ماجرای لکه های سیاه در ساحل عسلویه+عکس
کد خبر: ۷۰۰۰
تاریخ انتشار: 2015 August 07    -    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

شامگاه سوم مرداد ماه، مردم محلی عسلویه که برای تفریح به کنار ساحل رفته بودند، لکه های سیاه رنگی را در برخی نقاط ساحل مشاهده کردند و بلافاصله موضوع را به نهادهای مسئول گزارش نمودند.

متعاقب این موضوع، برخی اعضای شورای اسلامی شهر عسلویه و نمایندگان فرمانداری جهت بررسی موضوع در محل حضور یافتند و مجدداً صبح روز بعد، مسئول اداره محیط زیست شهرستان به همراه نمایندگان HSE سازمان منطقه ویژه پارس جهت بررسی دقیق تر نوع ماده آلاینده و منشاء آن، پس از بازدید میدانی اقدام به نمونه برداری از محل آلایندگی نمودند.

پس از گذشت قریب به دو هفته از این موضوع هیچ کدام از نهادهای فوق، تاکنون رسماً گزارشی در این زمینه منتشر نکرده اند و همچنان مردم و صیادان نگران وضعیت پیش آمده هستند.

آنچه نگرانی ها را دوچندان کرده است، ورود مجدد این لکه های سیاه در طول چند روز اخیر بوده که توسط ماهیگیران گزارش شده است.

به گفته مردم محلی، کشته شدن پرندگان ماهی خوار و ماهی ها از جمله آسیب هایی است که این آلاینده به بار آورده است.

در این راستا دوستداران محیط زیست با راه اندازی کمپینی در فضاهای مجازی خواستار توقف تخریب محیط زیست شدند. و از این طریق، موضوع را به ریاست سازمان محیط زیست و معاونین ایشان گزارش کرده اند.

در خصوص آلایندگی دریایی شهرستان عسلویه، این نکته قابل ذکر است که پس از سال ها فعالیت صنعتی و ورود پساب ها به آبهای این منطقه، مردم محلی با علم به اینکه این پساب ها آلوده است ولی به دلیل مرئی نبودن آلایندگی یا ذرات معلق در آب های برگشتی، آنچنان حساسیتی در این خصوص نشان نداده بودند، ولی این بار با مشاهده ظاهری و عینی آلودگی، نگرانی و حساسیت آنها بیشتر شده و خواهان رسیدگی و پاسخگویی مسئولین هستند.

انتظار می رود نهادهای مسئول گزارش مبسوط و شفافی برای رفع نگرانی موجود ارائه نمایند.

تصویر زیر توسط صیادان محلی در ساحل عسلویه رویت شده است.
 

 

خلیج فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار