تزریق واکسن با چسب پوستی!+عکس
کد خبر: ۶۷۶
تاریخ انتشار: 2015 May 19    -    ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
یک مهندس زیست‌پزشکی در دانشگاه استونی بروک امریکا به نام «کاسیا ساویک»، چسب پوستی را برای واردکردن محلول واکسن به درون بدن، بدون استفاده از آمپول ارائه داده است.

اکثر واکسن‌ها با استفاده از آمپول به بدن تزریق می‌شوند و افرادی که به محلول منجمدشده و سرنگ تمیز دسترسی ندارند، در استفاده از این شیوه دچار مشکل هستند.

چسب ImmunoMatrix می‌تواند بدون برش‌دادن پوست و بدون هیچ گونه دردی بیماران را واکسینه کند و بر چگونگی تحویل‌دادن محلول واکسن به بدن به ویژه در هنگام شیوع بیماری‌های همه‌گیر اثر بگذارد.


تزریق واکسن با چسب پوستی!+عکس
پوست، به آسانی مولکول‌های بزرگ را جذب نمی‌کند و «ساویک» به دنبال ارائه شیوه دیگری برای عبوردادن محلول واکسن از این مانع بود.

در آزمایش‌های انجام‌شده توسط وی، پلیمری به نام «پلی‌وینیل‌پیرولیدون» توانست آب را از پوست بیرون بکشاند و زمانی که رطوبت به پوست بازگشت، لایه بیرونی پوست متورم و موجب شد مولکول‌های بزرگ‌تر از حد معمول، وارد آن شوند.

طی سال‌ها این مهندس فرآیندی را تکمیل کرد که شامل ترکیب‌کردن این پلیمر با محلول واکسن بود که در نتیجه، پلیمر پلی‌وینیل‌پیرولیدون این محلول را به نانوفیبرهایی با مساحت سطحی بزرگ‌تر تبدیل می‌کند و همچنین این فیبرها را به شکل متراکم در می‌آورد.

در آزمایش‌های انجام‌شده بر روی موش‌ها و پوست مصنوعی انسان، چسب متشکل از این فیبرهای متراکم، مولکول‌های واکسن - مولکول‌هایی 250 برابر بزرگ‌تر از مولکول‌هایی که پوست به طور معمول جذب می‌کند - را به بدن تحویل داد و در این میان به هیچ برشی نیاز نبود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار