آیا دوباره خانه گران می شود؟!
کد خبر: ۷۴۲۲
تاریخ انتشار: 2015 August 12    -    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰
 ایرج رهبر در گفت وگویی اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که بخش مسکن از حالت کالایی و سرمایه ای به سمت حالت مصرفی سوق یابد. اما اگر بورس مسکن راه اندازی شود این بخش به سمت سوداگری و افزایش قیمت می رود.

وی افزود: مسوولان بورس کالا که پیشنهاد بورس مسکن را مطرح کرده اند در اولین قدم مقداری با احتیاط صحبت کردند و گفتند ابتدا وارد مسکن خرد نمی شویم و بیشتر به سمت مسکن عمده و دولتی می رویم. اما این اقدام هم قطعا اشتباه است.

رییس کانون سراسری انبوه سازان تهران با بیان این که افراد عادی توانایی ورود به بورس را ندارند، گفت: طبیعتا سرمایه داران بزرگ، بورس مسکن را در دست می گیرند و این باعث می شود مسکن با نگاه رقابتی و سرمایه ای دست به دست بچرخد و به طور مکرر افزایش قیمت یابد.

رهبر، خرید و فروش املاک را وظیفه ی مشاوران املاک دانست و اظهار کرد: مشاوران املاک وارد کارهای خرد می شوند و نیاز مسکن افراد خرد را تامین می کنند. لذا فعالیت مشاوران املاک با خطر معاملات کلان و افزایش قیمتها مواجه نیست. بنابراین لزومی به ایجاد بورس مسکن دیده نمی شود.

چندی پیش مدیرعامل جدید بورس کالا در گفت‌وگو با رسانه‌ها سیاست جدید این بورس برای تاسیس بورس مسکن را اعلام کرد و گفت: بورس کالا قصد رقابت با بخش خصوصی در حوزه معاملات مسکن را ندارد. برنامه اصلی بورس کالا برای تاسیس بورس مسکن فروش املاک ارگان‌های دولتی و غیردولتی بزرگ است که هم‌اکنون از طریق انجام سیستم مزایده در حال فروش املاک خود هستند. وی کمی بعد در کنفرانسی خبری بار دیگر تاکید کرد بورس مسکن باعث افزایش قیمت خانه نخواهد شد.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار