افزایش تمایل به تقلب به دست هورمون ها
کد خبر: ۷۱۶۲
تاریخ انتشار: 2015 August 09    -    ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
رسوایی‌های مربوط به تقلب در محیط‌های دانشگاهی و کلاهبرداری‌های تجاری، ضرر و زیان مالی بالغ بر 3.7 تریلیون دلار در هر سال به دنبال دارد. بر همین اساس محققان تصمیم گرفتند هورمونها خصوصا هورمون جنسی تستوسترون و هورمون استرس یعنی کورتیزول را مورد بررسی قرار دهند تا شاید بتوانند پاسخی برای این رویه بیابند.

این پژوهش نشان داد، سیستم غدد درون‌ریز نقش دوگانه‌ای را در این زمینه بازی می‌کند. افزایش این هورمون‌ها ابتدا تمایل به تقلب را افزایش می‌دهد، سپس تغییر در میزان هورمون در طول آن عمل متقلبانه، موجب تقویت و ادامه رفتار غیراخلاقی می‌شود.

هرچند سابقه بررسی هورمونها و رابطه آن‌ها با رفتار به اوایل قرن 19 بازمی‌گردد، اما محققان به تازگی نشان داده‌اند که سیستم اندوکرین یا غدد درون‌ریز تاثیر قدرتمند و فراگیری بر رفتار انسان دارد.

افزایش هورمون تستوسترون ترس از تنبیه را کاهش می‌دهد در حالی که حساسیت نسبت به دریافت پاداش را بالا می‌برد. افزایش کورتیزول نیز با وضعیت ناخوشایند استرس‌های شدید در ارتباط است که می‌تواند به شدت افراد را ناتوان کند. به این ترتیب تستوسترون افراد را تشویق به تقلب کرده و افزایش کورتیزول دلایلی برای تقلب کردن دست و پا می‌کند.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار