فواید ایستادن در محل کار
کد خبر: ۷۵۳۱
تاریخ انتشار: 2015 August 12    -    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
بررسی جدید در استرالیا نشان می‌دهد ایستادن برای مدت زمان دو ساعت در روز به جای نشستن در محیط کار سطح قند خون و کلسترول را بهبود می‌بخشد. همچنین راه رفتن هم می‌تواند تاثیرات مثبت بیشتری بر میزان دور کمر فرد بگذارد.

محقق این مطالعه گفت: یافته‌های بدست آمده شواهد اولیه مهمی ارائه می‌کند که افزایش میزان مدت زمان ایستادن یا راه رفتن به جای نشستن‌های طولانی مدت به سلامت قلب و متابولیسم کمک می‌کند.

در این مطالعه حدود 700 زن و مرد 36 تا 80 ساله برای مدت زمان یک هفته در طول 24 ساعت شبانه روز تحت کنترل قرار گرفته و مدت زمان نشستن، ایستادن، راه رفتن و خوابیدن آنان به ثبت رسیده است.

به طور متوسط این افراد حدود هشت ساعت در روز می‌نشستند، چهار ساعت می‌ایستادند و دو ساعت راه می‌رفتند. همچنین در طول روز برای مدت زمان یک ساعت و نیم فعالیت جسمی داشتند.

محققان مشاهده کردند افرادی که مدت زمان دو ساعت را به جای نشستن فعالیت ایستاده داشتند سطح قند خون ناشتای پایین‌تری داشته و میزان تری‌گلیسیرید آنان 11 درصد پایین تر بوده‌ است. همچنین اختصاص دو ساعت از روز به پیاده روی به جای نشستن موجب کاهش 11 درصدی شاخص توده بدنی فرد می‌شود.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد تاثیرات مثبت قلبی – متابولیک به خصوص سوخت و ساز گلوکز و لیپید زمانی اتفاق می‌افتد که میزان نشستن از طریق افزایش مدت زمان ایستادن کاهش یابد.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار