ارزان‌ترین خودرو‌های فیات برای بازار ایران
کد خبر: ۷۴۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2015 August 12    -    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
شرکت ایران خودرو و فیات برای تولید خودروهای ارزان قیمت در حال مذاکره با یکدیگر هستند . در این باره رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا گفته است : مذاکره ایران خودرو با فیات برای تولید خودرو ارزان مدتی است شروع شده که تا حصول توافق ادامه خواهد داشت.

احمد پورفلاح توضیخ داده با توجه به اینکه فیات به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان ایتالیا، پیش از انقلاب هم سابقه تولید خودرو در ایران را داشته است، عزم خود را جزم کرده تا دوباره به بازار خودرو کشور باز گردد.

فیات این توانایی را دارد تا خودروهایی ارزان را با همکاری ایران خودرو به تولید برساند و جایگزین برخی محصولات قدیمی خود کند تا توده مردم بتوانند با قیمتی مناسب مالک خودرویی با امکانات روز شوند.

مدیر عامل ایران خودرو هم این خبر را تایید کرده است اما کدام یک از خودروهای فیات می توانند گزینه مناسبی برای خودرو های ارزان قیمت و متوسط در ایران خودرو باشند.

گروه فیات کرایسلر هم اکنون شامل خودروسازانی چون فیات ،کرایسلر ، دوج ،جیپ، آلفا رومئو، لانچیا مازراتی و فراری است . از میان این نشان ها سه خودرو ساز یعنی فیات ، لانچیا و آلفا رومئو خودرو های کلاس ارزان و متوسط تولید می کنند.

ارزان ترین خودرو ها هم سه محصول هستند که یکی با نام اپسیلون در لانچیا و دو محصول با نام های فیات 500 و پاندا که در فیات تولید می شوند .

قیمت پایه هر سه خودرو هم حدود 8 هزار یورو است که البته در زمان خرید با توجه با عوارض دریافتی از مشتریان به حدود 9 هزار یورو می رسد . حال اگر به طور تخمینی مالیات را از قیمت این محصولات کسر کنیم به قیمتی در حدود 6 تا 7 هزار یورو خواهیم رسید .

البته نمی‌توان عدد دقیقی را برای قیمت تمام شده کارخانه مد نظر قرار داد چون این اعداد محرمانه هستند .

ولی اگر عدد 6 تا 7 هزار یورو را مبنا قرار دهیم میتوان این سه خودرو را با قیمتی در حدود 25 تا 30 میلیون تومان روانه بازار کرد البته به شرطی که درصد داخلی سازی این خودروها در ایران به حد قابل قبولی برسد . از این سه خودرو ،فیات پاندا از همه ساده تر و کمی ارزان تر است.

اقتصادنیوز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
قیمت را طوری تنظیم میکنند که مردم وابسته پراید باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
قیمت را طوری تنظیم میکنند که مردم وابسته پراید باشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار