برچسب گذاری مواد غذایی، مهم در اطلاع رسانی
کد خبر: ۷۲۹۹
تاریخ انتشار: 2015 August 10    -    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تاکید کرد: بر چسب گذاری به عنوان ابزاری مهم برای اطلاع رسانی به مصرف کنندگان و سازمان های ناظر اهمیت ویژه ای یافته است.

به گزارش «تابناک با تو» سیمین فقهی صبح امروز در کارگاه آموزشی آشنایی با ضابطه برچسب گذاری  مواد غذایی که در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، گفت:  بر اساس آخرین تغییرات ضوابط سازمان غذا ودارو  برای آشنايي مسئولين فني با ضابطه مذکور این جلسه برگزار شد.

http://webmail.tabnak.ir/?_task=mail&_action=get&_mbox=INBOX&_uid=279&_part=2&_mimewarning=1&_embed=1

وی افزود:  ارائه  روش صحیح ساماندهی اطلاعات موجود  روی برچسب های مواد غذایی مهمترین هدف این جلسه است.

فقهی با بیان اینکه این دوره آموزشی با حضور 40 نفر از مسئولین فنی شرکت های غذایی استان برگزار شد، گفت: حداقل ضوابط برچسب گذاری موادغذایی، جدول حقایق تغذیه ای  و  نشانگر رنگی  مهمترین محتوای این دوره است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تصریح کرد: جامعه سالم زیر بنای توسعه هر کشور بوده و یکی از راه های نیل به این هدف برخوداری از تغذیه صحیح است.

فقهی در ادامه اظهار کرد: بنا بر این در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم به صورت شفاف وقابل درک در مورد فراورده های خوراکی وآشامیدنی به مصرف کننده ضروری است.

وی گفت: از سوی دیگر با پیشرفت صنایع غذایی وافزایش رقابت آنها، گسترش تجارت بین المللی، ارتقای فرهنگ مصرف کنندگان و توجه بیشتر آنها به عوامل موثر در سلامتی، بر چسب گذاری به عنوان ابزاری مهم جهت اطلاع رسانی به مصرف کنندگان وسازمان های ناظر اهمیت ویژهای یافته است .
فقهی در پایان افزود: برچسب گذاری غذا اصلی ترین وسیله تبادل اطلاعات بین تولید کننده و فروشنده غذا از یک سو با خریدار ومصرف کننده از سوی دیگر است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار