سالاد بلغور گندم،خوشمزه و مقوی
کد خبر: ۷۱۲۶۷
تاریخ انتشار: 2017 April 26    -    ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک نوع سالاد خوشمزه و مقوی آشنا کنیم. یکی از خوراکی هایی که پیشینیان ما مورد استفاده قرار می‌دادند، بلغور گندم و جو بوده است. بلغور در لغت به معنای هر چیز در هم شکسته و در هم کوفته است و به طور خاص، گندم یا جوی پخته شده و خشک کرده را گویند که با آسیا نیمکوب کرده‌اند.
سالاد بلغور گندم،خوشمزه و مقوی
«اختصاصی تابناک باتو» امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک نوع سالاد خوشمزه و مقوی آشنا کنیم. یکی از خوراکی هایی که پیشینیان ما مورد استفاده قرار می‌دادند، بلغور گندم و جو بوده است. بلغور در لغت به معنای هر چیز در هم شکسته و در هم کوفته است و به طور خاص، گندم یا جوی پخته شده و خشک کرده را گویند که با آسیا نیمکوب کرده‌اند.

از آنجا که نمی توان گندم یا جو را به مدت طولانی نگاه داشت، گندم یا جو را پس از پوست گرفتن، با آب یا شیر، نیم پخت و سپس خشک می‌کردند و در هاون نیمکوب کرده و نگاه می‌داشتند.

بلغور را می توان مدتها نگاه داری کرد بدون آنکه کپک بزند و یا بوی رطوبت بگیرد. هر کیلوگرم بلغور پخته شده حاوی 80 میلی گرم کلسیم، 400 میلی گرم فسفر، 10 میلی گرم آهن، 600 میلی گرم پتاسیم است و حدود 300 کالری انرژی تولید می‌کند.

در ادامه برای شما روش تهیه‌ی سالاد بلغور گندم را قرار می‌دهیم. امیدواریم مورد توجه شما خوبان قرار بگیرد.
 
سالاد بلغور گندم،خوشمزه و مقوی 

مواد لازم:

بلغور: یک پیمانه
پیاز خرد شده: یک عدد کوچک
آبلیمو: یک قاشق سوپخوری
سرکه: یک قاشق سوپخوری
سیر: دو حبه
رب انار: یک قاشق غذاخوری
جعفری و شوید خرد شده: به میزان دلخواه
نمک و فلفل: به میزان دلخواه

طرز تهیه:

بلغور را به مدت نیم ساعت در آب خیس می‌کنیم. در این فاصله، پیاز خرد شده را در روغن تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شود. بلغور را آب کش کرده و به پیاز اضافه می‌کنیم.

سپس، آبلیمو، سرکه، سیر رنده شده و رب انار را به آن اضافه کرده و روی حرارت ملایم تفت می‌دهیم تا مواد منسجم شوند. در آخر نمک و فلفل، جعفری خرد شده و شوید خرد شده را به آن اضافه می‌کنیم.

سالاد را در ظرف سرو آن کشیده و به دلخواه، تزیین می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منابع: cookpad ـ pahnak
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار