آخرین وضعیت تعویض کارت خدمت‌های قدیمی
کد خبر: ۷۴۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 August 12    -    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از صدور بیش از هشت میلیون و 700 هزار کارت هوشمند سربازی خبر داد.

سردار ابراهیم کریمی درباره وضعیت صدور کارت‌های هوشمند پایان خدمت و معافیت سربازی، گفت: در حال حاضر برابر آخرین آمارهایی که ما در اختیار داریم بیش از هشت میلیون و 700 هزار کارت هوشمند صادر شده و روند تعویض کارت‌های قدیمی همچنان ادامه دارد.

وی درباره اینکه چه تعداد از کارت‌های قدیمی تا کنون تعویض نشده است، گفت: در این طرح افرادی که از سال 60 به بعد کارت معافیت یا پایان خدمت خود را دریافت کرده‌اند باید حتما نسبت به تعویض کارت خود اقدام کنند و آمارها نشان می‌دهد که بیشتر این افراد نیز نسبت به تعویض کارت خود اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به افرادی که تا کنون برای تعویض کارت‌های قدیمی خود اقدام نکرده‌اند گفت: تمامی کارت‌های قدیمی سربازی اعم از معافیت و پایان خدمت از درجه اعتبار ساقط شده‌اند و دیگر هیچ خدماتی به آنان تعلق نمی‌گیرد بنابراین لازم است این دسته از افراد نیز هرچه سریعتر برای تعویض کارت خود به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه همچنان طرح تعویض این کارت‌ها ادامه دارد، تصریح کرد: البته نمی‌توان تا چندین سال این طرح را ادامه داد بنابراین در آینده اتمام طرح تعویض اعلام خواهد شد و پس از آن افرادی که کارت خود را تعویض نکرده‌اند با مشکلاتی روبرو خواهند شد از این رو درخواست ما از این افراد اقدام برای تعویض کارتشان است.

کریمی ادامه داد: غیرقابل جعل بودن، تجمیع اطلاعات سربازی افراد و ... از ویژگی‌های این کارت‌هاست و با انجام طرح تعویض، افرادی که ممکن است خدای ناکرده با تضییع حق دیگران اقدام به جعل کارت کرده باشند نیز شناسایی خواهند شد.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره هزینه‌هایی که بابت تعویض کارت از شهروندان اخذ می‌شود نیز گفت: این پول‌ها به خزانه دولت واریز شده و بخشی از آن هم صرف صدور کارت می‌شود بنابراین ناجا نفعی از این وجوه نمی‌برد. 

منبع: انتخاب
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
2
شما می خواهید کارت را عوض کنید ان وقت مردم پولش را بدهند ؟
علاوه بر پول با اطلاعات شخصی مردم چکار دارید ؟
حالا فردا تصویب کنید که کارت رانندگی هم عوض شود و هزینه آن هم 1 میلیون تومان باشد - آیا این منطق درست است ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار