10 گام برای پیدا کردن یک شغل جدید
کد خبر: ۶۶۶۶۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2017 March 08    -    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
آیا به دنبال شغل جدیدی هستید؟ در اینجا با ده گام برای پیدا کردن یک شغل جدید، آشنا خواهید شد. در این ده گام به بررسی این موارد می پردازیم: کجا به دنبال شغل بگردیم؟ بهترین وب سایت های شغل یابی کدام اند؟ چگونه از ارتباطات خود برای افزایش شانس رسیدن به شغل جدید استفاده کنیم؟...

10 گام برای پیدا کردن یک شغل جدید   اختصاصی «تابناک باتو»؛ آیا به دنبال شغل جدیدی هستید؟ در اینجا با ده گام برای پیدا کردن یک شغل جدید، آشنا خواهید شد. در این ده گام به بررسی این موارد می پردازیم: کجا به دنبال شغل بگردیم؟ بهترین وب سایت های شغل یابی کدام اند؟ چگونه از ارتباطات خود برای افزایش شانس رسیدن به شغل جدید استفاده کنیم؟ چگونه در مصاحبه موفق شویم؟ چگونه پیگیر کار خود شویم و نصیحت های دیگری که به استخدام شما در شغل جدید، منجر می شوند.

پیدا کردن بهترین لیست فرصت های شغلی

10 گام برای پیدا کردن یک شغل جدید

بهترین موتورهای جستجوگر فرصت های شغلی، وب سایت های کاریابی، بانک اطلاعات فرصت های شغلی، سایت های کار شبکه ای، سایت های کاریابی تخصصی و تمام وب سایت های مرتبط با فرصت های شغلی را بررسی کنید. همچنین ارتباط با یک مدیر منابع انسانی می تواند دامنه‌ی فرصت های شغلی مورد درخواست شما را افزایش دهد.

روی جستجوی فرصت شغلی خود تمرکز کنید

10 گام برای پیدا کردن یک شغل جدید

از موتورهای جستجوگر فرصت های شغلی با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با علاقه‌مندی‌ها و محل اشتغال مورد نظر خود، برای یافتن شغل کمک بگیرید. محدود کردن شاخص های جستجو باعث می شود تا بتوانید روی جستجوی فرصت شغلی مورد نظر خود متمرکز شوید و لیست شغلی مرتبط تری را برای بررسی، مشاهده کنید.

برند با همان نام تجاری حرفه‌ای خود را ایجاد کنید

10 گام برای پیدا کردن یک شغل جدید

پروفایل هایی در لینکدین (LinkedIn)، فیسبوک (Facebook)، برندید.می (Branded.me) و سایر شبکه های اجتماعی ایجاد کنید. یک برند شخصی قدرتمند که تصویری حرفه‌ای را از شما نمایش می دهد، قطعاً مدیران منابع انسانی و کارفرمایان را به سمت خود خواهد کشاند و شما را با نگرشی مثبت و قوی به عنوان یک گزینه به آنها معرفی خواهد کرد.

با همه کسانی که در لیست تماس شما هستند، ارتباط برقرار کنید

10 گام برای پیدا کردن یک شغل جدید

پس از اینکه پروفایل های خود را در شبکه های اجتماعی ایجاد کردید، وقت آن می رسد که از این شبکه ها استفاده کنید. چون نمی دانید که کدام تماس ها می توانند به شما برای یافتن شغل و یا ارتباط دادن شما با کسی که بتواند این کار را انجام دهد، کمک کنند؛ بنابراین با هر کسی که می شناسید، ارتباط برقرار کنید.

از ابزار‌ها و اپلیکشین‌های جستجوی فرصت های شغلی استفاده کنید

10 گام برای پیدا کردن یک شغل جدید

اپلیکشین‌ها، ویجیت‌ها و ابزار‌های مختلفی وجود دارند که می توانند جستجوی فرصت های شغلی را برای شما تسریع کنند و به مدیریت حرفه‌ی شما کمک کنند. از این ابزار‌ها برای سازمان دهی جستجوی فرصت های شغلی و کاهش اتلاف وقت برای جستجوی فرصت های شغلی استفاده کنید.

شرکت هایی را که به کار در آنها علاقه دارید، فهرست کنید

10 گام برای پیدا کردن یک شغل جدید

آیا نام شرکت هایی را که به کار در آنها علاقه‌ دارید، فهرست وار نوشته اید؟ فکر خوبی است که اطلاعات شرکت ها را بررسی و فهرستی از شرکت های هدف خود را تهیه کنید. تمام اطلاعاتی که شما نیاز دارید، در اینترنت قابل دسترسی است. کسب اطلاعات کامل از طریق اینترنت در مورد کارفرمایان بالقوه، کار ساده ای است.

روی هدفمند کردن رزومه‌ی کاری و نامه‌ی خود، وقت بگذارید

10 گام برای پیدا کردن یک شغل جدید

روزمه، مشخصات و سوابق کاری شما را با معیار استخدام برای شغل مورد درخواست مرتبط می کند؛ بنابراین، صرف وقت کافی برای نگارش روزمه ها و نامه های هدفمند، بسیار مهم است. مدیر استخدام با در نظر گرفتن رزومه می تواند در یک نگاه تشخیص دهد که آیا شما برای شغل درخواستی، واجد شرایط هستید یا خیر. شما با ارسال یک روزمه و نامه‌ی سوابق کاری کلی و جامع، شانس بیشتری برای حضور در مصاحبه‌ی حضوری خواهید داشت.

خود را برای موفقیت در مصاحبه آماده کنید

10 گام برای پیدا کردن یک شغل جدید

پیش از اینکه در مصاحبه حضور پیدا کنید، درباره‌ی شرکت مورد نظر، تحقیق کنید. لباس مناسب بپوشید، پرسش و پاسخ های مورد نیاز را برای مصاحبه تمرین و با استفاده از مهارت ها، تجارب، اعتماد به نفس و تخصص خود، تلاش کنید تا فرد مصاحبه کننده را تحت تأثیر قرار بدهید.

اقدامات پس از مصاحبه را فراموش نکنید

پس از پایان مصاحبه با قدر‌دانی و سپاس از فرد مصاحبه کننده، کار خود را پی بگیرید. همچنین روی علاقه‌ی خود برای کسب جایگاه شغلی مورد نظر تاکید کنید و باز هم به مدیر استخدام یادآور شوید که چرا شما بهترین کاندید برای آن شغل هستید.

پذیرش و یا رد یک پیشنهاد شغلی

10 گام برای پیدا کردن یک شغل جدید

پس از دریافت پیشنهاد شغلی، صرف زمان کافی برای ارزیابی دقیق آن، بسیار مهم است چون شما باید تصمیم درست و آگاهانه‌ای برای پذیرش و یا رد پیشنهاد مذکور، اتخاذ کنید. شما نباید هر شغلی را که به شما پیشنهاد می شود، قبول کنید اما باید پیشنهاد شغلی را با دقت زیاد ارزیابی و بررسی کنید و اگر تشخیص دادید که شغل را نباید قبول کنید، محترمانه نپدیرفتن پیشنهاد را اعلام کنید.

مترجم: وحید کوکبی حمیدپور

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Australia
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
2
25
هفت خان شده ده خان
افشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
1
44
این ترجمه هست ، در ایران پارتی هم باید اضافه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
همه جا اسمان یک رنگه داداش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
1
39
فقط و فقط در راس پارتي
omid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
1
38
البته این استاندارد اروپا و امریکا هستش..........نه ایران
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
0
16
در ایران یک تلفن از فامیل یا حتی همسایه رییس همه مراحل رو خودش انجام میده
وحید خان شهردار تهرانجلس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
0
1
باید این واقعیت رو هم قبول کرد که همه شغل ها توی ایران دولتی نیستن و یا وابسته به شخصیت ها و ... اینا نیستن (پارتی واسه این شغل ها کارایی داره) و گرنه خیلی از شغل ها هم مربوط به شرکت های خصوصی که دنبال افراد لایق می گردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
0
2
این مال اونور ابه عزیزم اینجا اگه پول داشته باشی کار لازم نداری اگر کار نداشته باشی پارتی لازم میشی اونهم بدجوری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار