آمار فروش فیلم‌ها واقعی نیست
کد خبر: ۶۹۵۹
تاریخ انتشار: 2015 August 06    -    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده سینما در خصوص واقعی بودن یا نبودن آمار فروش فیلم‌ها گفت: معمولاً فروش‌هایی که خود ما یا همکارانمان اعلام می‌کنند واقعی نیست چون احساس می‌کنند اگر آمار فروش بالاتری اعلام شود مخاطب بیشتری را جذب خواهند کرد.

وی افزود: این موضوع یعنی دادن آمار فروش غیر‌واقعی فیلم‌ها به طور معمول توسط تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان به خصوص دفاتر پخش گفته می‌شود که من با کلیت این جریان مخالفم چون باید واقعیت را به مخاطب گفت.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر آمار فروش فیلمی بعد از یک ماه در 15 سالن سینما به 80 میلیون رسیده باشد و این موضوع به همین صورت به مخاطب اطلاع‌رسانی شود ناخودآگاه در ذهن مخاطب ذهنیت بدی نسبت به فیلم مورد نظر بوجود می‌آید که آن فیلم کیفیت لازم برای دیدن ندارد در صورتی که شاید فیلم دیدنی و جذاب باشد.

تهیه‌کننده «آمار شهر» عنوان کرد: شنیده‌ها در برخی مواقع به گوش می‌رسد که نام مافیا را برای این مجموعه خاص که آمار اشتباه می‌دهند انتخاب شده، که باید گفت کلمه مافیا در شأن آنها نیست چون کوچکتر از این مسائل هستند که چنین نامی را برای آنها انتخاب کنیم.

وی افزود: این مجموعه اندک حدود 2 سال است که سینما و صاحبان فیلم را اذیت می‌کنند و در این خصوص به آنها تذکراتی داده شده که اگر به تعهدات خود به طرز صحیح عمل نکنند من به نوبه خودم پرونده آنها را رو خواهم کرد.

وی ادامه داد: همان‌طور که گفتن آمار پائین به فیلم‌ها لطمه می‌زند اعلام آمار بالا نیز به فیلم‌ها، تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار نیز ضربه خواهد زد، چون اداره مالیات بر اساس آمار اعلام شده از شما طلب مالیات می‌کنند و معمولاً صاحب فیلمی که فیلمش فروش قابل توجهی نداشته باید مالیات هم بپردازد و ضرر به ضرر اضافه خواهد شد.

علی‌اکبری در پایان خاطرنشان کرد: از گفتن آمار بالا و کلاً دروغ چیزی که نصیب ما نمی‌شود بلکه با روشن شدن واقعیت لطمه بزرگتری به تهیه‌کننده، سرمایه‌گذار و سینما خواهد خورد چون بالاخره مردم به واقعیت پی می‌برند و این موضوع جنبه اخلاقی خوبی ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار