تاسیس موزه‌های روستایی در استان‌ها
کد خبر: ۷۶۲۰
تاریخ انتشار: 2015 August 13    -    ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: موزه‌های روستایی باید در استان‌ها فعال شوند چرا که موزه‌ها محل‌های بسیار جذابی برای گردشگران خارجی و برای نسل جوان امروز خواهند بود.

سید ابوالفضل رضوی در حاشیه جلسه تبیین امور مرتبط با توسعه روستایی و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مقایسه سرمایه‌های انسانی روستا با 50 سال گذشته غلط است، گفت: اینکه امروز متوسط هر شش خانوار روستایی یک تحصیلکرده دانشگاهی است و می توان گفت 90 درصد هرخانوار سواد خواندن و نوشتن را دارد.

وی با بیان اینکه روستاها فرهنگ بسیار غنی دارند، گفت: در بعضی از روستاهای کشور 140 رقم بازی و ورزش وجود دارد و مطمئنا در این استان هم اگر این ظرفیت ها شناسایی شود شاید بیشتر از این تعداد ورزش در روستاها وجود داشته باشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ضمن تاکید بر اینکه ظرفیت‌های روستایی را باید بومی‌سازی کرد، خاطرنشان کرد: موزه‌های روستایی باید در استان‌ها فعال شوند، چرا که موزه‌ها محل بسیار جذابی برای گردشگران خارجی و برای نسل جوان امروز خواهند بود.

وی در ادامه یادآور شد: باید توجه کرد که بافت روستایی را با بافت شهری نباید یکی کرد چراکه از جاذبه گردشگری در روستاها کاسته می شود، باید تفاوت بافت مسکونی روستاها با شهرها را به صورت جدی محافظت کرد.

وی ضمن اشاره به ظرفیتی تحت عنوان "گردشگری در مزارع"، گفت: با توجه به ظرفیت تولید گل در استان مرکزی و در شهرستان محلات، به راحتی می توان توریسم گردشگری در گلخانه ها ایجاد کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان کرد: استان مرکزی علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و ظرفیت‌های صنعتی یک استان کشاورزی و دامپروری نیز هست و باید با استفاده از تکنولوژی دانش‌ بنیادین بهره وری گوشت دام را در این استان افزایش داد.

وی ضمن تاکید بر مشارکت مردم در امر صنایع تبدیلی و فراوری در روستاها بر توجه به امر گردشگری در روستاها تاکید کرد و گفت: باید امکان ارزش آفرینی را در روستاها ایجاد کرد.

رضوی در پایان با بیان اینکه توسعه پایدار زمانی اتفاق می‌افتد که مشارکت مردم محقق شود، خاطرنشان کرد: کشور با یک یا دو سرمایه‌گذار به توسعه نمی‌رسد. همه مردم باید هم سرمایه‌گذاری کنند و هم سود سرمایه‌گذاری را ببرند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار