اولین ایرانی در مسابقات اتومبیل‌رانی ناسکار+عكس
کد خبر: ۶۹۷۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 April 08    -    ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
 اولین راند از فینال مسابقات اتومبیل رانی ناسکار در والنسیای اسپانیا شروع می‌شود و یک ایرانی برای نخستین‌بار در این رویداد پشت فرمان می‌نشیند و مسابقه خواهد داد.
میثم طاهری راننده ایرانی است که قراراست امروز با خودروی فراری‌اش و با نام ایران در اولین راند این مسابقات شرکت کند.

اولین ایرانی در مسابقات اتومبیل‌رانی ناسکار!

ناسکار انجمن کشوری مسابقات خودروهای کارکرده (National Association for Stock Car Auto Racing) است که بزرگ‌ترین برگزارکننده مسابقات اتوموبیل‌رانی در آمریکا محسوب می‌شود و مسابقات زیادی در سراسر سال و در کشورهای مختلف دارد.

ناسکار، سنگین ترین مسابقه اتومبیلرانی در دنیا است که در ۳۱ هفته متوالی برگزار می‌شود. با توجه به اینکه تعداد دورها در هر مرحله این مسابقه به ۲۸۰ می‌رسد می‌توان تاکید کرد که ناسکار جزو رقابت‌ای بسیار دشوار اتومبیل‌رانی شناخته می‌شود.

یکی از موارد دیگری که مسابقات ناسکار را دشوار می‌کند سرعت بالای اتومبیل‌ها و احتمال تصادفات زیاد است. در این رقابت خودروها به سرعت ۳۰۹ کیلومتر در ساعت می‌رسند و با سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت از پیچ مسیر عبور می‌کنند.

اولین ایرانی در مسابقات اتومبیل‌رانی ناسکار! +عکس

در این مسابقات تیم ها اجازه ندارند از موتورهای ساخت اختصاصی استفاده کنند و موتورهای خودروها  نباید حجم بیشتری از ۵۶۰۰ سی‌سی داشته باشند و حداکثر سقف قدرت موتور ۷۵۰ اسب بخار است. هر خودرو ناسکار در جریان یک مسابقه کامل دست کم به ۴۰ حلقه لاستیک نیاز دارد.

نکته جالب دیگر در جریان مسابقه ناسکار این است که خودرو ها حدودا با فاصله کمتر از ۱۰ سانتی‌متر از هم حرکت می‌کنند و به همین دلیل این رقابت در تصادف‌ها بیشترین آمار را دارد.

میثم طاهری که پیش از این در مسابقات اتومبلیرانی ایران هم مقام‌های متعددی کسب کرده بود در رسانه‌های خارجی به نام "سام طاهری" شناخته شده است. 
ايسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
1
5
به نظر میاد ماشین داخل عکس موستانگ باشه نه فراری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار