تهیه پاپ کورن خانگی یا همان ذرت بو داده
کد خبر: ۷۳
تاریخ انتشار: 2015 April 24    -    ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
حتما بعضیا میگویند درست کردن ذرت بو داده که کاری ندارد ولی خوب شاید بعضیا هم باشند که با درست کردن آن مشکل دارند.

یک پاپ کورن یا ذرت بو داده خوب آنی است که تعداد کمتری از ذرت ها باز نشده در ته ظرف بمانند ، نسوزند و ظرفتون را خراب نکنند و بوی خوبی هم بدهد. فقط کمی نمک و کره لازم است و بعد بنشینید و از خوردن ذرت بو داده هنگام تماشای تلویزیون لذت ببرید.

ذرت بو داده یک میان وعده خوب و سالم هم برای خودتان و هم برای کودکانتان هست.

همه مواد لازم :

برای هر ۱/۳ پیمانه دانه ذرت شما به ۳ قاشق غذاخوری روغن طبیعی، ۳ قاشق غذاخوری کره وکمی نمک احتیاج دارید.

طرز تهیه:

روغن را در ته قابلمه تان (بهتر است قابلمه تان ضخیم باشد) بریزید. ۳ تا ۴ عدد دانه ذرت را در قابلمه بندازید ، در آن را بگذارید و روی حرارت متوسط رو به زیاد بگذارید.

به محض اینکه دانه ها باز شدند مابقی دانه های ذرت را در قابلمه بریزید و در آن را ببندید، و از روی حرارت بردارید.

۳۰ ثانیه بشمارید—حتما با صدای بلند بشمارید— سپس مجدد قابلمه را روی حرارت متوسط رو به زیاد بگذارید. وقتی دانه های ذرت شروع به شکفته شدن کردند قابلمه را با در نیمه باز تکان دهید تا زمانی که سرو صدای درون قابلمه کمتر بشود و فاصله بین آنها به ۲ تا ۳ ثانیه برسد،  یک نگاهی بیندازید—به خاطر آن مدت زمانی که بلند شمردید تعداد کمتری از دانه های ذرت باز نشده باقی ماندند و ظرفتان هم نسوخته است.

حالا ذرت های بو داده تان را درون ظرفتان ریخته و گاز را خاموش کنید – اما همچنان قابلمه روی گاز بماند! مطمئن شوید که ذرت ها از ظرفتان نریزد– می خواهیم جا برای همزدن داشته باشیم.

حالا کره را در قابلمه تان که هنوز داغ هست بیندازید. کره را دور قابلمه بچرخوانید تا ذوب شود تا شروع به قهوه ای شدن کرد آن را روی ذرت های بو داده تان بریزید با قاشق چوبی هم بزنید تا همه کره ای شوند . نمک را هم به همین ترتیب به آن اضافه کنید.

مجدد اگر خواستید می توانید در ظرف دیگری بریزید سپس بنشینید و دانه دانه میل کنید و از آن لذت ببرید.
منبع: سلام بانو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار