میزان بروز آرتریت هموفیلیک بالا نیست
کد خبر: ۷۶۱۱
تاریخ انتشار: 2015 August 18    -    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
هوشنگ فقاهت متخصص روماتولوژی اظهار داشت: بیماری‌هایی که با مفاصل سر و کار دارند روماتیسم نامیده می‌شوند و تا‌کنون بیش از صد نوع روماتیسم شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه آرتریت هموفیلیک زانو نوعی آسیب مفصلی است که می‌تواند مفصل را به شدت درگیر کند، تصریح کرد: مفصل زانو بسیار بیشتر از سایر مفاصل بدن دچار آرتریت هموفیلیک می‌شود و ناتوانی در این ناحیه بیشتر نمود دارد.

فقاهت تاکید کرد: برخلاف برخی از آمارها، میزان بروز آرتریت هموفیلیک در جامعه بالا نیست و موارد این بیماری در بسیاری از مناطق نادر است.

وی گفت: پس از هر دفعه حمله جدید به مفصل و خونریزی، زانویی که درگیر آرتریت هموفیلیک شده است، متورم شده و تورم مفصل تا حدودی ناشی از تجمع خون و تا حدودی در اثر ضخیم شدن سینویال مفصل است که به علت تراوش خون از عروق به فضای بینابینی ایجاد می شود‌.

فقاهت افزود: پوستی که مفصل را پوشانده است، به طور غیر طبیعی گرم بوده و حرکات مفصل در فرد هموفیلی محدود است و در صورتیکه به مفصل فشار وارد شود، مفصل درگیر شده دچار درد می‌شود.

وی با بیان اینکه بروز مشکلات مفصلی در افراد هموفیلی به دلیل شرایط خاص این بیماران قابل ملاحظه است، اظهار داشت: البته پیشگیری از بروز مشکلات مفصلی در این بیماران خونی و همچنین کنترل و درمان آنها، مانند سایر افراد امکان پذیر است.

فقاهت افزود: بیماری‌هایی مانند آرتروز و آرتریت در هر فردی اعم از اینکه سالم باشد یا به یک نوع بیماری مانند هموفیلی مبتلا باشد، امکان بروز دارد و شدت این بیماری‌ها بیش از آنکه به وضعیت بیماری دیگر فرد بستگی داشته باشد، به شدت عامل به وجود آورنده بیماری و وضعیت و قدرت جسمانی فرد و در مجموع به شیوه زندگی بیمار بستگی دارد.

باشگاه خبرنگاران

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار