دختران شایسته از نگاه یک دختر عکاس
کد خبر: ۶۷۰
تاریخ انتشار: 2015 May 19    -    ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
دخترانی تاجدار با لباس‌هایی روشن و براق و چهره‌هایی غمگین در خانه‌ای مخروبه!

پروژه‌ای با نام «اندر احوالات من؛ ملقب به تاجبخش»

دختران شایسته از نگاه یک دختر عکاس

تهمینه منزوی هنرمند عکاس جوانی‌ست که چند سالی‌ست کارهای متفاوت و قابل توجهی را ارائه می‌دهد. نگاه انتقادی و البته زیبایی‌شناسانهٔ او قابل توجه و تامل است.

او درباره این نمایشگاه می‌گوید: این مجموعه سال ۹۳ آغاز شد و از آغاز تا نمایش آن حدود یک سال طول کشید. برای این مجموعه که به شکل استیج فوتوگرافی تهیه شده و همه مدلهای حاضر در آن زن هستند قرار بود از دختران موفق رشتههای مختلف کمک بگیرم؛ هرچند آنان یا در ایران نبودند، یا فرصت کافی و تمایل به حضور در این پروژه را نداشتند.

دختران شایسته از نگاه یک دختر عکاس

وی با اشاره به اینکه از دوستان و اطرافیانم به عنوان مدل در این مجموعه استفاده کردهام اظهار کرد: این عکس‌ها در یک خانه بسیار قدیمی در جنوب تهران ثبت شده است و در حقیقت تلفیقی از دو مجموعه کار قبلی من است که یکی از آن‌ها درباره خانه‌های قدیمی و دیگری درباره مد بودند.
این هنرمند عکاس درباره موضوع این نمایشگاه نیز توضیح داد: در این عکس‌ها دختران جوانی در حالتهای مختلف در حالیکه تاج برسردارند دیده می‌شوند. این عکس‌ها در واقع نفی همه ویژگیهایی هستند که به دختر شایسته سال نسبت داده می‌شود و در واقع این پروژه به مخاطب می‌گوید که همه زنان ایران شایسته هستند.

دختران شایسته از نگاه یک دختر عکاسدختران شایسته از نگاه یک دختر عکاس

تهمینه منزوی در بخشی از یادداشت خود پیرامون نمایشگاه‌اش نوشته است: «در جهان واقعی، دخترانِ شایسته در چهارچوبی تعریف شده و در فضایی تکلیف شده برای نشان دادن بهترین‌هایشان روی صحنه ظاهر می‌شوند. با لبخند و صورتی عروسکی و خالی از احساسات درونیشان.

دختران شایسته از نگاه یک دختر عکاس
 فردیت این دختران، اخته می‌شود و نمایش ظاهر، تنها عنصر جذابیت آنهاست. انگار روش انتخاب دختران شایسته شبیه بازی دوران کودکیمان است، هر کس زود‌تر روی صندلی بنشیند، سزاواربلند مرتبهترین جایگاه است. با در نظر داشتن قابلیت‌های نهانی هر زن درون جامعه برای شایسته بودن، فارغ از ظاهر، فرهنگ و حتی طبقه اجتماعی، دختران و زنان شایسته ایرانی را در پیاده‌رو‌ها و میدان‌های شهر به آسانی می‌توان دید.
دختران شایسته از نگاه یک دختر عکاس

منبع: هنرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار