سالاد میوه‌های استوایی، لذیذ و رنگارنگ
کد خبر: ۷۹۶۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 18    -    ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک سالاد لذیذ و رنگارنگ آشنا کنیم. در این سالاد، از میوه‌ی پاپایا استفاده شده است اما در صورت در دسترس نبودن این میوه‌ی خوشمزه، شما می‌توانید از طالبی استفاده کنید.
سالاد میوه‌های استوایی، لذیذ و رنگارنگاختصاصی تابناک باتو؛ امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک سالاد لذیذ و رنگارنگ آشنا کنیم. در این سالاد، از میوه‌ی پاپایا استفاده شده است اما در صورت در دسترس نبودن این میوه‌ی خوشمزه، شما می‌توانید از طالبی استفاده کنید. پاپایا با طعم خوب و حالت لطیفی که دارد در سالادِ میوه بسیار فوق العاده‌ است. از پاپایا پوره نیز تهیه می‌کنند. همچنین پوست کردن و خارج کردن دانه‌های پاپایا آسان است. برای آشنایی با روش تهیه‌ی سالاد میوه‌های استوایی، با ما همراه باشید.
 
سالاد میوه‌های استوایی، لذیذ و رنگارنگ 

مواد لازم:

پاپایا: 1 عدد
انبه: 1 عدد
آناناس: 1 عدد
پرتقال: 4 عدد (در صورت نبودن پرتقال، از کمپوت آن استفاده کنید)
توت فرنگی: 125 گرم
حبه‌های درشت انگور: 1 پیمانه

مواد لازم برای شربت سالاد:

شکر: 8 قاشق غذاخوری
آب: 400 میلی لیتر
پوست رنده شده‌ی لیموترش: 1 قاشق مرباخوری
ادویه: به دلخواه

طرز تهیه:

برای تهیه‌ی شربت مناسب این سالاد، شکر، آب و ادویه‌ی دلخواه را به همراه پوست رنده شده‌ی لیمو در ظرفی می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم. سپس آن را روی حرارت قرار می‌دهیم تا به دمای جوش برسد.

شربت تهیه شده را کناری قرار می‌دهیم تا خنک شود. سپس روی ظرف آن را با نایلون می‌پوشانیم و به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار می‌دهیم.

پاپایا یا طالبی را پوست گرفته و به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم. تخمه‌های داخل آن را خالی می‌کنیم. سپس میوه‌ی آن را به قطعات کوچکی تقسیم می‌کنیم.

انبه را نیز پوست گرفته و هسته‌اش را جدا می‌کنیم. سپس میوه‌ی آن را به قطعات کوچکی تقسیم می‌کنیم. آناناس را نیز به همین ترتیب پوست گرفته و خرد می‌کنیم.

همه‌ی میوه‌ها را در ظرفی ریخته، حبه‌های انگور، توت فرنگی خرد شده و قطعات خرد شده‌ی پرتقال را به آن اضافه می‌کنیم. در پایان شربت آماده شده را به سالاد می‌افزاییم و در آن را با نایلون می‌پوشانیم و تا هنگام سرو، در یخچال قرار می‌دهیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منابع: fatafeat ـ hidoctor

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
1
پاپایا را خوب آمدی . حالا این پاپایا چی هست؟!!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار