افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست در مناطق کویری
کد خبر: ۷۴۹۵
تاریخ انتشار: 2015 August 12    -    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
عواملی چون قرار گرفتن مدت طولانی زیر نور خورشید، عدم استفاده از کرم های ضد آفتاب و کمبود اطلاعات لازم از خطرات اشعه خورشید، خطر احتمال ابتلا به سرطان پوست را در مناطق کویری افزایش می دهد.

پژوهشگران در بررسی های جدید خود دریافتند که عواملی چون قرار گرفتن به مدت طولانی زیر نور خورشید، عدم استفاده از کرم های ضد آفتاب و کمبود اطلاعات لازم از خطرات نور شدید خورشید، خطر احتمال ابتلا به سرطان پوست را در مناطق کویری افزایش می دهد.

پرسنل نظامی که در کویرهای مناطق عراق، افغانستان و مناطق مشابه خدمت می کردند با افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست به آمریکا بازگشتند که البته دلیل این موضوع فقط به شدت نور خورشید و آب و هوای بیابانی این مناطق باز نمی گردد، عدم رعایت موارد حفاظتی در برابر نور خورشید نیز این مساله را شدت بخشیده است.

جنیفر پاورز، متخصص بیماری های پوستی از مرکز پزشکی دانشگاه «وندربیلت» ایالت تنسی آمریکا، در رابطه با افزایش احتمال خطر ابتلا به بیماری های پوستی در کویر و مناطق بیابانی می گوید: «مطالعات و بررسی های ما نشان می دهد که عواملی وجود دارند که احتمال خطر ابتلا به بیماری های پوستی از جمله ملانوم را در سربازان تحت خدمت در مناطق کویری افزایش می دهد.»

پژوهشگران در تحقیقات خود، داده های نظرسنجی از ۲۱۲ سرباز مناطق کویری را در مورد مساله آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب و امکانات و اطلاعات لازم در حفاظت پوست در برابر نور شدید خورشید را مورد بررسی قرار دادند.

قابل توجه است که فقط ۱۳ درصد از این افراد به طور معمول از کرم های ضد آفتاب استفاده می کردند و ۸۷ درصد دیگر به صورت پراکنده و تنها در برخی اوقات از این کرم ها برای حفاظت پوستشان استفاده می کردند.

بنا به اظهارات این شرکت کنندگان ۶۳ درصد نیز در طول دوره خدمت خود دچار سوختگی شدید ناشی از نور آفتاب شده بودند که این عوامل خطر ابتلا به سرطان پوست را در افراد فوق الذکر افزایش می دهد.

مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار