا خیر.

حتی اگر از علاقه طرف مقابل هم آگاه باشید اولین باری که این حس را تجربه می­کنید یک حس رمانتیک و پرهیجان سرشار از تردید و ترس خواهید داشت.
 
این حس بسیار غریب و شبیه حس­ هایی که پیش از این داشته­ اید نیست و باعث می­شود هر فردی که این تجربه را دارد، خاطره آن را برای همیشه در ذهن خود ثبت کند.

مشابه این احساس زمانی رخ میدهد که شما ماجراجویی جدیدی  آغاز میکنید و پای تان را بیرونِ دایره حاشیه امن زندگی تان میگذارید… حس خوبی است ! قبلا خواندید «رفیق، عدم قطعیت دوست توئه ازش نترس!»

دلیل دوم | نخستین دلشکستگی عاطفی بسیار سخت و دردناک است

تنها چیزی که خاطره اولین عشق را پررنگ­ تر می­کند تجربه اولین دل شکستگی عاطفی است. اغلب، این احساسات با خاطرات همان شخص آمیخته خواهد شد.

برای کسانی که اولین عشق زندگی خود را از دست می­دهند و این عشق دوامی برای بقیه زندگی­شان ندارد، پایان این رابطه به احتمال زیاد بسیار دردناک خواهد بود، صرف نظر از این که این فرد اول چه کسی بوده و وابستگی عاطفی در چه حد بوده است.

از دست دادن اولین عشق و حس جدایی از فردی که اولین احساس خارق­ العاده عاطفی را برای شما خلق کرده تجربه بسیار دردناکی است. تلاش برای فراموش کردن این غم و درد حاصل از آن به احتمال زیاد، برای تمام عمر در ذهن شما باقی خواهد ماند.

اما میتوانید آنرا بپذیرید و طرزفکرتان را نسبت به آن تغییر دهید «خدایا ممنونم که به من اجازه دادی تجربه ای خالص از عشق را در زندگی داشته باشم…»
 
چرا عشق اول فراموش نمی شود 
 
دلیل سوم | عشق اول معصوم است

برای اکثر مردم، عشق اول پاک و معصومانه است. این حس معمولا به دور از یک برنامه از پیش تعیین شده و بی­آلایش و پاک است. حسی که خود به خود و بدون انگیزه بوجود می­آید. لازم نیست برای به دست آوردن آن تلاشی کنید و خودش اتفاق می­افتد. حتی فقدان انگیزه یا قصد ویژه آن را بیشتر خاص می­کند.

پس از تجربه اولین عشق، ما رفتارهای آگاهانه­ تری در رابطه­ های بعدی خواهیم داشت. حتی ممکن است تلاش زیادی انجام دهیم تا شکل روابط را چیزی شیبه تجربه اول خود باسازی کنیم. که این خود باعث می­شود رفتار متفاوتی داشته باشیم تا خاطرات پیشین را بتوانیم تکرار کنیم.

دلیل چهارم | عشق اول با خود، دیگر اولین ها را هم به دنبال دارد

اولین عشق به احتمال زیاد تنها در مورد اولین فردی نیست که قلب شما را تسخیر می­کند، ممکن است تجربیات جدیدی را در کنار این عشق تجربه کنید و با چالش­ های تازه­ای مواجه شوید.

مواردی که می­تواند در رشد شخصیت شما تاثیرگذار باشد. احتمالا شاهد تغییرات جدید درون خود خواهید بود و می­توانید تاثیرات مثبت روی طرف مقابل تان داشته باشید.

در برخی موارد، ممکن است واکنش های احساسی و شیمیایی متفاوتی را درون خود احساس کنید و شاهد تغییرات خاص در ساختار بیولوژیکی بدن خود شوید. خاطره این واکنش­ ها در ذهن ما حک شده و تمام طول عمر با ما هستند حتی در مواردی که همه چیز غیرقابل پیش بینی و حتی ناراحت کننده بوده است.

تمام این خاطرات با احساسات عاطفی در هم آمیخته و در ذهن ما برای همیشه باقی می­مانند.

دلیل پنجم | عشق اول اولین تجربه «ما»شدن است

ممکن است برای اولین بار تجربه تصمیم گیری به عنوان یک زوج را به جای اتخاذ تصمیمات فردی و شخصی تجربه کنید. ممکن است حتی افکار، نظرات، و یا احساس شخصی دیگر را برای اولین بار در اولویت تصمیم خود قرار دهید و علاقه و سلائق خود را بخاطر فردی دیگر نادیده بگیرید.

این احساس وقتی که اولین گروه و تیم تان را تشکیل میدهید تا کاری انجام دهید (مخصوصا اگر در آن کار موفق هم شوید) به چشم میخورد. معمولا اولین «ما» شدن و موفقیت از طریق این «ما» به شما حسی سرشار از هیجان تجربه ای جدید میدهد که نمیتوانید هیچوقت فراموش کنید.

دلیل ششم | ممکن است عشق اول به انتخاب شما به پایان نرسد

این اصلا غیر معمول نیست که در اولین تجربه عشق دو طرف نه به انتخاب خود بلکه به دلیل شرایط از هم جدا شوند. به عنوان مثال، دو دانش آموز که برای حضور در دانشگاه های مختلف خود را آماده می­کنند ممکن است به علت قرار داشتن در یک مسافت طولانی از هم جدا شوند.
همین اتفاق ممکن است به دلیل یک فرصت شغلی رخ دهد و دو طرف به علت عزیمت یکی از افراد به منطقه­ ای دیگر از هم جدا شوند. اولین عشق معمولا بسیار جوان است و در دوران جوانی ما اتفاق می­افتد.
 
ما همیشه کنترل کاملی بر اتفاقات زندگی نداریم و قبل از رسیدن به سن بزرگسالی این خانواده است که برای ما تصمیم می­گیرد. ممکن است براساس تصمیمات اتخاذ شده توسط پدر و مادر محل زندگی­ مان تغییر کند. فرصت های آموزشی و گزینه های شغلی هم از دیگر عوملی هستند که موقعیت ما را تحت تاثیر قرار می­دهد. به هر حال نمی­توان آینده یک فرد را تنها به دلیل در کنار هم ماندن قربانی کرد.

پس اگر اولین عشق تان را به خاطر ساختن آینده تان فراموش کردید… اشکالی ندارد شما تصمیم درست را گرفته اید. هر تصمیمی به غیر از این را اگر میگرفتید ممکن بود در آینده پشیمان می شدید.

چرا عشق اول فراموش نمی شود 

دلیل هفتم | اولین عشق تداعی­گر دوران جوانی ما هست

با گذشت زمان، خاطره اولین عشق تنها معطوف به یک فرد نمی­شود و معطوف به برهه زندگی شما در جوانی و نقطه­ ای است که در آن زندگی می­کردید. ممکن است این خاطره برای شما یادآور دوران جوانیتان باشد. زمانی که زندگی شیرین­ تر بود و حقیقت را تنها از زاویه دید بزرگسالان دنبال می­کردید. شور و شوق اولین عشق و خاطره آن می تواند تداعی­ گر روزگار خوش گذشته برای شما باشد.

پس شما با فکر کردن به عشق اول تان، نه فقط به یک شخص بلکه به برهه ای از زندگی تان هم فکر میکنید، فصل، سال، دل مشغولی ها و مشغله های فکری آن زمان برای تان تا ابد باقی خواهد ماند. دلیل هشتم | اولین عشق شما را به یاد ماجراجویی و امکان انجام کارهای جدید می­اندازد.

تجربه اولین عشق در دوران جوانی یادآور زمانی است که جسورانه هر کاری را می­ توانستید انجام دهید زمانی که محدودیتی نداشتید و زندگی برایتان یک تجربه جدید پر از هیجان بود. اولین عشق تداعی­ گر بسیاری از خاطرات مختلف برای شما است که در یک برهه مهم از زندگی خود داشته­ اید.

وقتی به اولین عشق خود فکر میکنید، به صورت ناخودآگاه به اولین اقدام های جسورانه تان فکر میکنید. بهتر است این خاطرات را همیشه قبل از تصمیم گرفتن برای انجام کاری که در توانایی تان برای انجامش شک دارید به خاطر بیاورید.

دلیل نهم | اولین عشق شما را تغییر می­دهد

معجزه­ ی عشق، اثرات مثبتی است که در یکدیگر ایجاد می­کنید. عشق اول منجر به رشد و ارتقا شخصیت شما می­شود چرا که باعث می­شود تجربه جدیدی را داشته باشید و با مواردی که باعث ترس شما می­شود روبرو شوید.

در نتیجه، این رابطه کمک می کند تا خود را بهتر شناخته و در ادامه زندگی بهتر تصمیم بگیرید. ممکن است این تجربه برای اولین بار شما را وادار کند تا اجازه دهید فردی دیگر تاثیر قابل توجه ی بر نوع افکار و شخصیت شما داشته باشد.

دلیل دهم | عشق اول اتفاقی است که تنها یک بار رخ می­دهد

بزرگترین دلیلی که خاطره عشق اول همیشه با شما خواهد بود (بدون توجه به هر اتفاقی که افتاده) این است که همیشه عشق اول شما اول باقی می­ماند.
یک اتفاق مهم، که تنها یک بار در زندگی شما رقم می­خورد و تجربه آن برای اولین بار علت متفاوت بودن و خاص بودن آن است. مهم نیست که بعد از آن چه کسی را دوست داشته باشید یا چقدر تغییر کنید، عشق اول همیشه اول است و خاطره آن در تمام طول عمرتان فراموش ناشدنی خواهد بود.
پس با این احساس کنار بیایید و به عنوان یک حس خوب از یک تجربه خوب از آن یاد کنید.
 
 
 taamolnews.ir
 
 
 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
3
53
کاش اولین عشق مناسب‌ترین بود و باهاش میشد ازدواج کرد و برای همیشه باهاش موند. اگر اونجوری نباشه کم کم دیگه عشق نیست فقط یه بازی هست و اون حس فداکاری، خواستن دیگری بیشتر از خود و ... از بین میره. حیف واقعا.
زیبا احمدپور از تبریز
|
Canada
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
2
28
چون خیلی سخته و جانکاه است ممکنه بگید بعد یکسال به غصه هات میخندی اما تا اخر عمر اگر بدی ای از عزیزترینت دیده باشی فراموشت نمیشه. کاش ادمها مهربانتر بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
36
25
خیلی از مواردش بزرگ نمایی بود... خب مثلا عشق دوم هم فقط یکبار اتفاق می افتد..!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
14
43
اخرشم تا با همان شخص ازدواج نکنی خوشبختی را حس نمیکنی برای من که اینجوری بود و الان احساس خوشبختی میکنم
پاسخ ها
آنا
| |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
دعا کن منم به عشقم برسم . ماه هاست روز و شبم شده گریه. زندگی بدون اون رو نمیخوام
دانیال
| |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
دقیقا همینه فقط با همون عشقت صددرصد و واقعیه زندگی با کس دیگه ای فقط نقش بازی کردنه
زیبا احمدپور از تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
8
20
چون خیلی سخته و جانکاه است ممکنه بگید بعد یکسال به غصه هات میخندی اما تا اخر عمر اگر بدی ای از عزیزترینت دیده باشی فراموشت نمیشه. کاش ادمها مهربانتر بودند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
و البته ایکاش ادمها درک بیشتری نسبت به هم داشتند
حسین کیهانی
| |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
من جزو اون دسته ادمایم که فراموش کردم.
چون منطقی بودم من از احساسم خیلی ظربه خوردم.عشق واقعی مهم تر از عشق اول کسی که جا میزنه یا تو جا بزنی اون سری وا میره که عشق نیست فقط به حس غریزست.
بشین ببین کی دوستت داره ببین کی مردونه پاته ببین کی تا اخرش جا نمیرنه و میمونه باهات به اون میگن عشق برای فراموش کردن یه چیزی باید عاشق یه چیز بالاتر از اون باشی.
این قانون فراموشیه.
عااشق کسی باش که خیلی سر تر و بالاتره به نظرم خدا از همه چیزبالاتره قران که راسته و یه چیز غیر قابل انکار داستان حضرت یوسف هم تو قرانه.
زلیخا بعد اون همه عششقی که به یوسف داشت و همش شکست همش شکست اخرشعاشق خدای یوسف شدو یوسفو پنج تومنی هم حساب نمیکرد.
عشق زمینی عشق نیست اسم عشقو خراب نکنید.
عشق فقط خدا
خدارو برات ارزو میکنم گلم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
19
10
نه. هیچکدومش درست نیست.
مریخ
|
Germany
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
2
25
بعد از اشنایی بسیار به او علاقه مند شدم او را دوست داشتم عاشقش شده بوده بودم با اینکه بسیار مراقب بودم به لحاظ احساسی وابسته کسی نباشم در این مورد نتوانستم و حتی در خلوت خود در وصف او شعر میگفتم بعد متوجه سستی رابطه از جانب او شدم هر چند میدانستم دارم او را از دست میدهم و تلاشم نتیجه بخش نخواهد بود اما عشق ذهنم را گول می زد و به خودم امید واهی میدادم باز تلاش میکردم و عیب های او را نمی دیدم همه جوره سعی میکردم تا او بماند اما نشد تا سرانجام رابطه ما به جدایی ختم شد تا دو تا سه ماه نمیتوانستم شبها بخوابم و گریه میکردم و امید بازگشت او را داشتم با گذر زمان این دلتنگی کمتر شد اما هنوز ازارم می دهد و وقتی کسی را در خیابان شبیه او میبینم ناراحت میشوم .او را نمی بخشم اوروانشناس بالینی بود و نباید دروغ میگفت نباید احساس یک نفر را به بازی میگرفت و باید اسیب دیدن یک نفر باجدایی را درک میکرد . او رفت والان تمام عکسها و شماره و شورتکات شبکه های اجتماعی او را پاک کردم با ورزش دویدن امیدوارم شادابی نسبی داشته باشم .امیدی ندارم و احساس میکنم هیچ چیز نمیتواند بیانگر احساس ان موقع من باشد .برنامه های خوبی برای زندگی داشتم اما الان اصلا دوست ندارم حتی در موردشان فکر کنم احساس میکنم تحقیر شده ام میدانم او دیگر وجود ندارد اما همچنان گاهی اوقات دلتنگی عجیبی سراسر وجودم را فرا میگیرد خودم را قانع میکنم که من تمام و کمال انسانیت خودم را ثابت کرده ام و مقصر من نبوده ام اما گاهی اوقات عشق مرا گول میزند و به خودم میگویم مقصر خود من هستم تنها چیزی که مرا در تحمل ژرفای این احساس سنگین یاری میدهد گذر زمان است و ماندگار نبودن این دنیا بزرگی کیهان و ناچیز بودن تنهافلسفه ای است که میتواند به من بگوید دنیا فانی است ممکن است تلاش کنید اما بخت با شما همراه نباشد ممکن است گاهی اوقات انسان فرصتهایی را از دست داده باشد تا توسط چنین فرصتهایی سرکوب شود .یک شکست کوچک در عشق بهتر از رسیدن به عشق اما شکستی بزرگتر است من باز هزار بار خداوند را شکر میکنم که این عشق قبل از وصلت ناکام ماند و این جدایی برای من در مسیر زندگی مشترک روی نداد باز همه تقدیر در دست اوست ...‌‌
پاسخ ها
حمید
| |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
خودت را برای نگه داشتن هیچ فردی در زندگیت عوض نکن
باید این را بپذیری
کسی که دلش به رفتن باشد
اگر پاهایش را هم قطع کنی با دستانش میرود!
تو خودت باش آنکه دلش به ماندن باشد؛ میماند...
ناشناس
| |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
"خدا" تنها کسے است که
وقتے همه رفتندمےماند

وقتے همه پشت کردند
" آغوش" مےگشاید

وقتے همه تنهايت گذاشتند "محرمت" مےشود
وقتے همه تنبیهت کردند او "مےبخشد"

خدا رابرايتان آرزو ميکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
1
12
با دلیل چهارم و نهم خیلی موافقم
javaf
|
United States of America
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
5
42
یکی از دشوارترین ودرعین حال لذت بخش ترین لحظات زندگی که تا ابد درمغز وقلب جا ومکانی جدا برای خود ایجاد میکند عشق اول با نگاه اول است که هیچ وقت فراموشی آن ممکن نخواهد بود
امیررضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
6
48
عشق اول نه تنها فراموش نمیشه بلکه رفته رفته بدترم میشه ادم هیشکیو بعد اون دوس نداره هیچ دردی دگ بعد اون غیر قابل تحمل نمیشه
پاسخ ها
پریسا
| |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
اره واقعن من یکساله ازدواج کردم امانتونستم عشقموفراموش کنم شده آرزوم
فرهاد
|
Netherlands
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
5
32
کسی که عشق اولش رو سر یک اشتباه خودش از دست میده و پسش میزنه خیلی سخته بعد 12 سال بازم بهش فکر کنه و بدتر اینکه عشق اولش هم تو زندگیش موفق نشده باشه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
3
9
سلام ب همگی
دوستان این همه مطالب گزاشتین این همه نظر اما یعچی نگفتین عشق فقط عشق اول خب اما بگین چطوردونفر هم دیگر رو میخان بهم برسن درحالی ک خانواده نمیزارن آیا خانواده هم بعد از دست دادن عشق زرج میکشن یا احساس کمبود میکنن بگین چطور چطوری.خانواده رو رازی کنم ک رع کسی ک میخام بگیرم .!
یکم زیادی حساس شدم شاید .
اما بخدا خیلی وقته فکرش اذیتم میکنه
تا بحال شده؟بخاطر پول عشق از پیشت بره?!
هی روزگار دلم پره ولش
خش باشید
پاسخ ها
ساسان
| |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
به عنوان کسی که 15 سال پیش عشق اولشو از دست داده داره نابود میشه ب هر طریقی شده نذار از دستت بره .. اگه رفت زندگیت نابود میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
4
31
من هیچ وقت عشق اولم را فراموش نخواهم کرد خدایا خودت کمک کن من از پدر و مادرم نخواهم گذشت آنان مدانست که عاشق من است ولی به علت شغل با در آمد کم جواب رد دادند من تا قیامت نخواهم بخشید
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
5
25
۷ ساله عشق اولم با تصمیم خودش رفته ! از اون موقع 2549 روز میگذره و تو تمام این روزا , روز و شبی نبوده که بهش فکر نکرده باشم ! به حرمتش نه وارد زندگی کسی شدم نه اجازه دادم کس دیگه ای وارد زندگیم بشه :(
همیشه احساس کمبود میکنم !
همیشه احساس بی حسی میکنم !
انگار دیگه هیچکس نیستم !
آدمی که از رو ابرها با سرعت نور بیوفته و به زمین بخوره دیگه مثل سابق نمیشه.

حالا هرچقدر دلتون میخواد از این مقالات و مطالب بی مصرف بنویسید.
پاسخ ها
Kord
| |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
هرکس عشق اولش رو از دست داد نابود میشه شاید خود را قوی فرض کنه ولی بازم ضعیف هست این از من که شش ساله عشقمو از دست داده بشنوید پس تا میتونید نگذارید عشق اول رو از دست بدهید
ناشناس
| |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
خدا تو رو جوری نیافریده که بدون شخصی دیگه نتونی زندگی کنی. خودت رو بیشتر بشناس و فرصت ها رو از دست نده. شاید اون اولی نباشه ولی خدا هست
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
2
35
سی وشش سال از اولین عشق میگذره بارها به یادش و به خاطرش اشکهاریختم و هر روز به یادش بودم وهرگز فراموش نکردم .تک تک لحظه هارو یادمه.تک تک حرکاتو رفتار وحرفا .به هر دلیل گفته شده یا گفته تشده فراموش نمیشه که نمیشه ....
پاسخ ها
مهری رضایی
| |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
چند سالتونه
من 228 سال از اولین عشقم میگذره هنوز همه حسم تازه است هنوز منتظرم
سحر
| |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
228 سال ؟؟ یا حضرت نوح. فکر کنم شما از جاماندگان کشتی نوح هستید
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
1
22
عشق دوم هیچ زمانی اتفاق نمیفتد مگر آنکه یه چیزی بین دو نفر گنگ باشد یعنی عشق یک طرفه بین دو نفر اتفاق بیفتد و یا موضوعات و مشکلاتی پیش بیاد که باعث جدایی از عشق اولشون بشه .......ولی واقعا عشق اول هر کسی فراموش نخواهد شد من ازدواج کردم و بچه هم دارم ولی بازم هر از چندگاهی به یاد عشق اولم میفتم و این ناخودآگاهم هسته ........
ساسان
|
United States of America
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
5
27
عشق اول به هیچ وجه قابل فراموش شدن نیست. من عاشق کسی بودم که بهش نرسیدم .دو بار خودکشی ناموفق داشتم ..سه سال افسردگی شدید و بیش از ده سال افسردگی معمولی . عشق اول من اول اون عاشق من بود .. سال 72 تا 79 عاشق همدیگه بودم .بعد رفتن به سربازی در سال 79 کم کم سرد شد از من ، اهل هیچ خلافی هم نبودم .. تا بعد خدمت کاملا منو ول کرد..ازدوج کرد و رفت..با اینکه ولم کرده هنوز عاشقشم . با اینکه 13 ساله ازدوج کردم ولی می بینمش مثل بچه های 16 ساله رنگ میپره دستم میلرزه ...افسرده میشم .. هیچ هوسی هم بهش نداشتم .حتی دستش نگرفته بودم....باور کنید نماز میخونم و مومن شدم فقط به امیدی که اون دنیا مال من بشه... نسبت به اسمش هم حساسیت گرفتم . هرکی هم اسمش باشه ناخودگاه بهش حس پیدا میکنم .. با اینکه بهترین خانم دنیا رو دارم.....آرزومه بتونم فراموشش کنم ولی شدنی نیست .. با اینکه زره ای براش من مهم نیستم دیگه ... دلیل اینکه ولم کرده رو هم نمیدونم ........ بنظرتون باید چکار کنم همینطور پیش بره جنون میگره منو ... طرف دختر عموم هستش ... با اینکه من خیلی از هر لحاظ سر هستم هم تیپ هم قیافه هم موقعیت شغلی ....بخدا قسم ادمی هستم که همه هم سرم حساب باز میکنن ...دارم نابود میشم ... با اینکه 37 سالم شده هنوز مثل بچه ها گریه میکنم ...
پاسخ ها
خانوم
| |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
جناب ابن حور ک معلومه تمام این سالها ب همسرت خیانت کردی ...شما ک هنوز بیاد اون بودی چرا یکی دیگه رو قربانی کردی واقعا ک
مریم
| |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
عشق بازی کارفرهاد است وبس...دل به شیرین دادودیگر هیچ کس
عاشق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
5
26
دقیقا میفهممت ساسان جان من پسر داییم رو دوست داشتم وهنوزم با اینکه ۱۸ سال میگذره هنوز نتونستم فراموشش کنم
پاسخ ها
مریم
| |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
ههههه اگه عاشق واقعی بودی به یه مرد غریبه نمیگفتی ساسان جانننننن
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
5
6
15سال پیش پسری عاشقم شد ولی به دلایلی جواب ندادم با اینکه دوسش داشتم اونم از لج من رف ازدواج کرد نمیدونم فراموشم کرده یا نه الله اعلم
رحول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
2
8
عشقی اولی سخته فراموشش کنیم و خیلی سخته وقتی میبینی عشقت با یکی دیگه ازدواج نمیکنه؟ ولی نمیتونی کاری بکنی عشقم بخدا نمیتونم فراموشت کنم(A)
حميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
18
22
چه عشقی چه كشكی يه حس غريزيه وقتی میبینی بین بیشتر افراد اتفاق ميوفته بزرگی آدما به درجه ى هوش و عقلشونه طرف زندگیشو داره نابود ميكنه به خاطر اينكه فلانى رفت...!
رفت كه رفت تو زندگیتی بساز
اوج این عشقم اینه تو یه سال اول ازدواج عادى ميشه
جمع كنيد كاسه كوزتونو فكر خودتون باشید
پاسخ ها
ar
| |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
ای ولا یارو رفته با یکی دیگه خوشه شما هی گریه کنی
خانوم
| |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
دم شما گرم
افتخار ب حماقت می کنن
سناتور
| |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
دمت گرم
سمیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
3
17
الان 31سالمه
14سالم بود یکی از پسرای محلمون بهم ابراز علاقه کرد،عاشق هم شدیم،رفت سربازی وقتی برگشت هر دو احساس میکردیم همو فراموش کردیم،یادمه 17سالم بود که باهم دوست شدیم،واقعا عاشقم بود و واقعا عاشقش بودم،زبون زد همه شدیم،خانواده ها از دوستیمون مطلع شدن و هر دو طرف سنگ انداختن پیش پامون،سریع برا اون زن گرفتنو منم به لج اون سریع ازدواج کردم،زندگیم ارومه و پول فراوون،هر از گاهی میبینمش اون دوتا بچه و منم دوتا بچه دارم،خدا کنه همو نبینیم چون دنیای دوتامون میریزه هم،از لرزیدن بدن من و از سرخ شدن و نگاه شوک دارش،یه بار که بعد از 3سال دیدمش،اصلا نفهمیدم که دارم ماشینو به یه ستون بزرگ میزنم،
مگه میشه،کسی عشق اولشو فراموش کنه،مگه داریم
دروغ دروغ،من حسرت گذشته رو میخورم که چرا براش بیشتر نجنگیدم،اونم وا داد سریع زیر بار ازدواج با دختر خالش رفت،دنیاست که میچرخه ومارومیچرخونه
AMIR
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
3
11
چهار سال باهم بودیم ، الان یه ساله که ولم کردع رو رفته با یکی دیگع. هم من عاشقش بودم هم اون عاشق من بود الان هر شب دارم خوابشو میبینم اصن نمیتونم فراموشش کنم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
هیچکسی تا ابد نیست..
رویا
|
-
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
1
14
خیلی سخته منم یکی رو دوس دارم از ته دل درد بی درمونیه نمبدونم بضیها چطور فراموش میکنن
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
6
3
من یه دختری رو دوست داشتم ولی اون تو ایران و من تو سوعد و بعد ۴ سال برگشتم اما نمیدونم اون از همون دوران بچگی هنوز به من علاقه داره یانه و این خیلی سختخ
پاسخ ها
Ho3ein
| |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
چه خوبه که تو سوئدی ولی فیلتر شکن ایرانی رو گوشیته و ای پیتو ایران زده
سحر
| |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
ای کیو میگه برگشتم ایران متن و درست بخون
ترنم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
3
14
روزای سختیه.۱۸ساله هروقت میبینمش دستام میلرزه نگامو ازش میدزدم هول و دستپاچه میشم اعتمادبنفسمو از دس میدم طوری که اگه کسی منو زیرنظر داشته باشه میفهمه.حتی حالا ک ازدواج کردم جاش تو دل و ذهنم مونده و حالا بعد دو سال اونم داره ازدواج میکنه و من حسرت روزایی رو میخورم که میتونستم عشقمو به پسرعموم یجوری بفهمونم پسرعمویی که فکرمیکردم شاید کسیو دوسداره و این فکر باعث شد هیچ تلاشی واسه شروع یه رابطه نکنم و اون الان به ازدواجی تن داده که از سراجباره. عشق اول هیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچوقت از دل و ذهن پاک نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
2
4
الان دارم درد جدایی عشق اول رو میکشم بنظر شما دوستان ول کنم یا نه بخاطر اینه که اون ترک ومن کردهستم جدا میشیم اون دیونه شده برای من
پاسخ ها
Asal
| |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
چه ربطی داره؟ عشق که زبان مادری آدم ها نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
0
8
منم پسر عمومم از 14سالگیم عاشقم بود ، آنقدر ابراز علاقه کرد که من و عاشق خودش کرد، تو 17سالگیم اومد خواستگاریم ولی خانوادم مخالفت کردن گفتن نمیشه ، بیچاره از عشق من مریض و افسرده شد ، من و به زور دادن به پسر عموی دیگم، اونم بخاطر حال و روزش براش زن گرفتن الان 36 سالمه ولی هیچ وقت فراموشش نکردم ، اونم هر جا من و میبینه ی حالی میشه ، خودم میفهمم، ولی دیگه چه فایده ، اون موقع باید رودرروی خانوادم وا میستادم، عشق اول فراموش شدنی نیس نه اینکه دست خود آدم باشه ، نه. ی حس غریبی تو دلت هست واسه همیشه
پاسخ ها
Ho3ein
| |
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
عشق واقعی مهم تر از عشق اوله کسی که با تموم وجودش بهت عشق بورزه کسی که مثل مرد حواسش بهت باشه خیلی با ارزش تر و محترم تر از اون کسیه که رفته
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
1
4
من چندسال تلاش کردم تادلشو به دست بیارم دوسال باهم بودیم همه چی خوب بود بعد منه اسکل ازش فاصله گرفتم از خودم سرد کردم اعلان ۵سال هست جدا هستیم ومن مثل سگ پشیمون هستم چندبارهم قدم گذاشتم حتی برای ازدواج ولی گفت نه.خودشم فامیل دور هست هرجور هم باشه میبینشم به قران دلم به درد افتاده
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
0
6
نظر همه دوستان را خواندم ومن هم مشکل شمارو داشتم ولی میشه گفت عشق یبینمان وجود نداشته اگه داشت بهم میرسیدیم و چون غرورمون در این راه شکسته باعث شده تا هیچ وقت فراموشش نکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
1
10
من کسی دوست داشتم ولی اون رفت وشب تنها کریه می کردم حالم خیلی خراب بود جلو بقیه خوشحال نشون میدم ولی از دل خراب بودم ولی بعد۲سال ازدواج کردم خدا رو شکر همسری مهربان وزحمت کش دارم خدارو شکر که خدا بهترش بهم داد الان به اون کریه ها میخندم که چیزی نبود در برابر من چرا ناراحت شدم
هدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
2
15
همه درددلاتون خوندم حرفاتونو کاملا فبول دارم مگه میشه عشق اولو فراموش کرد وای که عشق حساب شده هم باشه . حالا به درد دل من گوش بدید الان ۴۹ دارم بازنشسته هم شدم اما مگه عشق اولو میشه فراموش کرد۳۰ سال گذشته هنوز اشکم براش جاریه وقلبم براش میلرزه نزاشتن ما بهم برسیم هردو هم مذهبی و مقید بودیم خیلی عاقلانه عاشق هم بودیم امان از دست مثلا بزرگترها فقط خدا میدونه چه جوری دلمو شکستن من هنوز آه جانسوز زجرم میده با اینکه ازدواج خوبی هم داشتم ولی اصلا نتونستم اونو از قلبم بیرون کنم حالا هم منتطرم مرگ منو نجات بده
پریسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
1
17
فراموشی عشق اول خیلی سخته یا شاید هم غیر ممکن حتی اگه خوشبخت هم باشی ولی اون واسه همیشه تو ذهنت ثبتِ
عسل تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
4
10
۷/۸ سال پیش برا همیشه رفت.خیلی دلم براش تنگ شدههه خیلییییببی. ۶ روز پیش فهمیدم ازدواج کرده داغون شدم. الان چند روز فقط گریه میکنم. خیلی دوسش دارم خیلییییی. تو این مدت گاهی حرف میزدیم. یک و نیم سال پیش یه شماره چندبار بهم زنگ زده بود بعد یه سال فهمیدم اون بوده. چقد دیر فهمیدم.
دارم خفه میشم. کاش فقط یک روز از عمرمو با اون زندگی کنم فقط یه روز. عشق اول محاله فراموش شه. ۷ سال و پنج ماهو ۵ روز رفته .... اما هر لحظه تو قلبمه
امیرم دلم برات یه ذره شده. از خدا میخوام یه روز عمرمو با تو بنویسه
پرنیان
|
Netherlands
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
11
5
منم 5سال پسرعمم رودوستش داشتم وعاشقش بودم اماچیزهایی پیش اومدکه فهمیدم لیاقت عشقم رونداره.
الان هم پسری اومده توی زندگیم که عاشقانه ودیوانه واردوستش دارم،هیچوقت هم حاضربه مقایسه نیستم چون بهترین کسی هست که توی زندگیم داشتم،درحدی عاشقشم که دلم میخوادزودتربهش برسم.اون هم قبلاعاشق دختری بوده که دوستش نداشته واین کشیده عقب.
پس نمیشه گفت عشق اول و...عشق اول واقعاکشکه وچیزی جزتجربه نمیتونه باشه.اگه واقعیت میداشت بعداز5سال من عاشقانه این طرفم رودوست نداشتم.پس نمیشه گفت بعدازعشق اول نمیشه عاشقانه کسی رودوست داشت واون اولی روفراموش کرد.گاهی عشق دوم میتونه خیلی خیلی بهترازاون اولی باشه،کسی که میادتوی زندگیت وقلب شکسته ات روترمیم میکنه قطعایک فرشته بایدباشه:)
پس این حرف هافقط باعث آزارواذیت خودمون میشه.
سام
|
Canada
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
0
11
منم بعد از 10سال هنوز نتونستم فراموشش کنم.ازدواج کردم اما خوشبخت نیستم.خود واقعیم نیستم و نمیتونم باشم.فقط کنار اون حس زنده بودن دارم.اونم ازدواج کرد تا منو فراموش کنه اما بعد 2 سال طلاق گرفت.لعنت به بی پولی که مانع رسیدن ما به هم شد.اما هنوز امید دارم 50.60 سال دیگه زندم.1روز با اون بودن هم دنیاییه واسه خودش
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
نه داداشم باید میموندی مبارزه میکردی در یک کلمه کم نمیآوردی الاقل به خودت ثابت میکردی زود تسلیم نشدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
8
اولین عشقم آخرین عشقم بود کاش تجربه اش نمیکردم به هر دلیل و شرایطی به هم نرسیدیم حالا نه اون توان دوست داشتن کسی رو داره نه من ...هر دو تنهاییم هر دو چقدر مشاوره گرفتیم ولی نشد که اون درد رو فراموش کنیم..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
1
10
باسلام
منم با نظر بچه ها موافقم
عشق اول تا ابد توذهنت ميمونه مخصوصاً اگه آشنا باشه
وقتي روزهاي خوبي داشتيد ولي بخاطر دوري از دستش بدي
و اون عاشق كس ديگه اي بشه
خيلي سخته فراموش كردن روزهاي باهم بودنت
خيلي سخته عشق اولت باكس ديگه ازدواج كنه و شوهرش بابچش جلوي تو مانور بده و تو نتوني چيزي بگي
از دست دادن اولين عشق سخته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
0
7
۱۰ سال پیش پر خاله ام عاشقم شد در اوایل خیلی بدم ازش میومد کم کم منم عاشقش شدم ازته دل میخواستمش ولی با مخالفت باباش نتونستیم به هم برسیم اون اجباری بادختردایی اش ازدواج کرد من شب وروز به فکرش بودم هر چند ازدواج کرده بود بازم تقاضا کرد باهم باشیم ولی من نخواستم الان ۴ سال میشه ازدواج کردم هر وقت اونو میبینم نمیتونیم باهم حرف بزنیم خییییلی دوستش داشتم هیچ وقت نمیتونم فراموشش کنم عشق اول هیچ وقت فراموش نمیشه اگه بخواهیدم نمیتونید
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
5
بزارید من براتون بگم...از ۱۲ سالگی عاشقش شدم اما اون به من اهمیت نمیداد الآن ۱۷ سالمه هیچ پیامی باهم نداشتیم فقط شاید هفته ای یک بار از دور میدیدمش ...چند بار ازش اصرار کردم تا باهم آشنا بشیم برا ازدواج اما اون امشب پیام داده و گفته بچسب به زندگیت منو هم فراموش کن من به یه نفر تا آخر عمر پایبندم ... از خدا میخوام یه عشق بهم بده که قلبمو برام‌‌ ترمیم کنه ب نظر من هم همینطوره هیچ عشقی بهتر از عشق خدا نیست یاعلی
پاسخ ها
محمد
| |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
باریکلا به عقلت داداش .
haniye
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
8
11
جای تاسفه یه عده با وجود متاهل بودن خیال یکی دیگرو دارن
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
عشق اول هیچ وقت فراموش نمیشه واقعاسخته
Ywns
| |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
دقیقا منم همین نظر و دارم
تو وقتی متاهل شدی یعنی تعهد دادی ب یه نفر
اگه بزنی زیرش یعنی خیانت کردی
تو فقط یه لحظه اگه ب یکی دیه فک کنی در صورتی ک یکی رو داری داری بهش خیانت میکنی چون اون حس ماله اونی ک رفته نی ماله اونیه ک مونده و برات داره زحمت میکشه
عشق هر چیم باشه ب دید خوب نگاش کنین یه خاطره
ن اینکه ورداشتین میگین من متاهلم نمیتونم فراموشش کنم هنوز دوسش دارم پس تکلیف اون فردی ک باهاش ازدواج کردید چی میشه اون باید باز ب یکی دیه فک کنه???
کثیف نباشیم
ناشناس
| |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
دقیقا عین حال و روز من .... شوهرم همش ب گذشته اش فک میکنه به عشقی ک از دست داد همیشه میگه تو رو دوس دارم عاشقتم ولی ب اون تجربه ی عشق اول نمی رسه چون هیچ چیز عشق اول نمیشه و منم بخاطر حرفای همیشگیش غمگینم ک چرا در کنار منه و از یه عشق دیگه حمایت میکنه
فرح شاملو
| |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
به اجبار خانواده ازدواج کردم.دوست نداشتم تنها بمونم .هیچ وقت عاشق شوهرم نبودم . دوستش دارم چون پدر بچه هامه . ولی عاشقش نیستم ‌‌‌. سی سال از عشق سابقم میگذره ‌تا ابد دوسش دارم و قلبم به یادش میتپه .و تا ابد فراموشش نمی کنم . در ضمن بنده داماد و عروس هم دارم ‌. سی سال از اون عشق گذشته . روز عقد همه جیز بهم خورد....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
1
5
26سال پیش عاشقش شدم و دوسال با تمام رویاها و آرزوهای زیبا با هم بودیم اما 24سال پیش رفت و من هنوز پس از یک عمر که تمام زندگی و جوانی را بیادش باختم هر روز بیاد او هستم .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
حتما شما خانم هستید
ب
| |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
عزیزم نگفتی آقایی یا خانم به نظرم آقایون تا این حد عاشق نمیمونن البته خیلی کمند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
3
1
واقعا سخته با جون و دلت یه زندگی پر آرامشی بسازی و درکنار مردت با تموم سختی ها بجنگی و لحظه لحظه ی زندگیت رو فداش کنی بعد اون به یاد عشقی که از دست داده آهنگ غمگین گوش بده و به یاد اون شب شو صبح کنه و در کنار من خابیده باشه پس تکلیف دوست داشتن من این وسط چی میشه تکلیف عشق آخری ک قول داد پای همه چی بایسته تکلیف عشقی که با من داشت و ازش حرف میزد چی میشه من الان ۳ ساله تو زندگیشم اما اون هنوز به ۱۵ سال گذشته فکر میکنه و حسرت میخوره منم همچنان افسرده حال با دوتا بچه ...........
ندا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
2
3
دلم برات تنگ شده علی خیلی زیاد امروز پروفایلتو دیدم و نگرانت شدم بهت گفتم سردو یخ مث همیشه دوستدارم دوسمداری مطمنم .نمیخام مث اینا ک نظر دادن بشم تااخر عمر بهت فک کنم و همه چیزم بسوزه گاش خدا کمکم کنه بغلم کنه بتونم بشم ندای ۱۲ سال پیش علی تو فک میکنی ب اینک دنیا گرده من فک میکنم ...کاش راهکارمیداد سایت واسه فراموشی ن بزرگ کردن بیشتر ماجرا
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
1
1
من دو ساله عاشق دختریم ک قسم میخورم اولین پسری بودم ک اومده بود تو زندگیش خیلی معصوم بود خیلی عاشقش بودم ولی الان مجنون شدم بعد.سال اول برای تحصیل رفت چین منم بخاطر خودش و رابطمون کارامو دارم انجام بدم پیشش باشم ولی دو ماهه خیلی داغونم کرده زیاد حرف از جدایی میزنه حرف از اینکه قرار نیس هر عشقی ب. ازدواج ختم شه.انگار نمی‌شناسمش انگار ی آدم دیگه شده.چرا کار دنیا پیچید چرا خوبی جاشو ب بدی داره .چطور دلش میاد بام این کارو می‌کنه .دوروورش پر از بچه پولدار شده چشاشو بستن.من دارم تلف میشم.ب آسمان قسم بعضی وقتا میخام خودمو خلاص کنم دارم با خون جیگر رابطمون رو حفظ میکنم میترسم کم بیارم
مندسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
1
5
8 سال با هم بودیم، یه روز از خواب بیدار شدم فهمیدم ازدواج کرده... حتی باهام خداحافظی نکرد،یعنی این 8 سال حسی بهم نداشت! 2 سال میگذره از اون روز با یکی دیگه اشنا شدم ولی هنوزم به عشق اولم فکر میکنم و نمیتونم دوباره عاشق بشم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
عشق اول هیچوقت فراموش شدنی نیست...عشقم دوستت دارم بینهایتM..دیووونه و جاهایی دلتنگ صدای نازتم..میدونم این حسی ک هنوز بهت دارم توهم داری...فراموش نخواهی شد نفسم...خدایا پناهش باش اون همه کسم بود..
سپیده
| |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
طرف کی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
5
5
به نظرم خیلی بده عشق یعنی چی اگه واقعا دونفر همدیگرو دوست داشته باشن عزرایل هم نمیتونه جداشون کنه .....به فکر زنده گیتون باشید باشریک زندگیتون خوشحال باشین گذشته ها رو صلوات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
2
9
لطفا اگه هنوز عشق قبلیتون ماندگار هست وارد زندگی کسی دیگه نشید !!متاهل نشید!با یاد وعشق گذشته زندگی فرد جدید و خراب نکنید!!
پاسخ ها
خانوم
| |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
شدیدا موافقم
مریم
| |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
سی و هفت ساله و‌مجرد .عشقمو فراموش نکردم و گفتم تا ابد تنها باشم بهتره تا یه نفر دیگه یه زندگی سردو با من شروع کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
2
3
من عشق اولمو نمیبخشم منو عاشق کرد و رفت بهش التماس کردم باهامازدواج کنه اما رفت از همه لحاظم بهش سر بودم الان هفت ساله از اون ماجرا میگذره من ازدواج کردم و شوهر بیچارم داره تاوان گذشته ی منو میده استرس حاددارم و همش ریشش از اون ماجراست میخوام فراموشش کنم اما نمیشه خداروشکر بهش گفتم باهام ازدواج کن و اون قبول نکرد وگر نه عذاب وجدان میگرفتم که نکنه منو میخواست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
0
من 3ماه بایه پسری اشناشدم اول خیلی اسراربه ازدواج میکردمنم گفتم بذاراشنابشیم بعدبهم میگفت توبه من هیچ حسی نداری.بهم میگفت عاشقتم خانواده هامون هم مخالفت کنه من بازم میخوامت حتی بهم پیشنهاد فراردادمنم گفتم نه وقتی کامل اشناشدم میای خواستگاری بافرار هردوخانواده لج میکنن. بهم گفته بود اگه لحظه اخرهم هم بگی دوست دارم برگه برمیگرده چند روزی احساس میکردم اس ام اس هاش کم شده حتی بهش گفتم چرا اس نمیدی برگشت گفت دارم زن میگیرم.منم که نمیخواستم ازدستش بدم بهش ابرازعلاقه کردم برگشت اب پاکی رو ریخت رودستم که دیر گفتی منم همه اون ابراز علاقه هایی که بهم میکرد رو بهش یاد اوری کردم حتی تواین وسط خوستگارهم داشتم که بخاطر این پسر رد کردم من فقط بهش ثابت کردم ولی این اقامنو تهدیدکردکه مزاحمش بشم میادجلودرمون داداشمو بزنه.بعدش هرروز پروفایلشو چک میکردم که من برم سمتش ولی نرفتم اخرسرم هم عکس دست یه خانوم روگذاشت الان دوماه هست کارم گریه هست که ای کاش برمیگشتم ولی ازطرفی هم خانوادمو خراب کرد درواقع غیرتم اجازه نمیدادازطرفی هم چون سنم 27سال هست میترسیدم دیگه خواستگارخوبی نداشته باشم.ورفت اون اولین واخرین عشقی بود که داشتم
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
3
11
۲۰ سال پیش عاشق شدم اون موقع ۲۱ سالم بود الان ۴۱ ساله ام دو تا بچه دارم ۱۵ ساله ازدواج کردم ولی هر شب قبل خواب زیر لب باهاش حرف می زنم و گریه بی صدا می کنم و صبح ها با یادش و امید دیدنش بیدار میشم از روزی که عاشق هم شدیم ۲۰ سال می گذره و هنوز ندیدمش فامیلمونو و توی یک شهر دیگست ، تو خوشحالی جلو چشامه و تو ناراحتی باهاش و با وجود خیالیش درد دل می کنم . دنیای سختی دارم ولی باید بخاطر دوتا بچه ام تحمل کنم تا بگذره و بمیرم ....
پاسخ ها
خانوم
| |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
واقعا ک پس تکلیف زنت چی میشه وای وای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
0
6
او چی قد داستان درد ناکی
یه آدم جدید
|
Sweden
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
4
یه روز اونی که خیلی دوسش داشتم ، اومد خواستگاریم، بهش جواب رد دادم چون فک میکردم اگه بار اول بهش حواب مثبت بدم خودمو سبک کردم، دوس داشتم واسش ناز کنم تا ببینم تا کجا خاطرم رو میخواد، اما اون رفت و دیگه هیچ وقت برنگشت. شاید اونم پیش خودش فکر میکرد اگه یه بار دیگه ازم خواستگاری کنه، غرورش رو شکسته. اون زودتر از من ازدواج کردو الان مطمئنم که خوبشبخته. ۰ (چون همسر خیلی خوبی داره و باهم دیگه عاشقانه زندگی میکنند.) اینو که تو گیومه گذاشتم از زبون خودش شنیدم. از نظر اون ( عشق یه رود زیبای جاریه که فرصت لذت رو به همه میده، بعضی از فرصت ها جای خودشونو به فرصت های دیگه میدن ) ازش پرسیدم دوسش داشتی؟ گفت : (دوسش داشتم، دوسش داشتم، دوسش داشتم لعنتی. میدونی چرا؟ چون اون مثل تو غرورمو نشکست، قلبمو زیر پاهاش له نکرد، خودشو وقف من کرد) و من هر روز بعد نه سال به گذشته ای فکر میکنم که نیست و فرصتی که از دست رفت. زمان هیچ وقت به عقب برنمیگرده و من هیچ وقت فرصت جبران نخواهم داشت. فقط میتونم براش بیشتر آرزوی خوشبختی کنم و هر لحظه سپاسگزار خدایی باشم که بهم فرصت عاشقی داد. گرچه این عشق با وصال کامل نشد ولی تا ابد تو یه گوشه از ذهن و قلبم موندگار شد. گرچه فرصت عاشقی با کسی که از صمیم قلبم دوسش داشتم رو از دست دادم و به نظرم هم عشق حقیقی در انفصاله که معنا پیدا میکنه نه در وصال، اما بعد از اون خدای مهربون آدمی رو سر راهم قرار داد که در کنارش احساس خوبی دارم. اون گفت:( اونقدر پیشرفت میکنم تا گذشته تبدیل به نقطه ای کوچک بشه نه خاطره ای تلخ) و به نظرم درستش هم همینه. عشق واقعی آدمو قوی میکنه، نه تو سری خورو ضعیف. به آدم جرئت میده تا دنیاشو بدون اون جور دیگه ای بسازه، من هم الان تو موقعیتی هستم که هر لحظه برای اثبات خودم به خودم و به اون، هر روز بیشتر از روز قبل پیشرفت میکنم، به آینده خوشبینم و جوری دنیامو میسازم که بهترین خودم تو زندگیم باشم.
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
1
32
با سلام من ۴۵ سال دارم حدود ۲۰ سال پیش برای اولین و اخرین بار عاشق شدم یک عشق واقعی دور از هوس و صرفا برای ازدواج اما بخاطر بنیه ضعیف مالی بهم جواب رد دادند الان هر چیزی را که فکر کنید و برای گذران زندگی لازم است دارم خونه خوب زن خوب بچه خوب وضع کار و مالی خوب کاشکی اون موقع اینها داشتم با این که محل کار عشق اول میدونم ولی به خودم اجازه ندادم مزاحم بشم و همیشه ارزوی خوشبختی براش داشتم و از خدا خواستم اگر قسمت بود همدیگر را ببینیم بیشتر روی سخنم با کسانی است که اعتقاد به عشق اول و یا با یک نگاه ندارند این افراد دو دسته اند یا عشق اول نداشته اند یا عشقشون عشق واقعی نبود عشق اول و اخرم مریم جان نمیدونم کجا هستی و چکار میکنی الان اما امیدوارم سلامت و خوش باشی تو در زندگی من علیرغم حضور کوتاه مدتت جان دوباره دادی و باعث انگیزه شور و اشتیاق شدی گر چه ۲۰ سال گذشته اما امیدوارم هر وقت هر چند کوتاه به یادم بودی برام دعا کنی من تا اخر عمرم خوبی هایت مهربانی هایت و نقش مفیدت را فراموش نخواهم کرد
پریسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
4
2
من عاشق شدم ومتاسفانه به زورپدرومادرم باپسرداییم ازدواج کردم امااصلادوسشندارم هیچ حسی ندارم بش فقط به عشقم فک میکنم دارم دیونه میشم بنظرتون چیکارکنم هنوزم دوسمداره
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
1
6
عشق اول فراموش شدنی نیست، من بعداز15 سال ازدواج هنوزم بایادوعشق اوزندگی میکنم، اصلا هم هیچ عشق ودلبستگی به همسرم ندارم وشب وروز باخاطراتش گریه میکنم! همسرم هم میدونه ولی مجبوره به زندگی بدون عشق ادامه بده. عشق اولم همیشه عاشقتم دوستت دارم تاابد
ارغوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
4
9
عشق اول تا ابد جات توی قلبمه
با اینکه با لجبازی ازت جدا شدم، ولی روز یا شب یا لحظه ای نبوده که تو خیالم باهات نباشم
ازدواج کردم و هرلحظه آرزویی جز مرگ ندارم
علیرضای من، علیرضای خوب من منو ببخش که نمیتونم بیام و همه گذشته رو جیران کنم، منو ببخش که خیلی دیره منو ببخش دردت به جونم
پاسخ ها
علیرضا
| |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
نمیبخشمت ارغوان .
نمیبخشمت
ارغوان
| |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
اگه تویی که اینجا پیام گذاشتی علیرضای منی بدون من خیلی درمونده م، خیلی مریضم از ندیدنت، پیرشدم علی پیر…
نمیدونم این درد چی بود که یه لحظه م منو ول نکرد
آرزومه قبل مرگم یبار ببینمت فقط
علیرضای تو
| |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
این حرفا مال فیلم هندیاس ارغوان!
منم نتونستم عشقمونو فراموش کنم ولی
ولی من دیگه هیچ وقت به تو ب نمیگردم.
هر جا هستی خوشبخت باشی ارغوان...
ارغوان
| |
۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
خواهش میکنم یه نشونه بده که بدونم تو علیرضای منی
حسم میگه خودشی
علی
| |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
نشونه میدم که از وقتی پاتو از زندگیم گذاشتی بیرون دیگه علی ،علی نشد .دیگه زندگی زندگی نشد دیگه دنیا ،دنیا نشد
نشونه بزرگتر از این که میگفتی علی عاشقتم.علی همیشه باهاتم! علی تا آخر دنیا باهاتم ! علی علی علی ......
ارغوان
| |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
من متولد چندم علی؟ اینو بگو
ارغوان
| |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
میشه خواهش کنم نظرات منو تایید کنین؟
ارغوان
| |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
چرا نگفتی من متولد چندم؟
تنها چیزی که میتونستی منو مطمین کنی و بگی این بود…
علیرضا
| |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
ترجیح میدم که فکر کنی علیرضا نیستم چون اگه واقعیتو بدونی زندگیت از هم‌میپاشه. هیچ وقت نخواستم زندگیت به جدایی منجر بشه... خوشبخت باشی‌.‌
ارغوان
| |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
ازت میخوام زندگی جدیدی و شروع کنی، سعی کنی منو ببخشی،اینکه یه روز ببینم سروسامون گرفتی بزرگترین آرزومه، منم اینجا روزا رو میگذرونم و زندگی رو سخت نمیگیرم …
علیرضا
| |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
چند ماهه رابطه ی جدیدو شروع کردم فکر اون نباش.
خوشبخت باشی
ارغوان
| |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
ده سال پیش که استقلال قهرمان شد ما هنوز با هم بودیم…انگار یه قرن گذشته ازون روزا
چقد پیر شدیم و نفهمیدیم زندگی رو، من خودم به شخصه هیچی ازش نفهمیدم اما ناراضی نیستم ، اما هنوزم تو شبام همون ماه و دارم…راستی تو واقعا همون علیرضایی؟؟
M
| |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
نه ابجی حلال کن علیرضا نیستم شوخی کردم.
اسمم میتراست. خودم یه عشقی داشتم سه ساله رفته داغونم .
درکت میکنم ایشالا فراموش شه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
1
2
سلام
لامصب عشق اول را نمیشه فراموش کرد من اون اولا خوندم ۳ تا ۶ ماه بگزره فراموش میشه ولی الان یک سالع نیمه ازش گذشه بعضی وقتا یهو خانا خاه خاطراتش برام زنده میشه واقعا قلبم آتیش می گیره از اون وقتیم فهمیدم با یکی دیگه دوست شده حالم بد تر شد ولی از اونوقت که جریان را فهمیدم بعد چند وقت سعی کردم از فکرم بیرونش کنم و همینطورهم شد ولی هنوزم فکرم بهش میوفته قلبم اتیش میگیره
و بد تر از اون که هیچ وقت نتونستم باهاش کنار بیام اینه که هیچ وقت قانع نشدم که چطور به این راحتی که این همه عشق علاقه بینمون بود فراموشم کنه و یع توصیه هیچ وقت یه کسی را بیدلیل ولش نکنید وکسی رو وابسته خودتون نکنید چون ممکنه زندگیه یکیخراب بشه
عاشق
|
Germany
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
5
عشق اول هبچ وقت فراموش نمیشود من از سال 1370عاشق شدم اون سال 1375وقتی سرباز بودم ازدواج کرد ومن با45سال سن مجردهستم وخواهم ماند وهمیشه به یادش هستم
پاسخ ها
خانوم
| |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
برادر بباد بودن چه مزینی برات داره آخه
دمت گرم ک فراموش نکردی وارد رابطه دیگه نشدی
عاشق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
1
9
منم الان ١۶ساله که ازدواج کردم و بچه دارم دانشجوی دکتری هستم و نویسنده ی کتاب و معلم. هیچ گاه عشق او ل رو فراموش نمی کنم. او در ایمان و حجاب و درس به من ٢٠داد ولی چه فایده من بعد از ازدواج عاشق شدم. واون الان ازدواج کرد ولی می دونم که مانند من تا ابد دوستم داره من روی صداقت و ایمان و... او قسم می خورم و او هم همین طور. از خدا در نمازهام می خوام که اون دنیا به هم برسیم. چون خودش در قرآن وعده داده که در بهشت حجت را بر بندگانم تمام می کنم. برای رسیدن به اون در نمازام دعا می کنم که البته در بهشت باهم باشیم. محسن عزیزم دوستت دارم عشقت تمام سلول های وجودم را فرا گرفته. عشق فقط این دنیا نیست در اون دنیا والاتر و بهتر و قابل مقایسه بااون دنیا نیست من در اون دنیا حتی مرد حوری هم نمی خوام انتخاب من فقط شما هستی عزیز دلم. از خدا می خوام اون دنیا حجت رو تموم کنه بر من و به هم برسیم. و در بهشت همنشین بشیم با هم. و من بر چشمها و قلبی که می دونم در دنیا سالهای زیادی برایم تپیده بوسه بزنم. و گرمای وجودت را حس کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
1
7
عشق اگه به ناکامی برسه خودتم بکشی نمی تونی فراموش کنی و اگه که با کس دیگری هم ازدواج کنی به خیانت میکشه. من 14 سال گذشته و دوتامون ازدواج کردیم اما فراموش نشد که نشد
دلشکسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
3
هفده سال گذشته اما هنوزم وقتی بیادم میاد قلبم فشرده میشه و اشک میریزم شبیه یک داغ میمونه روی قلبم ک تا بهش فکر میکنم تازه میشع ...خیلی ساده عاشق شدم وخیلی سخت شکستم ....تا روزی ک بمیرم از یادم نمیره چ بد منو شکست...همیشه ب خدا میگم خدایا کی تو این دنیا بیشتر از من اونو از تو خواست منکه تمام لحظه هامو یا ذکر میگفتم یا دعا میخوندم شاید دلتو بدست بیارمو اونو بمن بدی ...هیچ وقت نمیفهمم ک حکمت این درد این غم این داغ ک روی قلبم اول جوونیم گذاشتی چی بود وقتی قسمت من نبود...؟؟؟؟؟؟؟
ناسناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
0
3
سلام منم ناجوانمردانه با احساس پاکم بازی شدویک مرتبه همه چیز عوض شدبعداز ۳۲ سال هنوز انگار که همین الان اتفاق افتاده واقعا به بازی گرفتن احساس یه انسان از قتل عمد هم خیلی بدتره و به نظرمن تاوان سنگینی داره آدم انگار که هر لحظه میخواد بمیره ولی راحت نمیشه شاید هم بخاطر همین هست که در روایات گفته شده شکستن دل کفاره نداره . ای خدا تو خوب میدونی که بخاطر یه بنده خود خواه من۳۲ سال از عمرمو با درد و آه گذروندم . در واقع زندگی من تباه شد
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
5
به نظر من عشق فقط خدا ‌خدا خدا
الهه
|
France
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
0
5
عشق فراموش شدنی نیست. یک تجربه مهم و تاثیر گذار در زندگی آدمهاست. عشق فقط صمیمیت نیست، زندگی عشاق رو دگرگون می کنه. عشق اول وارد شدن به یک زندگی جدیده، پر از احساس و التهاب. فراموش نمی شه. من هم عشق اول و آخرم تنها عشقم رو فراموش نکردم. ۲۶ سال پیش صمیمی شدیم و بعد از مدتی عاشقانه ۳ سال رو با هم سپری کردیم. من هم عشق اولش بودم. هر دو منتظر بودیم تحصیلات دانشگاهیمون رو تموم کنیم تا بعد ازدواج کنیم. اون دوره بالاتری رو می گذروند و زودتر از من تحصیلاتش رو به پایان رسوند. وقتی در باره ازدواجمون با خانواده ش صحبت کرد، با مخالفت شدیدشون روبرو شد. من از خانواده متوسطی بودم و بین خونواده هامون فاصله طبقاتی بود. خیلی تلاش کرد که خانواده ش رو راضی کنه اما نشد. دیگه توان مقاومت نداشت. ۲۸ سالم بود وقتی رفت ،الان ۵۰ سال دارم. باورم نمی شد که برای همیشه از دست دادمش. تا چند ماه گریه می گردم. تحصیلات تکمیلی رو به پایان رسوندم، هیچ تمایلی به ایجاد رابطه با پسر دیگه ای نداشتم. بعد از ۶ سال از جدایی مون برای همیشه از ایران رفتم تا بتونم فراموشش کنم. شوهرم ایرانی نیست، دوستش دارم و زندگی خیلی خوبی باهاش دارم، نتونستم بچه دار بشم. کارم رو دوست دارم، زندگی کسل کننده ای ندارم. اما همیشه حس می کنم که یک گوشه ذهنم درگیر خاطرات گذشته عشقمه. نتونستم فراموشش کنم. عشق اول و آخرم بود. بعد از ۲۲ سال باهاش تماس گرفتم. هر دومون هیجان زده سالهای جدایی و خاطرات گذشته رو مرور کردیم، اون ایران موند، ازدواج کرده و بچه داره. خیلی خوشحال بودیم که باز هم می تونستیم با هم صحبت کنیم. اما دیگه خیلی دیره. به هم گفتیم که نمی شه همه چیو تو زندگی با هم داشت. اون هم همیشه به من فکر می کرده و ناراحت بود از اینکه تسلیم خانواده ش شد. من باز هم به یادش گریه می کنم و نمی دونم می تونم دوباره صدای گرم و خوبش رو بشنوم. عشق اول و آخرم، تنها عشق من ، دوستت دارم افسوس.
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
1
5
فاطمه جان هنوز دوست دارم مثل روز اول به همون شدت به همون وسعت .
نمیدونم چرا به من جواب منفی دادی ولی حتما دلیل قانع کننده ای داشتی امیدوارم خوشبخت شی.
فافافا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
1
3
با سلام و احترام به تمامی دوستان و نظراتشان و قضاوتی با نیمی از تجربه زندگی هایشان.دوستان عشق بیشتر از آنچه که ما تصور داریم سخاوتمند هست و خواهد بود،ودر هر زمانی اگر موقعیت مناسب پیش پا باشد میتوان از دفعات قبلی بیشتر عاشق بشوی نه عاشق بمانی،ان عده از دوستان که متاسفانه نتوانسته اند عشق قبلی خود را فراموش کنند اول باید به خود رجوع کنند زیرا انجور باید و شاید با خود و افکار خود کنار نیامده اند پس چگونه انتظار دارند با فردی دیگر کنار بیایند دوم شاید آن فرد دومی که انتخاب کرده اند از هر لحاظ مناسب ایشان نبوده و یا فردی در سطح پایین تر از عشق قبلی بوده است سوم اینکه اگر چند صباحی را با همان عشق که عده ای عشق اول میگویند زندگی کنند و معایبش را از نزدیک لمس کنند و....همان عشق اول میشود لولو خورخوره و رهایی از دستش میشود کابووس .بچه ها بیشتر آنهایی که در یک رابطه جدا از عشق قبلی به سر میبرند یک فرمول رسیدن به خوشبختی داریم:با تفکر درست در انتخاب بعدی و صداقت متقابل و ایمان و در نهایت توکل به خدا عشق جلوه های زیبای خود را بار دیگر نشان خواهد داد ،عشق سخاوتمند است
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
5
من دختری ۲۶ ساله هستم . از وقتی که یادم میاد عاشق پسر خالم بودم . خیلیییییی. اون عشق اول و اخرم هست. من از پسر ها خیلی متنفر بودم از همون کودکی که یادمه. تا حدی که با پسر همسایمون دعوامون شد من با اجر زدم سرشو شکستم اونجا ۸ ساله بودم .ولی پسر خاله ام واقعا از همه پسر ها جدا بود برام خیلی خاص بود . خلاصه من این عشقو مخفی نگه داشتم بدون اینکه بدونم اونم منو دوست داره یا نه . تا اینکه دیگ نتونستم طاقت بیارم و بهش وقتی که ۱۳ ساله بودم گفتم که خیلی دوست دارم . و خیلی برام مهمه که بدونم که توام منو دوست داری یا نه . اونم گفت که هر وقت منو میبینه یه حس عجیبی پیدا میکنه وخب اونم گفت که دوسم داره و ایشون از من یک سال بزرگتر هستند . راستش قبل اینکه من بهش بگم . وقتی که همو میدیم هر دو از خجالت اب میشدیم و بروی همم نمیاوردیم . و این هم بگم که هر دو عشق اول هم هستیم . و ایشون واقعا عشقشون رو نسبت بمن ثابت کردن . از ووقتی هم که هر دو بهم گفتیم که همدیگرو دوست داریم . عشقمون نسبت بهم بیشتر میشد . و تا الان که هنوز هم باهم در ارتباط هستیم . و عاشق همیم.۱۳ سال که با همیم و صادقانه همدیگ رو دوست داریم . و الانم که خواستگاریم اومده . راستش خانواده ایشون مشکلی با وصلت ما ندارع . ولی خانواده من اصلا راضی نمیشن اللخصوص مادرم . مادرم میگ اگ ازدواج کنی . دیگ تو رو بچم نمیدونم . و اینکه وجود من مادرم هست و خواسته ایشون برام خیلی مهمه. پسر خالمم . وضع مالی خوبی داره . بچه خیلی خوبی هم هست . خودمم ک دارم از طریق درسام یک شغل خوب برمیدارم . مادرم با ازدواج های فامیلی خیلی مخالفت داره .ولی منو پسر خالم واقعا عاشق هم هستیم. و هنوز که هنوزام هست بعد ۱۳ سال هنوز عشقمون مثل روز اول . و الان نمیدونم چیکار کنم . هم مادرم برام مهمه و هم میدونم که اگ بهم نرسیم . هردومون دیگ هیچ وقت نمی تونم همو فراموش کنیم.
پاسخ ها
عاشق دلخسته
| |
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
اگر هزار سال بجنگی و پای عشقت صبر کنی کمه میدونی چرا چون اگه با یه نفر دیگه ازدواج کنی و به خاطر مادرت کوتاه بیای اون زندگی زندگی نیست وقت گذروندن و انتظار برای تموم شدن هرگز اشتباه دیگران را تکرار نکن و درس بگیر اگه با عشقت خوشبخت نشی بهتر از این است که با کس دیگه ای زندگی کنی ولی دلت باهاش نباشه و هربار که اونو میبوسی میگی کلش اون بود که میبوسیدمش و جلوی شوهرت باید نقش بازی کنی پس خودت رو بیچاره نکن و با عشقت ازدواج کن بعدا همین مادرت مثل مادر من میگه من که نمیدونستم اینقدر دوستش داشتی به من چه پس باهاش ازدواج کن و تلاش کن به هم برسین و با انرژی زیاد در راه راست قدم بگذار به شکرانه چنین نعمتی و سعی کن محرم بشین و با هم ادامه بدین و اینطوری بدون محرمیت با هم حرف نزنین همین و به شکرانه وصالت ن حجابت و دینت رو حفظ کن چون دردی که ماها که به عشقمون نرسیدیم خیلی خیلی جانکاه پس موفق باشی
م خیابانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
13
4
خیلی زشته که متاهل باشی و به کس دیگه ای فکر کنی و اسمش بزاری عشق. این خیانت به همسرتون هست
شما اگر قبلا عاشق بودید ،در حال حاضر خیانتکار هستید .
بهتره عشقتون رو نثار همسرتون کنید که داره با شما زندگی میکنه.چه بسا دوست داشتن های اون زمان اگه به ازدواج منجر میشد ،در طول زندگی متوجه میشدید که به درد هم نمیخورید
پاسخ ها
فرح شاملو
| |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
ازدواج کردم ،بچه دار شدم ، داماد دار و عروس دارم شدم .نتوانستم عشق اولمو فراموش کنم . شوهرم مرد خوبیه .دوستش دارم و داشتم و خواهم داشت اما عشق اولمو بیشتر دوست دارم این مسلم هست . همیشه توی خونه ،اونو به جای همسرم میبینم ‌.همیشه فکر میکنم دارم با اون زندگی میکنم .همیشه فکر میکنم اون قراره از سرکار بیاد خونه .همیشه فکرم پیش اونع .قلبم شکسته و هیج وقت هم ترمیم نشد . حتی اسمشو روی پسرم گذاشتم ‌‌هیج وقت نمی تونم فراموشش کنم و دوستش نداشته باشم . من فقط یه لباس عروس باید تنم میکردم که برم توی اون زندگی .الان بازم زخم دلم تیر کشید ‌و بغض کردم . ما تا عقد پیش رفتیم و روز عقد همه جی بهم خورد...تا ابد عاشقشم و فراموشش نمیکنم
به ساسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
0
3
خیلی ناراحت شدم ..از ته ته قلبم برای آرامش دلت دعا میکنم..
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
0
7
کامران .
تا دنیا دنیا باشه از فکرت در نمیام..
پاسخ ها
رضا
| |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
اخی
نسیم
| |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
قیافش چه شکلی بوده
زهرا
| |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
اسکل چه ربطی به قیافش داره
ناشناس
| |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
خب آخرش که چی
هر عشقی یه تجربس. یه تجربه به دست میاد همین
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
5
5
اقا اون لیاقت مرا نداشت .به درک که رفت ‌
والا
خدا رفتگان همه رو بیامرزه
یاسمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
2
7
با خوندن این متن یاد مادر بزرگم افتادم... مادر بزرگ مرد. از بس که با هر بهانه ای گریه میکرد. همه از این عادت مادر بزرگ خسته شده بودیم. بعد از فوتش. پدر بزرگ گردنبند گرد اونو که همیشه گردنش بود به من داد. بعدها که گردنبند خراب شد. مرد تعمیرکار عکسی رو به من داد که به طرز عجیبی توی گردنبند مخفی شده بود
پسری که هیچ شبیه جوانی های پدربزرگم نبود!!!!
راستی مادر بزرگ چقدر گریه میکرد..
پاسخ ها
رضا
| |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
مادر بزرگم زرنگ بوده ها
زهرا
| |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
دقیقا فکر کنم وقتی بمیرم نوه ام این رو بگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
0
5
عشق اولی دل را تسخیر میکنه من 27سال پیش لزدست دادم پدرم باعث شد هیچ وقت نمیبخشم
خدان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
0
6
من ۱۵ سالم بود عاشق ی پسری شدم خیلی همو هم دوس داشتیم ولی با دخالت خانواده و خالم هیچ وقت ب هم نرسیدیم منو ب زور دادن ب پسر خالم منم بعد س سال از پسر خالم جدا شدم چون دوسش نداشتم همه فکر ذهنم عشق اولم بود .الان هم از عشق اولم دورم خواهشن خانواده ها در مورد ازدواج دخالت نکن .‌الان منو عشق اولم در حرست همیم .ولی بازم نمیتونیم باهم ازدواج کنیم خواهشن خانواده ها دخالت نکن نظر بدن . ادم با اونی که دوس داره میتونه زندگی کنه .ن با اونی گه پول ثروت داره .
نازنین فورانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
4
5
عشق اول من حمید گودرزی بود. من هیچ وقت فراموش نخواهم کرد و هنوز خواب او را می‌بینم.
اما مادرم گفت که او را فراموش کن و در ذوقم زد من هیچ وقت نخواهم بخشید
پاسخ ها
مختار
| |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
این عشق ها از روی هورمون های بچگیست‌. مسخره است. مضحک است
ماریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
0
4
سلام مینا خانم هرگز به خاطر مادرت از عشقت دست نکش اگر یه خاطر عشقت تمام عمرتم بجنگی و صبر کنی بازم کمه تو هنوز نمیدونی اگه یه فر رو
بی فرجام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
5
1
سلام،پس چرا پیام منو نمی دارید ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
ج بدید
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
4
0
آه احسان جان
چرا ازدواج کردی
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
1
0
مدت دوسال است که ازم طلاق گرفته قبلا خیلی ناراحت بودم ولی الان شدیدتر شده نمی دونم چه کار کنم خاطرات داشتنش از بینم برد
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
8
دارم نابود میشم...‌ هر کی پیامم دید برام صلوات بفرسته خواهشا
خانم وکیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
0
دوستان عاشق، فراموش کردن عشق اول سخته اما ناممکن نیست ، هلاکویی میگه نشون دهنده ی بیماری روانی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
0
0
سلام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار