جهاد نکاح البغدادی با گروگان امریکایی+عکس
کد خبر: ۷۷۲۸
تاریخ انتشار: 2015 August 15    -    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
خبرگزاری رویترز نوشت: مقام‌های آمریکایی گزارش خبری ای بی سی نیوز را که گفته خانواده کایلا مولر 26 ساله از جانب مقام‌های آمریکایی مطلع شدند که دخترشان توسط ابوبکر البغدادی، رهبر داعش بارها مورد تجاوز قرار گرفته بود، تایید کردند. والدین این دختر جوان آمریکایی به ای بی سی نیوز گفتند: آن‌ها به ما گفتند که دخترمان را شکنجه کردند، چون او جزو دارایی‌های البغدادی بود. دولت در ژوئن 2015 این مطالب را به ما گفت.

داعش در فوریه 2015 اعلام کرد که مولر 26 ساله اهل ایالت آریزونای آمریکا حین بمباران هوایی جنگنده‌های اردنی ائتلاف ضد داعش در ساختمانی در حومه رقه سوریه بود. مولر 18 ماه گروگان داعش بود. وی در اوت 2013 و حین خروج از بیمارستانی در حلب ربوده شد.

مقام‌های مقابله با تروریسم آمریکا در چند ماهه گذشته به اخبار ای بی سی نیوز گفتند که البغدادی شخصا مولر را در داخل خانه‌ای متعلق به ابوسیاف، شخصیت تونسی داعش که در حمله مه 2015 آمریکا کشته شد محبوس کرده بود و مدت‌ها او را مورد تجاوز جنسی قرار می‌داد.

اطلاعات درباره نقش البغدادی درباره سوء استفاده جنسی و گروگان گرفته شدن این زن جوان از جانب بسیاری منابع نظیر مصاحبه‌های صورت گرفته از دو دختر ایزدی که به عنوان برده‌های جنسی در ساختمان متعلق به ابوسیاف حبس بودند و همچنین بازجویی از همسر ابوسیاف تایید شده است. نیروهای ویژه آمریکایی در عملیات ماه مه توانستند ام سیاف، همسر ابوسیاف را بازداشت کنند و تا هفته قبل و پیش از تحویل او به حکومت خودگردان کردستان عراق، او را در اختیار داشتند.

مولر در دسامبر 2012 برای کار در یک سازمان ترکیه‌ای کمک به آوارگان سوری در مرز سوریه وارد ترکیه شده بود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار