بهترین و بدترین لپ‌تاپ‌های سال 2015
کد خبر: ۷۸۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 August 16    -    ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
قطعا کاربران زیادی هستند که پیش از خرید یک لپ‌تاپ علاقه دارند بدانند کدام محصول یا کدام برند نسبت به دیگران برتری دارد. وب‌سایت معتبر Laptop Mag امسال نیز همچون سال‌های گذشته با بررسی دقیق خود به نتایج جالبی دست پیدا کرده که در ادامه آنها را بررسی ‌می‌کنیم.
لپ‌تاپ‌مگ دلیل اصلی خود برای رتبه‌بندی برندهای مختلف لپ‌تاپ را پاسخ به این سوال مهم عنوان می‌کند که کدام لپ‌تاپ را بخریم؟ در واقع این سوال می‌تواند هزاران پاسخ و دلیل داشته باشد. ولی همیشه ماجرا از جایی شروع می‌شود که کدام برند ارزش واقعی پولی که شما به سختی به دست آورده‌اید و برای خرید لپ‌تاپ هزینه می‌کنید را بداند. بنابراین لپ‌تاپ‌مگ هر سال تعداد زیادی از لپ‌تاپ‌ها را از جنبه‌های مختلف کیفی، پشتیبانی فنی، ارزش و تعداد خرید و آیتم‌های دیگر مورد بررسی قرار می‌دهد.

بهترین و بدترین لپ‌تاپ‌های سال 2015 +عکس
در رده‌بندی امسال نتایج جالبی به دست آمده و برخی از برندها مانند دل و اچ‌پی پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و برندهای دیگری چون لنوو از جایگاه دوم به مکان ششم تنزل پیدا کرده‌اند که این موضوع دلایل مختلف دارد. در ادامه به بررسی جایگاه برندهای برتر، دلایل این تغییرات و نحوه‌ی امتیازدهی آنها می‌پردازیم.

مقام اول: اپل

بهترین و بدترین لپ‌تاپ‌های سال 2015 +عکس

6 سال است که اپل برتری بلامنازع خود در بین تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌ها را حفظ کرده و امسال نیز به همین روند ادامه داده است. مک‌بوک‌های کوپرتینویی توانسته‌اند در 5 قسمت از 9 آیتم موجود برتری را از آن خود کنند که در بخش بررسی‌ها امتیاز کامل گرفته‌اند. امتیازات مربوط به پشتیبانی فنی و کیبورد و تاچ‌پد نیز در کنار امتیازات کیفیت صدا و نرم‌افزارهای از پیش نصب شده در سطح بالایی قرار دارد.‌ به نظر می‌رسد همچنان خرید لپ‌تاپ‌های اپل حتی با توجه به قیمت بالای آنها ارزش دارد.

مقام دوم: دل

بهترین و بدترین لپ‌تاپ‌های سال 2015 +عکس

شاید قرارگرفتن دل در این جایگاه یکی از شگفتی‌های رتبه‌بندی وب‌سایت لپ‌تاپ‌مگ باشد که نشان می‌دهد در یک سال گذشته این برند توانسته یک بار دیگر توانایی‌های خود را به رخ حریفان بکشد. از نظر نوآوری، ارزش خرید و تعداد لپ‌تاپ خریدرای شده در کنار کیفیت صدا، کمپانی دل در مقام اول قرار می‌گیرد. واقعا عملکرد اخیر دل شگفت‌آور بوده و در بخش بررسی‌های مربوط به لپ‌تاپ‌های این شرکت و پشتیبانی فنی نیز پیشرفت چشمگیری داشته است.

مقام سوم: اچ‌پی

بهترین و بدترین لپ‌تاپ‌های سال 2015 +عکس

کمپانی هیولت پاکارد همواره در بین چند برند برتر لپ‌تاپ حضور داشته در سال جاری نسبت به سال گذشته با یک پله صعود از مقام چهارم به جایگاه سوم رسیده است. طراحی‌های زیبا و توجه زیاد به کیفیت صدا از جمله برتری‌های این برند به شمار می‌رود و اچ‌پی همواره سعی می‌کند خریداران خود را با مجموعه‌ی متنوعی از لپ‌تاپ‌ها در قیمت‌های مختلف همراه با مشخصات فنی متفاوت شگفت‌زده کند و در هر بخشی که تصمیم به خرید لپ‌تاپ‌های اچ‌پی داشته باشید قطعا از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد. ضمن اینکه اچ‌پی همواره سعی دارد پشتیبانی فنی را در بهترین سطح ممکن ارائه کند.

شرایط و معیارهای امتیازدهی

بهترین و بدترین لپ‌تاپ‌های سال 2015 +عکس

قطعا امتیازات کسب‌شده توسط برندهای مختلف به عوامل متفاوتی بستگی دارد و از توانایی هر کمپانی در حل مشکلات شما گرفته تا طراحی و راحتی کار با دستگاه مورد نظر بوده است. اما در این بین تمامی بررسی‌های انجام شده روی لپ‌تاپ‌ها و رتبه‌بندی‌های آنها توسط Laptop Mag در فاصله‌ی زمانی 31 ژانویه سال 2014 تا 31 ژانویه سال 2015 میلادی تاثیرگذار بوده است.

در بخش بررسی‌های امتیازت به دست آمده بر مبنای عوامل مختلف از جمله ستاره‌های کسب‌شده بوده است. به عنوان مثال اگر لپ‌تاپی در بررسی خود 4 ستاره از 5 ستاره را کسب کرده به آن 4 امتیاز از 5 امتیاز داده شده است. برای کمپانی‌هایی که کمتر از 3 ستاره گرفته‌اند 1 امتیاز منفی در نظر گرفته شده و در صورتی که برند یا لپ‌تاپی جزء منتخبین کارشناسان لپ‌تاپ‌مگ بوده، 1 امتیاز بیشتر گرفته است. در نهایت مجموع امتیازات هر بند محاسبه شده و میانگین آنها ثبت گردیده است. برندی که بیشترین امتیازات را در اختیار داشته 20 امتیاز کامل گرفته و برای بقیه برندها به ترتیب امتیازات کسب شده و جایگاه آنها درصدی از 20 امتیاز مقام اول ثبت شده است.

فرم‌های مربوط به پشتیبانی فنی که سالانه تهیه می‌شود نیز برای محاسبه‌ی امتیازات بخش مربوطه در نظر گرفته شده و رتبه‌ی A+ معادل 20 امتیاز کامل و F برابر با 0 امتیاز است. در ادامه با توجه به اختلافات کم میان برندهای نسبت به امتیاز کامل از رتبه‌بندی B-, B, B+ کمک گرفته شده است.

یکی از مهمترین عواملی که در انتخاب یک لپ‌تاپ توسط خریداران تاثیر دارد، نوع طراحی است که به مقوله‌ی زیبایی‌شناسی، مواد به کار رفته برای ساخت و استحکام هر لپ‌تاپ توجه شده و مجموع امتیازات از 15 در نظر گرفته شده است.

همچنین کیبورد و تاچ‌پد، نمایشگر و کیفیت صدا و اسپیکرهای هر مدل از هر برند به صورت جداگانه در بنچمارک‌های مختلف تست شده است و به عنوان مثال میانگین تمامی امتیازات نظیر جابجایی خود کلیدها، روشنایی، رنگ و دقت تصویر در کنار خروجی صدا محاسبه شده است. همچنین تجربه‌ی کلی کار با محصولات هر برند طی یک سال اخیر در این دسته‌بندی‌ها لحاظ شده است.

بیشترین امتیاز در بخش نوآوری مربوط به تمایل و تلاش برای پیاده‌سازی تکنولوژی‌های جدید در بازار بوده است. امتیاز مربوط به ارزش، تنوع و تعداد خرید نیز به راحتی در بازار برای خریداران قابل دستیابی است. از نظر نرم‌افزاری نیز امتیازات کسب‌شده توسط برندهای مختلف با برنامه‌های از پیش نصب شده روی لپ‌تاپ‌های جدید و برنامه‌های اختصاصی هر برند بستگی دارد. باید ببینیم این برنامه‌های مفید، آزاردهنده، کاربردی یا غیر مخرب هستند.

البته این امکان وجود دارد نظر کارشناسان دیگر یا برخی کاربران با این رتبه‌بندی متفاوت باشد؛ ولی وب‌سایت Laptop Mag یکی از معتبرترین منابع در زمینه‌‌ی لپ‌تاپ است و سالانه تعداد زیای از مدل‌های مختلف را به صورت کاملا دقیق بررسی کرده و با آنها کار می‌کند.

منبع: زومیت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
sharareh
|
Canada
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
0
أمسال من سه كومبيوتر خريدم و هر سه أنرا بس دادم جون خراب ميشد hp بودند.در حاليكه هشت سال بيش hpخريدم و ٨ سال برام كار كرد.هر سال دريغ از بارسال.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار