چند درصد در ایران اینترنت دارند؟!
کد خبر: ۷۸۰۳
تاریخ انتشار: 2015 August 16    -    ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
طبق گزارش ضریب نفوذ اینترنت در ایران، ۶ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۷۶۰ نفر همچنان کاربر اینترنت دایل‌آپ هستند و ضریب نفوذ این فناوری منسوخ شده در ایران ۲۳/ ۹ درصد گزارش شده است.
مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت، ضریب نفوذ کاربران اینترنت در ایران را ۹۴/ ۷۳ درصد اعلام کرد.آمار مرکز «متما» مربوط به پایان سال ۹۳ است و بر اساس آن ۹۴/ ۷۳ درصد مردم ایران از طریق اینترنتADSL، اینترنت دایل‌آپ، وایمکس، اینترنت موبایل و اینترنت فیبر به شبکه متصل می‌شوند.

بر‌اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی این مرکز، که طبق جمعیت ۷۵میلیونی ایران برآورد شده است، ۵۵ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۸۲۰ نفر در ایران کاربر اینترنت هستند. طبق این بررسی‌ها، تعداد کل مشترکان اینترنت نیز ۳۷ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۷۷ نفر اعلام شده است.

در این طبقه‌بندی، کاربران اینترنت موبایل با حدود ۲۳ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۴۵۴ مشترک و ضریب نفوذ ۸۳/ ۳۱ درصد، بیشترین سهم اتصالات اینترنتی را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین تعداد کاربران اینترنت ADSL در ایران ۱۵ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۹۸ نفر و تعداد مشترکان این فناوری ۶ میلیون و ۲۲۹هزار و ۶۳۹ مشترک برآورد شده است. در این راستا ضریب نفوذ اینترنت ADSL در ایران ۷۲/ ۲۰ درصد تخمین زده می‌شود.

طبق گزارش ضریب نفوذ اینترنت در ایران، ۶ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۷۶۰ نفر همچنان کاربر اینترنت دایل‌آپ هستند و ضریب نفوذ این فناوری منسوخ شده در ایران ۲۳/ ۹ درصد گزارش شده است.

در زمینه کاربری اینترنت وایمکس نیز ۰۳/ ۴ درصد کاربران اینترنت از وایمکس استفاده می‌کنند و تعداد مشترکان این فناوری یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۶۰۳ و تعداد کاربران آن ۳ میلیون و ۳۱هزار و ۵۰۸ نفر اعلام شده است.

 در بخش اتصال به اینترنت از طریق فیبر نیز ۲ میلیون و ۶۵۶ هزار نفر مشترک اینترنت فیبر هستند و ۶ میلیون و ۱۰۶ هزار نفر از این فناوری استفاده می‌کنند که ضریب نفوذ ۱۳/ ۸ درصدی برای آن متصور می‌شود.

در این رده‌بندی ضریب نفوذ اینترنت، تهران با ۱۰۷ درصد و مازندران با ۹۶ درصد استان‌های دارای بیشترین کاربر اینترنت هستند.این آمار در حالی است که تا پایان سال ۹۲ ضریب نفوذ اینترنت به ازای تعداد کاربران در ایران، حدود ۱۳/ ۴۹ درصد اعلام شده بود. در این بررسی ضریب نفوذ اینترنت باند پهن در ایران ۳۱/ ۴۲ درصد تا پایان سال ۹۳ برآورد شده است که این پارامتر در سال ۹۲ حدود ۷۷/ ۱۷ درصد اعلام شده بود.
خوزنامه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار