طرز تهیه‌ی کبه حلب، یک غذای عربی
کد خبر: ۷۲۸۰۴
تاریخ انتشار: 2017 May 11    -    ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
کبه، یک نوع غذای عربی است که طرفداران زیادی دارد و شیوه‌ی پخت آن متفاوت است. امروز تصمیم داریم شما را با روش پخت یک نوع از این غذای خوشمزه، آشنا کنیم؛ کبه حلب! برای دیدن آموزش تصویری پخت این کبه و آشنایی با روش تهیه‌ی آن، با ما همراه باشید.
طرز تهیه‌ی کبه حلب، یک غذای عربی     اختصاصی تابناک باتو؛ کبه، یک نوع غذای عربی است که طرفداران زیادی دارد و شیوه‌ی پخت آن متفاوت است. امروز تصمیم داریم شما را با روش پخت یک نوع از این غذای خوشمزه، آشنا کنیم؛ کبه حلب! برای دیدن آموزش تصویری پخت این کبه و آشنایی با روش تهیه‌ی آن، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی کبه حلب، یک غذای عربی

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده: نیم کیلو
برنج: سه پیمانه
سیب زمینی: سه عدد
آب: سه پیمانه
جعفری خرد شده: یک پیمانه
پیاز خرد شده: یک پیمانه
نمک، فلفل، زردچوبه، زیره: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه:

برنج را می‌شوییم، سیب زمینی‌ها را پوست گرفته و به قطعات کوچک، تقسیم می‌کنیم. سه پیمانه آب را بر روی سیب زمینی‌های خرد شده ریخته و آن را روی حرارت قرار می‌دهیم. وقتی آب سیب زمینی‌ها به جوش آمد، برنج را به همراه نمک و ادویه‌ها به آن اضافه می‌کنیم. 

وقتی آب برنج و سیب زمینی خشک شد، حرارت را کم می‌کنیم و در ظرف را قرار می‌دهیم تا دم بکشد.

طرز تهیه‌ی کبه حلب، یک غذای عربی

ماهی تابه را روی حرارت قرار داده، روغن را داخل آن می‌ریزیم. پیاز را کمی تفت داده و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می‌کنیم. تفت دادن را تا جایی ادامه می‌دهیم که آب گوشت خشک شود. نمک و ادویه را هم به آن اضافه می‌کنیم. در این مرحله، نوبت اضافه کردن جعفری خرد شده به همراه زیره است. در صورت دلخواه می‌توانید مقداری کشمش یا زرشک و یا مخلوطی از این دو را به مواد فوق اضافه کنید و طعمی متفاوت را تجربه کنید.

طرز تهیه‌ی کبه حلب، یک غذای عربی

پس از اینکه برنج و سیب زمینی دم کشید، اجازه می‌دهیم خنک شود. در این مرحله به وسیله چرخ گوشت یا میکسر و یا هر وسیله‌ی دیگری، برنج و سیب زمینی را خوب له می‌کنیم تا به شکل خمیر درآید. این کار را می‌توان با دست نیز انجام داد و خوب مواد را ورز داد.

از مواد برنجی به اندازه‌ی یک نارنگی کوچک برداشته داخل آن را با مخلوط گوشت، پر می‌کنیم. آن‌ها را به شکل استوانه‌ یا دایره می‌پیچیم و سپس در روغن، سرخ می‌کنیم.

طرز تهیه‌ی کبه حلب، یک غذای عربی

طرز تهیه‌ی کبه حلب، یک غذای عربی

کبه‌ها را در ظرفی مناسب قرار داده و به دلخواه تزیین می‌کنیم.

طرز تهیه‌ی کبه حلب، یک غذای عربی

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: cookpad
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار