یافته های جدید درباره ی سرطان تخمدان و آندومتر
کد خبر: ۷۵۷۸۲
تاریخ انتشار: 2017 June 08    -    ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
سرسخت ترین انواع سرطان؛
گروهی از محققان دانشگاه ییل در آمریکا با جمع آوری تومور ۶۸ زن مبتلا به هر دو نوع سرطان در تلاش بودند تا دلیل مقاومت این نوع از سرطان ها را در مواجهه با درمان های مرسوم دریابند.
شناسایی ژن های بدخیم در سرطان تخمدان و آندومتراختصاصی «تابناک با تو»؛ سرطان تخمدان و سرطان پوشش داخلی رحم (آندومتر) از جمله سرطان های کشنده در میان زنان به شمار می روند، زیرا در برابر درمانهای شایع از جمله شیمی درمانی و پرتودرمانی مقاوم و سرسخت هستند.

گروهی از محققان دانشگاه ییل در آمریکا با جمع آوری تومور ۶۸ زن مبتلا به هر دو نوع سرطان در تلاش بودند تا دلیل مقاومت این نوع از سرطان ها را در مواجهه با درمان های مرسوم دریابند.
 

به همین منظور تحقیقات خود را بر روی مجموعه ای از ژن ها انجام دادند و سرانجام ژن های جدیدی را شناسایی کردند که به چنین تومورهایی تبدیل شده و بر روی بافت های سالم رشد می کنند و بر آنها تسلط می یابند و نسبت به درمان مقاوم می باشند.

این پژوهشگران در مجموعه مقالات مجله ی آکادمی ملی علوم می نویسند:

"با صراحت ثابت کردیم که در همه ی این تومورها یک ریشه ی ژنتیکی "مشترک" وجود دارد. همین دستاورد کافی است تا درها را به سوی درمان های جدید باز کند."
 
محققان این دانشگاه موفق شده‌ اند حداقل بخشی از مکانیزم موجود در تومورهای مقاوم را کشف کنند. این کشف تازه به پزشکان کمک می‌ کند تا میزان مقاومت هر بیمار به داروهای مورد استفاده را حدس بزنند، یا شیوه‌ های جدیدی برای مبارزه با تومورها در این گروه از بیماران اعمال کنند.

پس از سرطان سینه، سرطان های تناسلی بیشترین شیوع را در بین زنان دارند و بسیاری از زنان بعد از آغاز یائسگی در معرض ابتلا به آنها هستند.لازم به ذکر است که سرطان تخمدان در رتبه ی پنجم انواع سرطان ها در زنان پس از گذر از سن چهل و پنج سالگی می باشد.

شايعترين علامت سرطان آندومتر نیز خونريزي غير معمول از واژن، به ويژه خونريزي پس از يائسگي است.
 
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار