تاثیر آکواریوم بر روی کاهش فشار خون!
کد خبر: ۶۶۶۲
تاریخ انتشار: 2015 August 03    -    ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
طبق یک تحقیق جدید افرادی که بخشی از زمان خود را صرف تماشای آکواریوم ها می کنند آسایش روحی و جسمی بهتری دارند.

متخصصان مؤسسه «آکواریوم دریایی ملی»، «دانشگاه پلایموث» و «دانشگاه اکستر» انگلستان، واکنش روانی و فیزیکی افراد به آکواریوم های حاوی ماهیان مختلف را بررسی کردند.

این تیم تحقیقاتی به این نتیجه رسید که تماشای آکواریوم باعث کاهش فشار خون و ضربان قلب می شود و هر چه تعداد ماهی ها بیشتر باشند، سبب می شود که افراد زمان بیشتری را به تماشای آکواریوم اختصاص دهند و حال بهتری داشته باشند.

تحقیقات زیادی در زمینه تاثیر وقت گذرانی در محیط های طبیعی بر روی انسان ها انجام شده که همگی آنها نشان دادند این کار سبب افزایش آرامش انسان می شود ولی در زمینه نقش محیط های زیر آب بر روی سلامت و آسایش انسان تحقیقاتی انجام نشده است.
«دبورا کرکنل»، دانشجوی دوره دکترا و سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «آکواریوم های موجود در اتاق انتظار مطب دندانپزشکان و جراحان اغلب سبب آرامش بیماران می شوند. این مطالعه، برای اولین بار شواهد محکمی ارائه نمود که تماشای محیط های زیر آب می تواند اثر مثبتی بر روی آرامش افراد داشته باشد.»

دکتر «سابین پال»، استادیار رشته روانشناسی دانشگاه پلایموث نیز در این باره می گوید: «آکواریوم های عمومی بزرگ عموماً بر روی مأموریت آموزشی خود متمرکز هستند ولی مطالعه ما نشان می دهد که این مکان ها می توانند اثرات مثبت بیشتری داشته باشند که پیش از این ما به آنها واقف نبودیم.»

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار