گروه کودک و نوجوان به شبکه یک بازگشت
کد خبر: ۷۹۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 August 18    -    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
 مدیر شبکه یک سیما از رویکرد این شبکه در گرایش به برنامه های نوجوانان سخن گفت و اینکه بنا به خواست محمد سرافراز رییس سازمان صداوسیما گروه کودک و نوجوان به این شبکه بازگشته است.

محمد احسانی شامگاه ۲۵ مرداد در جمع خبرنگاران درباره سریال های در حال تولید شبکه یک سیما و همچنین طرح های پیشنهادی به این شبکه گفت: در حال حاضر سریال «نفس گرم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور در حال تولید است و «پشت بام تهران» به کارگردانی بهرنگ توفیقی نیز به تازگی کلید خورده است و اینکه چه زمانی در کنداکتور پخش قرار گیرند به عوامل مختلفی از جمله مناسبت ها بستگی دارد.

وی با اشاره به تولید برنامه های جدید گفتگومحور و ترکیبی شبکه یک سیما نیز بیان کرد: چندی است که تولید و پخش چند برنامه جدید از شبکه یک آغاز شده است که از جمله آنها می توان به برنامه «مثبت ۱۷» اشاره کرد. همچنین قرار است برنامه ای به شکل مجله اقتصادی داشته باشیم که با عنوان «۶۲۶» از نیمه اول شهریور ماه کار خود را آغاز خواهد کرد.

تولید سری جدید برنامه «صبح بخیر ایران» و «سیمای خانواده»

احسانی اضافه کرد: همچنین سری جدید برنامه «صبح بخیر ایران» و «سیمای خانواده» که عوامل آن هم اکنون مشغول فراهم کردن مقدمات هستند از شهریور ماه آغاز می شود. تولید یک مسابقه آشپزی و همچنین سری جدید برنامه «خاطره» از دیگر برنامه هایی هستند که در این شبکه در دست تولید قرار دارند.

مدیر شبکه یک سیما در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد جدید این شبکه اشاره و عنوان کرد: چند طرح برای برنامه هایی با رویکرد نوجوانان داریم که تولید آنها به نیم سال دوم می رسد. گروه کودک و نوجوان بعد از سال ها به شبکه یک بازگشته است و ما به دلیل اینکه نتوانستیم بودجه لازم را برای تولید برنامه ها در نیم سال اول جذب کنیم کار خود را با برنامه های تامینی شروع کردیم و در این چند وقت اخیر سریال های خاطره انگیزی چون «دنیای شیرین»، «دنیای شیرین دریا» و «مجید دلبندم» پخش شدند که به نوعی اعلام موجودیت دوباره این گروه بود.

گروه کودک و نوجوان به شبکه یک بازگشت

وی تصریح کرد: در دوره جدید به دستور محمد سرافراز رییس صدا و سیما گروه کودک و نوجوان که حدود هفت سال بود از شبکه یک سیما حذف شده بود دوباره به این شبکه بازگشته است و ما در تشکیلات جدید تصمیم گرفتیم که گرایش بیشتر به سمت نوجوانان باشد.

طرح ساخت سری پنج «پایتخت» ارایه شده است

مدیر شبکه یک سیما در ادامه با اشاره به ساخت سری پنج سریال «پایتخت» که پیش از این مطرح شده بود، عنوان کرد: سریال هایی که با اقبال زیادی از سوی مردم مواجه هستند در سری های بعدی با سختی هایی مواجه خواهند شد چون مردم ما مشکل پسند هستند و هر سری را با مجموعه اول و یا حتی سریال های دیگر مقایسه می کنند. با این حال طرح ها برای سری پنجم ارایه شده است و عوامل سازنده در رفت و آمد هستند. ما هم امیدواریم به طرحی برسیم که هم جذابیت مجموعه های سابق را داشته باشد و هم از لحاظ مضمون و محتوا نو باشد که مخاطب دچار دلزدگی نشود.

احسانی ادامه داد: سریال «پایتخت» را مخاطبان انتخاب کرده اند و نظر آقای سرافراز هم به اقبال مخاطبان است.

طرح برنامه نوجوانانه برای نیمسال دوم

وی درباره طرح دیگر سیروس مقدم با عنوان «علی البدل» و زمان تولید آن یادآور شد: این سریال قرار بود قبل از «پایتخت۴» ساخته شود اما سازمان ریسک کرد و مجموعه چهارم «پایتخت» به تولید رسید که با استقبال خوبی هم مواجه شد. به هرحال طرح های مختلف قابلیت بررسی برای تولید را دارند.

احسانی درباره برنامه «امشب» نیز عنوان کرد: این برنامه تا زمانی که سیدعلی ضیا مجری برنامه به سفر حج مشرف شود به همین شکل ادامه دارد و بعد از آن برای سری بعد تغییراتی خواهد داشت. این برنامه سه شب در هفته پخش می شد و اقبال خوبی هم به آن صورت گرفت و حالا قرار است جذابیت هایی برای آن در نظر گرفته شود و اگر ضعف هایی هم دارد رفع شود.

وی در پایان درباره بازگشت گروه کودک و نوجوان و تولید برنامه هایی در این زمینه عنوان کرد: فعلا تلاش اصلی ما این است که چراغ این گروه را با برنامه های تامینی عصرگاهی روشن نگه داریم و طرح برنامه ای نوجوانانه داریم که مقطع سنی آن قبل از ۱۷ سال است و قرار است در نیم‌سال دوم به تولید برسد.

مهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
1
خوشحال شدم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار