و این هم تجملات در زندگی حیوانات خانگی+عکس
کد خبر: ۷۶۵۱
تاریخ انتشار: 2015 August 13    -    ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
برخی تحقیقات نشان می‌دهند که سگ‌ها دست کم در حدود پانزده هزار سال پیش اهلی شده‌اند، اما با معیار قرار دادن شواهدی که از فسیل ها و از آزمایش دی ان ای به دست آمده‌است سگ‌ها از یک صد هزار سال پیش اهلی شده بودند. تحقیقات دیگر نشان می‌دهند که از اهلی شدن سگ‌ها زمان کمتری می‌گذرد و سگ‌ها از اهلی کردن گروهی از گرگ‌ها که از قبل از گرگ‌های دیگر منشعب شده بودند به وجود آمده‌اند.

دوستی بین انسان و سگ قدیمی ترین و پایدارترین دوستی است که میتوان در طول تاریخ از آن نام برد. در طی تمام پستی و بلندیهایی که انسان تا کنون شناخته است از جنگ به صلح و از ثروت به فقر و بدبختی ، سگ یاری وفادار در کنار انسان بوده است. از آثار هنری که از ۴۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بجای مانده سگ را در صحنه شکار نشان میدهد، بر روی دسته کاردی که تقریبا دارای ۵۰۰۰ سال قدمت می باشد، تصویر سگی با گردنبند نقش بسته است و شاید این اولین نشانه هایی است که سگ از قدیم الایام برای نگهبانی و حراست انسان بکار میرفته است.

از زمانی که انسان سگ را در زندگی روزمره خود دخالت داده است نه تنها سعی نموده از خصوصیات و صفات برجسته او به سود بهره گیری کند، بلکه کوشش نموده آنها را به سوی هدفهای مورد نظر خود سوق دهد و بدین ترتیب از این حیوان که همواره یار و همراه او بوده است توانسته بطرزی شگفت آور نژادهای گوناگونی بوجود آورد که هر کدام دارای قد و اندازه و رنگ و ویژگی های ظاهری متفاوت و مخصوص به خود میباشد. تمام سگهای اهلی به نوعی به خانواده سگ سانان بنام کانیس فامیلیاریس تعلق دارند ولی اختلافات شکل در این نوع بقدری است که هیچ حیوان دیگری نظیر آن مشاهده نمیشود. در حال حاضر ۳۲۴ نژاد سگ در دنیا وجود دارد که تقریبا نصف آنها کم و بیش دارای معروفیت بوده و از آنها بین ۸۰ نژاد از مدتها قبل رسما تعریف شده و دارای استاندارد مشخص و معین می باشد.

اما امروزه سگ ها تاثیر بیشتری در زندگی انسان ها دارند و نقش آن ها به  عنوان عضوی از خانواده تغییر کرده است و با کم عمق شدن روابط انسانی و گسستگی در روابط خانوادگی، تمایل به داشتن حیوانات خانگی افزایش پیدا کرده است و مردم سعی دارند رفتارهایی را بروز دهند که با فرهنگ ایرانی هیچ تناسبی ندارد، به طوریکه شبکه های اجتماعی پر از عکسهای ایرانیانی است که با گرفتن عکس در کنار سگ و گربه هایشان این فرهنگ را ترویج می دهند.

«سگت رو کدوم مهد ثبت نام کردی؟»، « ماهی چقدر شهریه مهد سگت میشه؟»، « مهد سگ من خیلی عالیه توام سگت رو بیار اینجا» « برای جشن تولد سگت چیکار کردی؟» احتمالا این جمله ها وارد دایره جملات روزانه بعضی از افراد جامعه شده است، افرادی که سگ خانگی شان را به «مهد سگ» می فرستند تا هم خوب تربیت شود و هم از تنهایی در بیاید!

به گزارش باشگاه خبرنگاران، خوراک ژیگو، کله‌پاچه، جوجه کباب و کوبیده. این غذاها، قطعا شما را به یاد منوی رستوران‌ها می‌اندازد. اما جالب است بدانید این‌ها، منوی خوراکی مهدهای ویژه‌ای است که این روزها در تهران فعالیت می‌کنند. مهدهایی ویژه نگهداری از سگ‌ها.

سگ هایی که با مدل‌ها و چهره‌های مختلف به عضو جدید برخی خانواده های ایرانی تبدیل شده اند. حیواناتی که حالا در ایران و به خصوص تهران، هم مهد مخصوص دارند، هم آتلیه اختصاصی و هم البته یک مجله ویژه.

هم اکنون در عمده مناطق شهر تهران کلینیک – فروشگاه (pet-shop clinic) ایجاد شده که علاوه بر داشتن اورژانس به صورت ۲۴ ساعته مشغول سرویس دهی هستند و این مهم نشان از بروز مسئله نگهداری حیوان خانگی به بسیاری از خانواده های ایرانی حکایت دارد.

حضور سگ ها به عنوان عضوی از خانواده ایرانی ها کافی نبوده و عده ای تا جایی پیش رفتند برای حیوانات خانگی خود جشن تولد می‌ گیرند.

انتخاب حیوانات خانگی و وابستگی به آنها، امروزه در میان گروهی از جوانان و بزرگسالان و حتی کودکان در هررده شغلی بسیار مد شده است تا جاییکه هر یک تلاش میکنند با ابتکاری تازه از دیگری پیشی گیرند؛ یکی از این ابتکارات، برگزاری جشن تولدهای پر زرق و برق با هزینه‌های آن چنانی برای حیوانات خانگی است که برای بیشتر اقشار جامعه امری غیرعادی به حساب می آید.
فضایی خاص برای جشن تولد
برخی کلینیک های دامپزشکی پایتخت  برای این حیوانات به صورت مجزا جشن تولد برگزار می کنند.

جالب توجه اینکه مهمانان این جشن تولدها برای "صاحب مجلس” کادوهایی از قبیل استخوان بیسکویتی،لباس، خانه، ظرف غذا و… را پیش کش می کنند و  قیمت پایه این هدایا از ۴۵ هزار تومان شروع می‌شود.

هر چه خاص تر بهتر!


از موارد قابل تامل این است که برای هرچه خاص تر شدن جشن های تولد حیوانات خانگی، کیک تولدهایی با تصویر خود سگ یا گربه به صورت سه بعدی نیز سفارش داده می‌شود.

 

زندگی هاپوها و پیشی های پولدار تهران!

زندگی هاپوها و پیشی های پولدار تهران!
زندگی هاپوها و پیشی های پولدار تهران!
زندگی هاپوها و پیشی های پولدار تهران!

 

آتلیه ویژه هاپوها و پیشی‌ها!
این یکی، چند وقتی می‌شود که جایش را در شبکه‌های اجتماعی باز کرده. آتلیه‌هایی خاص با دکوری ویژه عکاسی با حیوانات خانگی. صاحبان آتلیه‌هایی که به‌نظر می‌رسد به‌صورت زیرزمینی به این نوع فعالیت خود ادامه می‌دهند، با درج آگهی و پیام‌هایی همچون "عکاسی تخصصی حیوانات همراه کودکان شما” و… محیطی برای عکس‌های آتلیه‌ای با حیوانات خانگی به‌پا کرده‌اند. جالب اینجاست که ردپای این آتلیه‌ها در سایت‌های عرضه‌کننده تخفیف گروهی نیز پیدا شده است. حالا میان آگهی‌های اینترنتی می‌شود آتلیه هایی یافت که در تبلیغات‌شان برای جذب مشتری بیشتر، این نوع عکس را در منوهای پیشنهادی شان گنجانده اند و مشتاقان می توانند با حیوان خانگی‌شان در محیطی ویژه و دکوری خاص کلی عکس یادگاری بگیرند.

عکس‌هایی که این‌روزها حتی به تصویر پروفایل افراد در بعضی شبکه‌های اجتماعی هم رسیده‌است و منوی ویژه‌ای هم برای عکس‌های فیس بوکی برای صاحبان حیوانات خانگی طراحی شده‌است.

 

زندگی هاپوها و پیشی های پولدار تهران!
زندگی هاپوها و پیشی های پولدار تهران!

 

 

مهدکودکی برای سگ ها

یکی دیگر از اقدامات عجیب و غریب در حوزه حیوانات خانگی به خصوص سگ ها، راه اندازی مهدهایی برای این حیوانات است. بیشتر مراجعه کنندگان به این مهدها هم افرادی هستند که تمام وقت نمی توانند از حیوان خانگی خود نگهداری کنند و یا این‌که می خواهند حیوان خانگی شان را از تنهایی در بیاورند. یک گزارش رادیویی، هزینه نگهداری از سگ های خانگی را تقریبا روزی ۳۰ هزار تومان اعلام کرده‌است. منوی غذایی این حیوانات هم شامل غذاهایی همچون کوبیده، کله پاچه، رولت و جوجه کباب است. به گفته رئیس یکی از مهدها حیوانات یک روز در میان در مهد شستشو شده و بعد از خوردن غذا به زمین بازی می روند. اگر هرکدام از این حیوانات در مهد بیمار شوند. تمامی هزینه به عهده مهد است و صاحب سگ هزینه ای پرداخت نمی کند.

 

هتل مخصوص سگ و گربه ها

این پانسیون ها که در شمال شهر قرار دارند، در اصل برای نگهداری این حیوانات در غیاب صاحبان‌شان دایر شده‌اند و خدماتی چون فروش وسایل خور و خواب، نظافت و بهداشت و یا آموزش و تربیت سگ و گربه را نیز ارائه می‌دهند.

از این پانسیون ها با نام "هتل” یاد شده است، هتل‌هایی که بر حسب امکانات و سرویس‌های خود تا سطح "هتل پنج ستاره” نیز ارتقاء می‌یابند و  این شغل نوظهور به سرعت در حال گسترش است.

در این مراکز، انواع اسباب‌بازی‌‌، لباس، کفش و غذاهای مخصوص خارجی وجود دارند و خدمات آرایشی و پیرایشی همچون کوتاه کردن مو و ناخن و بال، شستشو و نیز معاینات دامپزشکی ارائه می‌شود. تبلیغات این مراکز در دنیای مجازی صورت می‌گیرد.

هزینه‌ها بر اساس کیفیت خدمات و محل پانسیون ها تعیین شده‌اند. سرویس برخی از آنها به چند قفس و مقداری خوراک محدود می‌شود که در این صورت، هزینه نگهداری حیوانات روزانه ۵ تا ۱۰ هزار تومان است. در پانسیون‌های لوکس اما بهای نگاهداری به روزی ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان می‌رسد. این قیمت‌ها مربوط به سگ و گربه هستند و مخارج نگهداری جوندگان و پرندگان ارزانتر است.

هزینه مراقبت روزانه از جوندگان و پرندگان، بین ۲ تا ۱۰ هزار تومان است که با این اوصاف شاغلان مالک حیوان خانگی به صورت ماهانه حداقل ۶۰ هزار و حداکثر ۲ میلیون تومان برای نگهداری حیوانات‌شان هزینه می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار