فرزند شما باید این کارها را قبل از رفتن به مدرسه، انجام دهد
کد خبر: ۷۰۹۷۲
تاریخ انتشار: 2017 April 22    -    ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
برپایی یک قاعده‌ی همیشگی برای کارهایی که والدین، فرزندان و یا مراقب کودک مسئول انجام آنها هستند، می‌تواند باعث تغییر بزرگی در جهت ایجاد آرامش صبحگاهی شود. البته گاهی اوقات پیش می‌آید که در یک یا دو مورد، کارها طبق برنامه انجام نمی‌شوند و این موضوع طبیعی است.

فرزند شما باید این کارها را قبل از رفتن به مدرسه، انجام دهد اختصاصی «تابناک‌باتو»؛ گویا آماده کردن و بردن کودکان به مدرسه در ابتدای صبح، کار حضرت فیل است! برپایی یک قاعده‌ی همیشگی برای کارهایی که والدین، فرزندان و یا مراقب کودک مسئول انجام آنها هستند، می‌تواند باعث تغییر بزرگی در جهت ایجاد آرامش صبحگاهی شود. البته گاهی اوقات پیش می‌آید که در یک یا دو مورد، کارها طبق برنامه انجام نمی‌شوند و این موضوع طبیعی است اما وقتی که صبح با انجام وظایف برنامه‌ریزی شده و آن هم با جزئیات کامل پیش برود، نه تنها زمان به طور موثری استفاده خواهد شد بلکه منجر به یادگیری مهارت‌های زندگی توسط فرزندان می‌شود.

فرزند شما باید این کارها را قبل از رفتن به مدرسه، انجام دهد

اما کارهایی را که فرزندان شما باید قبل از رفتن به مدرسه، انجام دهند:

1. مرتب کردن جای خواب

هر کودکی با حداقل سن 6 سال، می‌تواند یاد بگیرد که جای خواب خود را مرتب کند. البته، شما باید توقع داشته باشید که فرزند بزرگتر شما، این کار را بهتر از فرزند کوچکتر شما انجام دهد. از کودک کوچکتر شما انتظار می‌رود که جای خواب خود را به بهترین نحوی که می‌تواند و نه بهترین نحوی که شما می‌توانید، مرتب کند. برای بسیاری از مردم، مرتب کردن و جمع کردن جای خواب، بخشی از روال روزانه‌ی زندگی محسوب نمی‌شود، اما به نظر ما، ایجاد روال و عادت‌های خوب، روش بسیار درستی است که برای کودک شما مفید سودمند خواهد بود و باعث مسئولیت‌پذیری آنها در فضای زندگی خودشان می‌شود.

2. خوردن صبحانه

کارشناسان تغذیه معتقدند که کودکان باید روز خود را با خوردن یک صبحانه سالم و مقوی شروع کنند. کودکان مدرسه‌ای باید بتوانند که صبحانه خود را بدون نیاز به التماس 20 دقیقه‌ای والدین، قبل از رفتن به مدرسه و در وقت خود، میل کنند.

هر شخصی، روال خاص خود را برای صرف صبحانه دارد، در حقیقت ممکن است که آماده کردن یک صبحانه‌ی سالم برای کودکتان برای شما مهم باشد یا اینکه کودک شما، صبحانه‌ی خود را خودش آماده کند. به هر حال قاعده‌ی همیشگی آماده‌سازی صبحانه شما هر چه که باشد، کودک شما نباید در صبح، دیر حاضر شود و از خوردن صبحانه، طفره برود.

3. مسواک کردن دندان‌ها

کودک مدرسه‌ای شما باید بتواند که به طور منظم، دندان‌های خود را مسواک کند. البته این بدان معنا نیست که بچه‌ها نیازی به یادآوری وقت مسواک ندارند.

4. انجام نظافت و پوشیدن لباس

فرزند شما باید بتواند که لباس خود را بپوشد و اغلب امور نظافت صبحگاهی خود را بدون کمک شما انجام دهد. با توجه به سن و توانایی کودک شما و همچنین نوع نظافت مورد نظر شما، چند سالی برای انجام این کار می‌بایست به آنها در انجام امور نظافتی کمک شود. بچه‌هایی که به مهدکودک می‌روند باید بتوانند که لباس‌ها را از تن خود در بیاورند و تا حدودی هم بتوانند لباس‌های خود را بپوشند. البته ممکن است که درست کردن مو و زدن مسواک بدون کمک، چند سالی زمان ببرد، مخصوصاً اگر فرزند شما یک دختر باشد و حساسیت‌هایی روی مدل و استایل موی خود داشته باشد.

5. انجام کارهای روزمره

کارهای مناسب سن کودک خود را برای انجام آنها قبل از رفتن به مدرسه، به خودشان واگذار کنید. این کار باعث می‌شود که کودکانتان قبل از رفتن به مدرسه، مشغول باشند، مسئولیت‌پذیری را یاد بگیرند و به انجام کارهای ضروری در خانه کمک کنند.

ما فهمیده‌ایم که رعایت یک قاعده‌ی همیشگی برای خروج به موقع و با انرژی خوب از منزل، ضروری و اساسی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار