رشد 5 درصدی ورود گردشگران به فارس
کد خبر: ۷۰۱۲
تاریخ انتشار: 2015 August 07    -    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
 مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس از رشد 5 درصدی ورود گردشگران داخلی و خارجی به این استان در چهار ماهه‌ی نخست سال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

«مصیب امیری» امروز (پنج‌شنبه 15 مردادماه) در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار، از اتمام عملیات اجرایی شش موزه ناتمام استان تا پایان سال 94 و 95 خبر داد.

وی با بیان این‌که هم‌زمان با هفته دولت موزه‌ی شهرستان نی‌ریز به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: موزه‌ی شهرستان‌های پاسارگاد و نورآباد نیز تا پایان سال آینده قابل استفاده خواهند بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی فارس خاطرنشان کرد: هم‌اینک بیش از 700 پروژه با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان در زمینه‌های حفظ، مرمت و آثار تاریخی در استان در حال هزینه است.

امیری خاطرنشان کرد: در سه ماهه‌ی نخست سال 58 میلیارد تومان در تأسیسات و اماکن گردشگری سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی فارس ادامه داد: پارسال، با پیگیری‌های قانونی شاهد کاهش 50 درصدی حفاری‌های غیرمجاز‌ در آثار تاریخی در استان بودیم.

امیری از آماده شدن کتاب جامع گردشگری استان فارس خبر داد و گفت: این کتاب به همراه لوح فشرده مربوطه، حاوی همه‌ی اطلاعات مورد نیاز گردشگران در حوزه‌های میراثی، فرهنگی و گردشگری است و به‌زودی رونمایی می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی فارس نیز با اشاره به این‌که 16 هتل در سطح استان فارس مراحل ساخت را پشت سر می‌گذارند، از تدوین 12 بسته‌ی سرمایه‌گذاری هتل‌های چهار و پنج ستاره خبر داد و گفت: این بسته‌ها برای احداث شش هتل در شیراز و شش هتل در شهرستان‌های استان فارس پیش‌بینی و طراحی شده است.

شهبازی با بیان این‌که برای ساخت هر هتل بین 30 تا 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم است، گفت: هم‌اینک شاهد حضور و فعالیت شماری سرمایه‌گذار ایرانی مقیم خارج از کشور در زمینه‌ی احداث زیرساخت‌های اقامتی در فارس هستیم اما هنوز هیچ سرمایه‌گذار خارجی در این خصوص ورود نکرده است.

معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی فارس با بیان این‌که روال اداری صدور موافقت‌اصولی و مجوز برای ایجاد 280 تأسیسات گردشگری در سطح استان در حال انجام است، اظهار امیدواری کرد با سرعت گرفتن روند استعلام‌ها، هرچه سریع‌تر موافقت‌اصولی و مجوزها صادر شود.

شهبازی با بیان این‌که، شرایط کنونی به واسطه‌ی فراهم شدن بستر ارتباطات وسیع‌تر بین‌المللی، زمینه را برای حضور گردشگران در ایران فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: ما برای همه‌ی سرمایه‌گذاران واقعی، فرش قرمز پهن کرده و تمام قد از آنان حمایت می‌کنیم.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار