کشورهای رکورددار عمل زیبایی در جهان
کد خبر: ۶۸۴
تاریخ انتشار: 2015 May 19    -    ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
در این اینفوگرافیک می‌توانید ببینید کدام کشورها میزان بیشتری جراحی زیبایی دارند و در ایران، کدام اقدامات زیبایی پرطرفدارترند.

 اقدامات زیبایی روز به روز شکل‌های متنوع تر و جدیدتری به خود می گیرند. این اقدامات در کشور ما هم طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است. طرفداری از این جراحی‌ها و غیرجراحی‌ها در حالی در ایران شکل وسیعی به خودش گرفته که نگرانی کارشناسان اجتماعی را به دنبال داشته و درباره چرایی و چگونگی آن بحثهای زیادی شکل گرفته است.

دلایل زیادی برای این که ایران به عنوان کشوری با تعداد زیاد جراحی زیبایی شناخته شده، مطرح میشود. گفته می‌شود متخصصان جراحی پلاستیک در ایران از تبحر زیادی برخوردارند و مراجعانی از کشورهای دیگر برای انجام چنین اقداماتی به ایران می‌آیند. با این حال، آنچه سبب نگرانی شده، این است که در اطرافمان هر روز تعداد بیشتری از افرادی را می‌بینیم که به انجام این عمل ها ترغیب میشوند، جراحی زیبایی تبدیل به نوعی ارزش شده و بعضی حاضرند برای تهیه هزینه‌های گزاف آن، به آب و آتش بزنند.

اما در سایر کشورها وضعیت چگونه است؟ آنها چقدر و به کدام نوع جراحی زیبایی تمایل بیشتری دارند؟ پاسخ این سوال‌ها را می‌توان در گزارشی که انجمن بین‌المللی جراحان زیبایی پلاستیک (ISAPS) درباره اقدامات زیبایی در سال 2013 در کشورهای مختلف منتشر کرده، پیدا کرد.

این گزارش به این صورت تهیه شده که انجمن بین‌المللی جراحان زیبایی پلاستیک از حدود 35 هزار جراح پلاستیک که اطلاعاتشان در این انجمن ثبت شده بود دعوت به همکاری کرده است. علاوه بر آن، درخواست‌هایی برای تمام انجمن‌های ملی ارسال و از اعضای آنها درخواست شده در این تحقیق شرکت کنند و در مجموع، اطلاعات مربوط به 1567 جراح پلاستیک در این تحقیق جمع‌آوری شده است.

رتبه بندی در مورد کشورهایی اعمال شده که پاسخگویی به نظرسنجی‌ها به طور کافی انجام شده و اطلاعات به دست آمده می‌توانسته در مورد کل جامعه آماری مورد استناد قرار بگیرد. ارقام نهایی طوری تخمین زده شده که نشان‌دهنده آمارهای جهانی باشد و برای به دست آوردن آن، تعداد جراحان پلاستیک در هر کشور به صورت تخمینی محاسبه شده است.

اگرچه این احتمال وجود دارد که چنین تحقیقاتی، جوابهایی کاملا جزئی و دقیق به همراه نداشته باشند، اما وجود آنها می‌تواند به عنوان پایه‌ای برای پروژه‌های تحقیقی بیشتر و دقیقتر محسوب شده و اطلاعاتی کلی از وضعیت کشورها ارائه دهد.

بر اساس این گزارش، ایران در میان 10 کشور اول دنیا است. 10 کشور اول دنیا از نظر تعداد جراحی زیبایی عبارتند از: برزیل، آمریکا، مکزیک، آلمان، کلمبیا، ونزوئلا، اسپانیا، ایتالیا، آرژانتین، ایران.

بر اساس اطلاعات درج شده در این گزارش، در میان اعمال جراحی زیبایی در ایران، جراحی بینی شایعترین جراحی زیبایی بوده و تزریق چربی، چربی‌زدایی (لیپوساکشن) و کوچک‌سازی و بزرگ‌سازی سینه نیز از جراحی‌های شایع در ایران هستند.

اطلاعات بیشتر را در این زمینه می توانید در اینفوگرافیک زیر ببینید:


برای دیدن اینوگرافیک در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

کشورهای رکورددار عمل زیبایی در جهان

نکته قابل توجه و اختلاف‌دار در این آمارها این است که تخمین‌های داخلی از حداقل ۸۰ هزار جراحی بینی در ایران حکایت می‌کند، اما در این آمار به کمتر از ۴۰ هزار مورد اشاره شده. دلیل هم می‌تواند انجام برخی جراحی‌های زیبایی در ایران توسط متخصصانی غیر از جراحان پلاستیک باشد. 

پیش از این هم و در موارد مختلفی، جراحان پلاستیک، نسبت به ورود متخصصان دیگر رشته‌های پزشکی به جراحی زیبایی واکنش نشان داده بودند. ضمن اینکه آمار بالا از ۲۷۰۰ جراح پلاستیک از ۹۵ کشور دنیا که عضو این انجمن هستند، جمع‌آوری شده است که قاعدتا موارد جراحی که توسط پزشکان غیرمتخصص یا غیرعضو انجام می‌شود، ثبت نشده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار