طرز تهیه خورشت قلیه ماهی(جنوب)
کد خبر: ۷۵۵
تاریخ انتشار: 2015 May 20    -    ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
درزیر شما را با طرز تهیه خورشت لذیذ قلیه ماهی آشنا می کنیم.


موادلازم:
 
ماهی بدون تیغ ۱ عدد
گشنیز ۲۵۰ گرم
 شنبلیله ۵۰ گرم
 پیاز ۲ عدد
سیر ۵ حبه
 رب انار ترش ۳ قاشق غذاخوری
 زردچوبه و نمک و فلفل مقدار لازم
 
طرز تهیه:

سبزی‌ها را تمیز کنید و بشویید، پس از اینکه آب سبزی‌ها خشک شد داخل خرد کن بریزید یا با چاقو ساطوری کنید تا خوب خرد و ریز شود؛ ماهی را به تکه‌هایی به یک اندازه برش بزنید، کمی نمک و فلفل روی ماهی بپاشید و کناری قرار دهید. 
 
 
داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود، پیاز را خرد کنید و داخل روغن بریزید، نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شود. 
 
در ادامه سیرهای رنده شده و سبزیجات خرد شده را اضافه نمایید؛ تفت دهید تا رنگ سبزی‌ها کمی تغییر کند و آب آن کشیده شود سپس نصف لیوان آب اضافه کنید و با حرارت ملایم بگذارید سبزی‌ها بپزند.  

رب انار را به سبزی اضافه کنید و مخلوط نمایید سپس ۳ لیوان آب اضافه کنید و در ظرف را نیمه باز بگذارید و با حرارت متوسط اجازه دهید خورش بجوشد و تغییر رنگ دهد سپس تکه‌های ماهی را داخل خورش قرار دهید و ۳۰ دقیقه بگذارید ماهی‌ها بپزند و خورش جا بیفتد؛ پس از پخت قلیه ماهی را در ظرف بکشید و به همراه برنج سرو کنید. 
 
نکته‌ها: می‌توانید ماهی‌ها را سرخ کنید سپس به خورشت اضافه نمایید، در دستور اصلی و جنوبی قلیه ماهی به جای رب انار از تمبر هندی استفاده می‌شود اما با رب انار مزه و طعم قوی تری خواهید داشت، طعم این خورش باید ترش و تند باشد.

ایران کوک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار