تشخیص افسردگی از لحن صدا چگونه ممکن است؟
کد خبر: ۷۷۷۹۷
تاریخ انتشار: 2017 July 01    -    ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
مطالعات نشان میدهند که کاهش میزان فرکانس آوای تولید‌شده از حنجره‌ی انسان، مشخصه‌ی گفتگوی افرادی است که از اختلالات روانی و عصبی رنج میبرند.سیستم یاد شده طوری طراحی شده است که کاهش قدرت آوای خروجی را ( مشخصه‌ی افسردگی) ردیابی و شناسایی کند، خصوصا میزان کاهشی که پزشک معالج ( انسان ) قادر به تشخیص آن نیست.
تشخیص افسردگی از لحن صدا چگونه ممکن است؟!اختصاصی «تابناک با تو»؛ طی مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ انجام شد، مشخص شده که در نیمی از موارد، دکترها یا بیماری دیگری را به اشتباه افسردگی تشخیص داده‌اند و یا متوجه حضور غول افسردگی در فرد بیمار نشده‌اند.
 

تُن صدای شما می تواند وجود افسردگی را برای دکترتان برملا کند؟ امکان این موضوع ایده‌ی آغازین ساخت هوشی مصنوعی به نام «سیم‌سنسی» است؛ سیستمی که برای کمک به دکترها در تشخیص افسردگی طراحی شده و برای این منظور الگوهای گفت وگو را تجزیه و تحلیل می کند.

تشخیص افسردگی از لحن صدا چگونه ممکن است؟! 
محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، این سیستم را طراحی کرده و ساخته‌اند و ادعا می کنند که می تواند برای تشخیص هرچه دقیق تر افسردگی در بیماران، به یاری دکترها بیاید.

مطالعات نشان می دهند که کاهش میزان فرکانس آوای تولید‌شده از حنجره‌ی انسان، مشخصه‌ی گفت وگوی افرادی است که از اختلالات روانی و عصبی رنج می برند. سیستم یاد شده طوری طراحی شده که کاهش قدرت آوای خروجی را ( مشخصه‌ی افسردگی) ردیابی و شناسایی کند، به ویژه میزان کاهشی که پزشک معالج (انسان) قادر به تشخیص آن نیست.

 
تشخیص افسردگی از لحن صدا چگونه ممکن است؟!
 
 طی مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ انجام شد، مشخص گردید که در نیمی از موارد، دکترها یا بیماری دیگری را به اشتباه افسردگی تشخیص داده‌اند و یا متوجه حضور غول افسردگی در فرد بیمار نشده‌اند. به همین دلیل سیم‌سنسی به منظور کاهش چشمگیر این میزان طراحی و ساخته شده است.
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار