پوآچا جيبي، نان صبحانه ای خوشمزه و دلچسب
کد خبر: ۷۷۳۹۲
تاریخ انتشار: 2017 July 15    -    ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
پوآچای داغ با پنیر فتا یک غذای مخصوص خوش‌مزه در ترکیه و بلغارستان است.اين نوع نان،پوآچا جيبى( Cepli Pogača) است كه از سه لايه تشكيل شده و در تركيه طرفداران زيادى دارد،با مارمالاد ،نوتلا و پوره سيب زمينى وژامبون و...سرو مى شود.
پوآچا جيبي، نان صبحانه ای خوشمزه و دلچسب
پوآچا (به ترکی استانبولی Pogača) نوعی پیراشکی است که در انواع مختلفی پخته و خورده می‌شود و در اتریش نیز pogatschen خوانده می‌شود. گاهی داغ به‌ عنوان پیش‌غذا و به جای نان سرو می‌شود. پوآچای داغ با پنیر فتا یک غذای مخصوص خوش‌مزه در ترکیه و بلغارستان است.اين نوع نان،پوآچا جيبى( Cepli Pogača) است كه از سه لايه تشكيل شده و در تركيه طرفداران زيادى دارد،با مارمالاد ،نوتلا و پوره سيب زمينى وژامبون و...سرو مى شود.طرز تهيه اين نان بسيار راحته و در عين حال يك نان نرم و لطيف و خوشمزه است.
 
پوآچا جيبي، نان صبحانه ای خوشمزه و دلچسب 
 
مواد لازم:

١ ليوان آب ولرم
٢ليوان شير ولرم
٢ قاشق غذاخورى شكر
١قاشق غذاخورى مايه خمير
١ قاشق مرباخورى نمك
آرد به ميزان لازم كه حدودا ٧ يا ٨ ليوان ميشود

طرز تهيه:
 
مايه خمير را در آب ولرم حل كرده و شكر را به آن اضافه ميكنيم و تا زمانى كه به عمل بيايد صبر ميكنيم و بعد شير ولرم و يواش يواش آرد و نمك را اضافه ميكنيم و ورز ميدهيم تا يك خمير نرم بدست آيد.
روي خمير را مي پوشانيم و ١٥ دقيقه استراحت ميدهيم بعد از خمير به بزرگي تخم مرغ برداشته (حدوداً چانه هاى ٤٠ گرمى) وردنه باز ميكنيم و به بزرگي يك بشقاب كوچك پهن ميكنيم وبعد رويش با قلمو روغن مايع ميماليم و دولا ميكنيم و بعد دوباره رويش روغن مى ماليم و يك تاى ديگر ميزنيم در سينى چيده و ١٥ دقيقه ديگر استراحت ميدهيم و بعد رويش زرده تخم مرغ ماليده ودر فر با حرارت ١٧٥ درجه بپزد بعد از پختن تا شده ها جدا ميشود و وسطش هر چى دوست داريد بگذاريد.
 
مجله آشپزی مثبت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار