جراحی نوزادی با اعضای داخلی بیرون از بدنش
کد خبر: ۷۸۱
تاریخ انتشار: 2015 May 20    -    ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
بچه‌ای که هنگام تولد با اعضای داخلی در بیرون بدنش و در یک کیسهٔ ظریف و حساس در بالای معده به دنیا آمد به زودی جراحی می‌شود.

بچه‌ای که هنگام تولد با اعضای داخلی در بیرون بدنش و در یک کیسهٔ ظریف و حساس در بالای معده به دنیا آمد به زودی جراحی می‌شود.

اعضای داخلی این نوزاد خارج از بدنش است+عکس

نل مارشال وقتی به دنیا آمد روده، کبد و معده‌اش تقریبا در بیرون از بدنش قرار داشت. این بیماری نادر، که در آن اعضای بدن در داخل کیسه‌ی پوستی قرار می‌گیرند «فتق بند ناف» نام دارد که در آن کیسهٔ پوستی به ناف می‌چسبد، و اگر این کیسه در دوره بارداری پاره می‌شد، قطعاً می‌مرد.

در حال حاضر باید در یک عمل جراحی، این اعضا به داخل شکمش بازگردانده شود. مادرش می‌گوید: فتق بند ناف تنها کیسه‌ای از جنس پوست بسیار نازکِ بندناف است.

فتق بند ناف، سستی دیوارهٔ شکمی نوزاد است، یعنی جایی که بند ناف به آن می‌پیوندد و باعث می‌شود اعضای داخلی در یک کیسهٔ شل و نرم از بدن بیرون بزنند طوری که بندناف را احاطه می‌کند. از هر ۵۰۰۰ نوزاد، یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود.



دکتر‌ها به مادرش گفتند که این یک بیماری بسیار نادر بوده و حدود ۳۰ سال است که نظیر چنین موردی را ندیده‌اند. نل پیش از جراحی برای درمان بیماری‌اش، باید رشد کند و بزرگ شود اما مادرش می‌گوید که می‌ترسد نل زیر تیغ جراحی برود. با این حال عمل نل با موفقیت انجام شد و بعد از سه ماه پزشکان به والدین نل اجازه دادند تا او را به خانه ببرند.

مادرش می‌گوید: در سه ماههٔ نخستی که در بیمارستان بستری بود، درون قلبش حفره‌ای وجود داشت که با کمک پوست خوک درمان شد، او از ذات‌الریه، مشکلات تنفسی و بسیاری اختلالات دیگر رنج می‌برد. هنوز نمی‌تواند به طور طبیعی غذا بخورد و از طریق لوله به او غذا می‌دهیم، اما با همهٔ این مشکلات، نل ثابت کرده که یک جنگجوی واقعی است.
منبع: الودکتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار