عینک سازی با 6 میلیون تومان درآمد ماهیانه
کد خبر: ۷۰۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 August 08    -    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
 اغلب افراد در زمینه سرمایه‌گذاری محتاط عمل می‌کنند و ترجیح می‌دهند پول خود را در بازار‌های متعارف و مشخص سرمایه‌گذاری کنند. این افراد عموما فکر می‌کنند نباید وارد بازار‌هایی شوند که شناختی از آن ندارند، البته این فکر کاملاً درست است. به خاطر ندارم که هرگز به شما توصیه‌ای کرده باشیم که مفهومش حضور در بازاری بدون شناسایی عوامل مؤثر بر بازار و جوانب کار باشد اما اشتباه اساسی این افراد زمانی اتفاق می‌افتد که نمی‌خواهند در رابطه با سرمایه‌گذاری در بازار‌ها و حوزه‌های خاص تحقیق کنند، بدانند یا حتی بشنوند. درحالی‌که شاید این موضوع بتواند یک ارزش کلی برای افراد به ارمغان بیاورد.

لابراتوار تراش عدسی یکی از حوزه‌هایی است که کمتر کسی به فکر سرمایه‌گذاری و فعالیت در آن می‌افتد، عموما افرادی که در این بازار گسترده فعالیت دارند با روابطی که از گذشته داشتند وارد این کار شدند و تقریباً بازار به دلیل عدم شفافیت اطلاعات از یک انحصار طبیعی برخوردار است. دراین گزارش می‌خواهیم در رابطه با جزییات سرمایه‌گذاری در این حوزه صحبت کنیم تا شناخت بیشتری از فعالیت در این زمینه داشته باشید.

کارگاه‌های بدون مجوز و بازاری انحصاری

فعالیت در کسب‌وکار‌های مرتبط با ساخت عینک برخلاف ظاهر ساده و موجهی که دارد بسیار گسترده است و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. بسیاری از کسب‌وکار‌های ناشناخته در این بازار وجود دارد که سود‌های قابل‌توجهی را به جیب می‌زنند؛ از دلال‌های مختلف گرفته تا واردکنندگان عدسی و فریم تا فروشندگان خرد و بنکداران و… همه و همه در فضایی بسته و به دور از جنجال‌های بازاری در کسب‌وکار خود سود‌های خوبی به دست می‌آورند. به گزارش دریک، در این بازار هر چقدر کمتر شناخته شده باشید سود بیشتری کسب می‌کنید و شاید تنها اولویت شما حفظ روابط کاری و مشتریان‌تان باشد.

برای راه‌اندازی چنین کسب‌وکاری در شهرستان‌ها با مشکلات بیشتری همراه هستید چون نظارت‌ها بسیار شدیدتر است اما در تهران به دلیل گستردگی کار می‌توانید قدری راحت‌تر و ناشناخته‌تر کار کنید و چراغ خاموش مراحل پیشرفت را پشت سر بگذارید، در حال حاضر اغلب فعالان این حوزه بدون مجوز کار می‌کنند بنابراین نیازی نیست به دنبال کسب مجوز باشید. اما اگر بخواهید به‌صورت رسمی کار کنید باید دوره‌های مربوط به اپتومتریک را در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بگذرانید. در حال حاضر رشته‌ای دانشگاهی برای آموزش وجود ندارد و اتحادیه مجوزی برای این کار صادر نمی‌کند.

برای شروع سرمایه‌گذاری می‌توانید کارگاهی با کیفیت‌های متفاوت راه‌اندازی کنید؛ از ۲۰ میلیون گرفته تا ۲۵۰ میلیون که همه این مباحث تا حد زیادی به کیفیت و تعداد دستگاه‌های خریداری شده بستگی دارد. می‌توانید یک دستگاه تراش چینی ۸میلیونی خریداری کنید یا یک دستگاه تراش کاملاً اتوماتیک فرانسوی، اما پیشنهاد ما به شما این است که با سرمایه‌ای ۴۰ تا ۵۰ میلیونی وارد کار شوید. البته این مبلغ به غیر‌از هزینه‌های اجاره مکان است. از این مبلغ ۲۰ میلیون را برای خرید دستگاه تراش معمولی و لوازم آن درنظر بگیرید، حدود ۶ تا ۷ میلیون را برای خرید لنزومتر دستگاه سنگ، دستگاه شیار زن و میزکار و همچنین برای لوازم مورد نیاز دیگر حدود ۱۵میلیون و مابقی مبلغ را هم به‌عنوان سرمایه در گردش کار در نظر بگیرید.

هـرچـقـدر مـــیــزان سرمایه‌گذاری شما بالاتر رود و دستگاه‌های بهتری را برای کار خود خریداری کنید کیفیت، دقت و سرعت کار شما بالاتر خواهد رفت و می‌توانید پاسخگوی مشتریان بیشتری باشید اما معمولاً افراد با سرمایه‌های متوسط در حد ۴۰ تا ۵۰ میلیون بهترین نتیجه را از سرمایه‌گذاری در این کار می‌گیرند چون اجرت کار تراش عدسی پایین است بنابراین به‌صرفه نیست که با سرمایه‌ای بیش از این وارد بازار شوید.

فرآیند کار در سه مرحله کلی خلاصه می‌شود: مرحله اول شامل خواندن نسخه و پیدا کردن مرکز عدسی است. در مرحله دوم اطلاعات فریم و عدسی و نمره عینک به دستگاه داده می‌شود. مرحله سوم کار هم شامل سوار کردن عدسی روی فریم و به اصطلاح جمع کردن کار است.برای شروع کار می‌توانید با سه نیروی کار که هرکدام در بخشی از کار تخصص دارند فعالیت خود را آغاز کنید، البته با توجه به شرایط بازار و میزان استقبال مشتریان تعداد دستگاه‌ها و نیروی کار خود را افزایش دهید. با این سطح از فعالیت می‌توانید سود روزانه‌ای بالغ بر ۲۰۰ هزار تومان در داشته باشید.

بهترین مکان برای شروع کار، مناطق نزدیک به بنکداری‌ها و مراکز فروش عدسی است. این موضوع به دلیل بروز ضایعات و خرابی در کار است، شما همواره باید به بازار فروش عدسی دسترسی داشته باشید چراکه سرعت و دقت در کار حرف اول را می‌زند. نکته مهم برای ورود به این بازار عدم اطلاع بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری در این کار است، به دلیل عدم شفافیت اطلاعات و ناشناخته بودن بازار افراد به واسطه ارتباطات فامیلی در این کار فعالیت دارند و تقریباً در قالب کسب‌وکار‌های خانوادگی (family business) تعریف می‌شود به همین دلیل یک انحصار طبیعی در بازار وجود دارد.

شرایط بازار و توصیه‌های پایانی

به گزارش دریک آنلاین به نقل از فرصت امروز محمد صادقیانی، یکی از فعالان این حوزه در رابطه با شرایط بازار و فعالیت در این حوزه می‌گوید: ابتدایی‌ترین اصل ورود به این کار جلب رضایت مشتریان است که آن را می‌توان در ارائه کیفیت بالا و زمان‌بندی مناسب خلاصه کرد. چون کار تراش عدسی عموما به‌صورت روزانه تعریف می‌شود و باید براساس زمان‌بندی مناسب کار به مشتریان تحویل داده شود اغلب مشتریان شما فروشندگان عینک هستند و کمتر پیش می‌آید که مشتری متفرقه‌ای داشته باشید بنابراین هر روز با یک سری مشتریان ثابت سروکار دارید پس اگر نتوانید کار یک مشتری که روزانه ۲۰ مورد برای شما می‌آورد به‌موقع تحویل دهید مجبورید از آن یک نفر عذرخواهی کنید درحالی‌که مشتری شما باید از ۲۰ مشتری خود بابت تأخیر عذرخواهی کند و همین عامل باعث از دست دادن مشتری شما خواهد شد، بنابراین باید به‌عنوان نخستین و مهم‌ترین اصل بدانید که در این کار باید زمان‌بندی درستی در کار داشته باشید.

این فعال بازار می‌افزاید: در این کار به تبلیغات خاصی نیاز ندارید و باید شیوه تبلیغاتی خاصی را برای توسعه فعالیت‌های خود در نظر بگیرید. تبلیغات عمومی به هیچ‌وجه برای شما کاربرد ندارد و باید با شناخت کامل بازار هدف فقط به دنبال جذب مشتریان خاص باشید. وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر فضای بازار خوب است ولی اگر بتوانید تمرکز خود را روی مشتریان شهرستان‌ها قرار دهید بهتر است و زودتر به نتیجه می‌رسید. داشتن اطلاعات در مورد عدسی‌ها، قیمت‌ها و سایر عوامل تأثیر‌گذار بر کار بسیار ضروری است.

اقتصاد آنلاین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سياوش دارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
با سلام
ممنون از راهنماييتون، براي خريد دستگاه تراش لنز ممنون ميشم راهنمايي كنيد، اينكه چه دستگاههايي با چه رنج قيمتي و از كجا ميشه تهيه كرد.
با تشكر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار