سفتی و فشار در معده با کمردرد
کد خبر: ۷۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2015 June 19    -    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
عفونت مثانه می تواند موجب کمردرد و کرامپ همراه با ناراحتی شکم شود. درد در حین ادرار، خون در ادرار و احساس مداوم فشار یا کرامپ اغلب مربوط به عفونت مثانه است. سنگ کلیه نیز می تواند درد شکمی کرامپی و کمردرد ایجاد کند. درد سنگ کلیه اغلب شدید است.
بسیاری از اختلالات از یبوست گرفته تا درد زایمان، میتوانند فشار و سفتی معده همراه با کمردرد ایجاد کنند. اگر این علائم را تجربه میکنید و مرد هستید، حداقل می توانید مطمئن باشید درد زایمان علت آن نیست! برای همه زنانی که در سن باروری قرار دارند و از نظر جنسی فعال هستند، درد زایمان همیشه محتمل است به خصوص اگر تا حدی اضافه وزن داشته و دوره های قاعدگی نامنظم داشته باشند ولو این که فکر نمی کنند باردار باشند. مشکلات روده، مثانه و کیسه صفرا و همچنین کرامپ های دوران قاعدگی می توانند همین علائم را ایجاد کنند.

مشکلات روده

در صورتی که دچار اسهال یا یبوست باشید، گرفتگی و کرامپ شکمی، نفخ و نا آرامی همراه با کمردرد ممکن است تجربه شود. اغلب کرامپ و کمردرد، درست پیش از دوره اسهال اتفاق می افتد بنابراین می توانید آمادگی داشته باشید. مسمومیت غذایی، ویروس معده، سندرم روده تحریک پذیر (IBS)  و پر خوری نیز می توانند عامل احساس انقباض و سفتی معده همراه با کمر درد باشند. مشکلات جدی مانند سوراخ شدن روده، انسداد روده و عفونت و نیز اپاندیسیت نیز می توانند موجب گاردینگ شکمی شود. گاردینگ شکمی به سفت شدن شکم برای جلوگیری از حرکت ناحیه دردناک و کمر درد میگویند. اگر درد شکمی شدید یا مداوم دارید که با اجابت مزاج بهتر نمیشود به پزشک مراجعه کنید.

مشکلات کلیه یا مثانه


عفونت مثانه می تواند موجب کمردرد و کرامپ همراه با ناراحتی شکم شود. درد در حین ادرار، خون در ادرار و احساس مداوم فشار یا کرامپ اغلب مربوط به عفونت مثانه است. سنگ کلیه نیز می تواند درد شکمی کرامپی و کمردرد ایجاد کند. درد سنگ کلیه اغلب شدید است.

اختلالات باروری


در زنان فشار شکم و کمردرد می‌تواند علامت نزدیک شدن دوره قاعدگی باشد. اگر در اوایل بارداری هستید، این علائم ممکن است نشانه سقط جنین خطرناک یا بارداری اکتوپیک باشد، بارداری اکتوپیک به حالتی می‌گویند که کاشت نطفه در لوله‌های فالوپ یا در هر جای دیگری به غیر از رحم اتفاق افتاده باشد. همچنین برخی زنان بدون اینکه خودشان بدانند، باردار هستند. طبق نشریه آنلاین MacIeans در سال ۲۰۰۹، یک نفر از هر ۲۵۰۰ زن باردار، از بارداری خود خبر ندارد. اگر سفت شدن شکم و کمر دردی را تجربه می‌کنید که به صورت متناوب و در فواصل منظم ایجاد می‌شود، به خصوص اگر همراه با جریان شدید مایعات یا خون همراه است، فورا به اورژانس مراجعه کنید، ممکن است لازم باشد شما را به اتاق زایمان ببرند!

مشکلات کیسه صفرا

طبق گزارش مؤسسه ملی دیابت و بیماریهای کلیه و گوارش امریکا، مشکلات کیسه صفرا در زنان دو برابر مردان اتفاق می‌افتد. سنگ صفرا در زنان بالای ۶۰ سال که اضافه وزن دارند خیلی شایع‌تر است اما در هر سنی و در هر جنسیتی می‌تواند اتفاق بیفتد. حمله کیسه صفرا موجب درد شکم می‌شود که به پشت می‌زند. حمله کیسه صفرا ممکن است متناوب باشد. برای متوقف کردن حمله‌ها ممکن است نیاز به برداشتن کیسه صفرا داشته باشید. اگر تب دارید یا متوجه زرد شدن سفیدی چشم های خود شده‌اید، فورا به دنبال کمک پزشکی باشید.

زینب رهامی
منبع: livestrong
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
0
2
سلام
ممنونم از مطلب خوبتون درست در زمانیکه به مطالب علمی در این زمینه احتیاج داشتم مطلب مفیدتون به دردم خورد.
موفق باشید.
سپاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
2
1
الان کمر درد و سردرد شدم و تب هم دارم.. روز قبل مقدارزیادی گوش قرمز مصرف کردم.. و نمیدونم از مسمومیت هست یا یبوست ناگهانی..
به حال رو به موتم...برای شادی روحم صلوات بفرستید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار