کدام ویتامین‌ها به ترمیم عضلات کمک می‌کنند
کد خبر: ۶۸۶۰
تاریخ انتشار: 2015 August 05    -    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
کارشناسان در جدیدترین تحقیقات علل باورنکردنی اما اثرگذار برای بروز درد در ماهیچه‌های بدن شناسایی کرده‌اند.

کارشناسان عدم دریافت به میزان کافی ویتامین D را از جمله علل بروز درد در ماهیچه‌ها می‌دانند.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، درد ماهیچه‌ای معمول پس از ورزش رخ می‌دهد اما در صورتی که به صورت عادی و بدون انجام ورزش فرد دچار درد ماهیچه‌ای شد علت را باید در مواردی چون کمبود ویتامین D شناسایی کند. ویتامین D سبب تنظیم سرعت جریان خون در ماهیچه‌ها و تنظیم تعادل هورمون‌های بدن و آرام‌سازی عضلات می‌شود.

کمبود ویتامین D همچنین سبب عدم جذب کلسیم، نرمی استخوان‌ها و درد عضلات می‌شود.

فقر آهن نیز یکی دیگر از موارد منجر به دردهای عضلانی است. مواد‌عذایی چون ماهی، آجیل، تخم مرغ و پروتئین کم چرب می‌تواند سبب افزایش سطح آهن خون شود.

همچنین مصرف لوبیا، اسفناج و قارچ می‌تواند به عنوان یک منبع غذایی مفید برای رفع کمبود ویتامین D و فقر آهن بکار رود.استرس، ترشح هورمون‌های استرس نیز می‌تواند منجر به درد در عضلات شود.
 
برای رفع مشکل گرفتگی و درد عضلات ناشی از استرس علاوه بر تکنیک‌های آرام‌سازی عضلات، مصرف ویتامین‌های گروه B، منیزیم، ؟ و همینطور گیاه جنسینگ کشور چین می‌تواند اثر‌بخش باشد.

ماساژ عضلات یکی از راه‌های برطرف‌کردن درد عضلات است، ماساژ سبب کاهش تورم، افزایش حجم جریان خون، اکسیژن و رسیدن مواد‌مغذی به عضلات می‌شود.

استحمام با نمک دریا نیز از جمله راه‌های کاهش درد عضلات است، نمک سبب رفع سموم از بدن و تحریک بازیابی و ترمیم عضلات آسیب دیده می‌شود.

برخی مشکلات و بیماری‌های زمینه‌ای چون روماتیسم نیز می‌تواند سبب آسیب دیدگی عضلات شود، همچنین کم‌کاری غده تیروئید، بیماری فیبرو‌میالژی، خستگی مزمن ، بیماری‌های ویروسی و مصرف برخی داروها نیز می‌تواند سبب آسیب‌دیدگی عضلات شود. در این موارد پزشکان مشاوره با پزشک متخصص را برای رفع مشکلات توصیه اکید می‌کنند.

شفا آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار