نشانه هایی که می گویند نوزادتان عاشق شماست
کد خبر: ۶۶۴۱
تاریخ انتشار: 2015 August 03    -    ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
نوزاد به چشمان شما خیره می شود: نوزاد وقتی به دنیا می آید دوست دارد صورت شما را نگاه کند و چهره شما مورد علاقه اوست. این نگاه پر از احساسات که یک غریزه ای قوی برای بقاست.
هفت نشانه ای که می گوید نوزادتان عاشق شماست

۱ ـ نوزاد به چشمان شما خیره می شود: نوزاد وقتی به دنیا می آید دوست دارد صورت شما را نگاه کند و چهره شما مورد علاقه او می باشد.این نگاه پر از احساسات که یک غریزه ای قوی برای بقاست، برای این در نهاد کودک قرار داده شده که توجه و عشق مادر و کسی که از او نگهداری می کند را جذب کند، این گفته « لیز الیوت» متخصص اعصاب است. این مرحله اما شروع این است که نوزادتان عاشق شماست. او این موضوع را درک می کند که بودن شما در زندگی نوزاد چقدر مهم است.

۲ ـ او با شما صحبت می کند: «الیوت» می گوید: اولین بغبغو کردن کودک معطوف شما و دیگر افرادی که کودک شما را نگهداری می کنند ، می شود.نوزاد صحبت کردن را با خودش شروع نمی کند و از زبان اولیه که به نام گفتگوی اولیه (protoconversation) شناخته می شود استفاده می کند و خودش را با این روش با شما قاطی می کند؛ بنابراین به واکنش نوزاد پاسخ دهید و هر دوی شما گفت وگوهای واقعی را برای کارهای مهم به بعداٌ موکول کنید.

نشانه هایی که می گویند نوزادتان عاشق شماست

۳ ـ نوزادتان به شما لبخند می زند: اولین باری که یک هدیه می دهد و آن یک خنده کوچک است ، این یک لحظه بسیار رویایی می باشد.این راه کودک است که به شما بگوید: «من شما را دوست دارم» و می توانید بفهمید که نوزادتان عاشق شماست.

۴ ـ  کودک لبخند شما را تشخیص می دهد: اگر دو گزینه بین دوجین گل رز خوشبو ویک تی شرت با بوی عرق شما و لک دار شده با شیر که بوی شیر هم می دهد را به عنوان گزینه ای که کودک شما انتخاب کند ، به او بدهیم کودکتان در همه حال تی شرت شما را انتخاب خواهد کرد که نشان دیگری است از اینکه نوزادتان عاشق شماست. «الیوت » می گوید: « حتی نوزاد در یک هفتگی خود سر خود را به سمت سینه مادر که با شیر مادرش خیس شده است ، بر می گرداند برای نوزاد شما هیچ بویی شیرین تر از بوی بدن شما وجود ندارد».


۵ ـ  نوزاد می خواهد که شما در کنارش باشید: در نیم سال اول زندگی کودک ، متوجه خواهید شد که او اصلاً از غیبت شما خوشحال نخواهد بود.کودک ممکن است وقتی شما بیرون از اتاق او باشید ، گریه کند یا صورت خودش را بخراشد و به محض اینکه وارد اتاق شدید ساکت شود و لبخند بزند .تمام این نشانه ها ،بستگی به رشد کودک دارد و نشان دهنده این است که نوزادتان عاشق شماست.

۶ ـ کودک  از شما به عنوان پناه و سپر استفاده می کند: از اینکه کودک شما وقتی با غریبه ای روبرو می شود و سرش را در سینه شما پنهان می کند، متعجب نشوید. « اظطراب غریبه ها » یک امر طبیعی است وقتی که کودک به سمت شما برمی گردد؛ به این معناست که او از شما محافظت می خواهد و این نشانه این است که نوزادتان عاشق شماست و از شما می خواهد که برای او جای امنی را فراهم کنید.

نشانه هایی که می گویند نوزادتان عاشق شماست

۷ ـ کودک علایق شما را با شما شریک خواهد شد: خواه اینکه علایق شما لذت های یک روز تعطیل را به نمایش بگذارد یا اینکه علاقه شما این باشد که روزتان را در یک رختشویخانه با لباس های کثیف بگذرانید، اگر با دقت به کودکتان نگاه کنید، او همان چیزهایی که شما از آنها لذت می برید، با شما سهیم می شود و هر کاری که شما انجام دهید، او هم همان را تکرار خواهد کرد. این عمل توجه دو طرفه نامیده می شود. این رفتار می تواند از وقتی که فقط کودک چند ماه بیشتر از عمرش نمی گذرد، شروع شود؛ اما بیشتر ۹ تا ۱۲ ماه گفته شده است. «هاروی کارپ» پزشک اطفال می گوید: این نشانه ای است که کودک از لحاظ روحی با شما در هم آمیخته و هرآنچه را که شما متوجه می کنید برای او ارزشمند است.

niniasal.com
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار