طرز تهیه‌ی دلمه‌ی کلم‌پیچ با مرغ
کد خبر: ۷۸۵۵۴
تاریخ انتشار: 2017 July 07    -    ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
کلم پیچ ، منبع غنی ویتامین ث، گلوتامین و اسیدهای آمینه است. تجمع پلاک‌های چربی بر دیواره رگ‌ها به صورت یکنواخت انجام نمی‌شود و احتمال تجمع چربی در نواحی که رگ‌ها خم می شوند یا به چند شاخه تقسیم می شوند، بیشتر است.
طرز تهیه‌ی دلمه‌ی کلم‌پیچ با مرغ
اختصاصی تابناک باتو؛ کلم پیچ ، منبع غنی ویتامین ث، گلوتامین و اسیدهای آمینه است. تجمع پلاک‌های چربی بر دیواره رگ‌ها به صورت یکنواخت انجام نمی‌شود و احتمال تجمع چربی در نواحی که رگ‌ها خم می شوند یا به چند شاخه تقسیم می شوند، بیشتر است. تحقیقات ایمپیریال کالج لندن نشان می دهد پروتئین که از تجمع پلاک‌های چربی در دیواره عروق ممانعت می کند، در این نواحی فعال نیست. این تحقیقات نشان می دهد مواد شیمیایی موجود در سبزیجات تیره کلمیان مانند گلم کلم و بروکلی پروتئین را در نواحی پرخطر رگ‌ها فعال می کند. دکتر پل اوانز، سرپرست محققان در این تحقیق می گوید یک ماده شیمیایی به نام سولفوروفان در سبزیجات وجود دارد که این را فعال می کند. پروفسور پیتر وایسبرگ، مدیر امور پزشکی بنیاد قلب بریتانیا می گوید نتیجه این تحقیق نشان می دهد که امکان محافظت در برابر بیماری‌های قلبی از طریق خوردن سبزیجات وجود دارد.

امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک نوع دلمه با کمک کلم پیچ آشنا کنیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این دلمه‌ی خوشمزه، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی دلمه‌ی کلم‌پیچ با مرغ

مواد لازم:

تخم مرغ: 1 عدد
کلم پیچ متوسط: 1 عدد
پیاز خرد شده و تفت داده شده: نصف پیمانه
نمک و فلفل: به میزان لازم
مرغ پخته شده: 1 کیلو
قارچ خرد شده و پخته شده: 1 پیمانه
رب گوجه فرنگی: سه چهارم پیمانه

طرز تهیه:

برگه‌های کلم پیچ را داخل آب داغ قرار می‌دهیم تا نرم شوند.

مرغ پخته شده و خرد شده را به همراه قارچ خرد شده و پخته شده، پیاز سرخ شده، تخم مرغ و نمک و فلفل در ظرفی ریخته و با یکدیگر مخلوط می‌کنیم. سپس 2 قاشق از رب گوجه را به آنها اضافه می‌کنیم.

از مواد آماده شده، داخل برگ‌های کلم پیچ قرار داده و آنها را به شکل دلمه می‌پیچیم. دلمه‌های آماده شده را داخل ظرفی می‌چینیم. 

بقیه‌ی رب گوجه را با کمی آب معمولی و یا آب مرغ رقیق کرده و نمک و فلفل به آن اضافه می‌کنیم و آن را روی دلمه‌ها می‌ریزیم.

دلمه‌ها را در فری با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد قرار می‌دهیم تا جایی که رب، به خورد دلمه‌ها برود.

دلمه‌های ما آماده‌اند.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منابع: tareekaa ـ wikipedia

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار