ثبت ساعتی 19 طلاق در کشور
کد خبر: ۷۹۸۵
تاریخ انتشار: 2015 August 17    -    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
معاون دفتر سلامت خانواده وزارت بهداشت گفت: در سال 93 به ازای هر ساعت 19 طلاق در کشور ثبت شد و متاسفانه 80 درصد مطلقه‎های کشور زیر 30 سال هستند.
 
محمد اسلامی در همایش "ازدواج و سلامت در جوانان" در سخنانی پنج سال اول زندگی را حساس ترین دوران دانست و افزود: 50 درصد طلاق ها در این دوره اتفاق می افتد و نیاز به مراقبت خانواده ها و کسب مهارت های لازم احساس می شود .

وی تاکید کرد: چیزی که جامعه از ازدواج باید به دنبال آن باشد آرامش و سکونی است که در بین زوجین به وجود می آید و با تشویق افراد به ازدواج به دلیل وجود زمینه های بهبود شاخص سلامت می توان به سلامت جامعه کمک کرد.

این مسئول با بیان اینکه ازدواج بر بهبود سلامت روان و اجتماعی اثر می گذارد اضافه کرد: ازدواج از بدو وجود انسان به شکل های مختلف وجود داشته است و پدیده جدیدی نیست. دختران و پسران اگر امید به آینده داشته باشند و امید به اینکه با ازدواج به وضعیت بهتری خواهند رسید، این امید منجر به تشکیل خانواده و ازدواج جوانان می شود.

معاون اجرایی دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت تاکید کرد: والدین باید امید را برای تشکیل خانواده و ازدواج در بین جوانان بوجود آورند.

وی دعوا و جر و بحث در خانواده را یکی از دلایل فراری بودن فرزندان از ازدواج دانست و اضافه کرد: ازدواج و تشکیل خانواده جلوی ناهنجاری و آسیب های اجتماعی موجود در جامعه را می گیرد. براساس نتایج بررسی های انجام شده، افراد متاهل نسبت به مجردان از سلامت عمومی بالایی بر خوردارند. افراد مجرد بیشتر دچار افسردگی، اختلال در خواب، اختلال در کارکرد اجتماعی می شوند.

وی با بیان اینکه ازدواج در ارتقای شاخص سلامت عمومی جامعه نقش بسزایی دارد افزود: توان مالی افراد با ازدواج افزایش پیدا می کند زیرا به علت احساس مسئولیت منابع مالی خود را در مسیر مشخص استفاده می کند.

اسلامی علت بالا رفتن سن ازدواج را بالا بودن سطح توقعات، مهریه های سنگین، ازدواج های پر هزینه، بی توجهی به مسایل اخلاقی، فاصله فرهنگی خانواده ها، بالا رفتن سن تحصیلات دختران، آزادی بیش از حد جوانان و نداشتن مسکن دانست.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار