زاد و ولد در تهران 6درصد کاهش یافته
کد خبر: ۶۵۵
تاریخ انتشار: 2015 May 18    -    ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
فرماندار تهران با اعلام کاهش 6 درصدی زاد و ولد در شهر تهران در سال گذشته، اظهار کرد: باید درخصوص افزایش جمعیت برنامه‌ریزی کنیم و همه دستگاه‌های ذیربط نیز در این زمینه اقدامات جدی انجام دهند چراکه این، یک خطر جدی است.

 عیسی فرهادی در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان تهران در سال 94 با اشاره به کاهش زاد و ولد در شهر تهران و لزوم معرفی این موضوع به عنوان یک خطر جدی گفت: 5 درصد خانوارهای تهرانی یا بچه ندارند یا تنها یک فرزند دارند.

وی ادامه داد: در 10 سال آینده با رویکرد فعلی با کاهش فزاینده جمعیت مواجه می‌شویم به طوری که ظرف 9 سال آینده مرگ و میر و زاد و ولد تقریبا برابر می‌شود.

فرماندار تهران با تاکید بر تکمیل پروژ‌ه‌های نیمه کاره توسط همه دستگاه‌های شهرستان تهران، گفت: باید اتمام این پروژه‌ها در سال 94 در اولویت قرار بگیرد.

به گفته فرهادی، سال گذشته از نظر مالی و سیاسی فراز و نشیب‌های زیادی داشت اما بحمدالله بدون وابستگی به نفت بالای 70 درصد اعتبارات تخصیص داده شده جذب شد و صددرصد تخصیص‌های جاری نیز جذب شده است که در نوع خود سال بسیار خوبی بود.

وی افزود: با توجه به کاهش قیمت نفت در سال گذشته توانستیم به خوبی اعتبارات را تخصیص دهیم و امیدواریم از این پس نیز بدون وابستگی به نفت، کشور را به سمت اقتصاد مقاومتی سوق دهیم.

فرماندار تهران ادامه داد: اوضاع منطقه و حضور استکبار می‌تواند تاثیرات منفی در توسعه کشورهای منطقه به وجود بیاورد اما قطعا با رهنمودهای رهبری و با توجه به اقتصاد مقاومتی می‌توانیم توسعه موردنظر را اجرایی کنیم. باید دستگاه‌های مختلف تخصیص‌های استانی را از ادارات کل خود دریافت کنند و پروژه‌های نیمه کاره به اتمام برسد، اگر در این زمینه مشکلی نیز وجود داشته باشد باید با پیگیری و از راه‌های قانونی مشکلات را حل کنیم.

فرهادی تاکید کرد: مقدار اعتبار تخصیص یافته برای سال 94 همانند سال گذشته خواهد بود و دستگاه‌ها باید با توجه به محورهای سیاست‌های دولت، برنامه‌ریزی‌های سال جاری را انجام دهند، به دستگاه‌هایی مانند انتقال خون، پست و توزیع برق باید اعتبار بیشتری داده شود، امیدواریم بتوانیم در سال جاری مشکل این دستگاه‌ها را نیز حل کنیم.

وی درخصوص برگزاری مراسم ارتحال امام راحل نیز گفت: باید همه دستگاه‌ها در یک هماهنگی و همکاری منظم درخصوص تجمع بی‌نظیر مراسم ارتحال امام خمینی (ره) وظایف خود را اجرا کنند چراکه این تجمع بی‌نظیر یک حماسه سیاسی و مردمی است و تعداد زیادی از مردم در آن شرکت می‌کنند.

وی درخصوص کمبود منابع آبی به ویژه در شهر تهران نیز گفت: اگر برای سال جاری بین 10 تا 15 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشیم، می‌توانیم سال 94 را همانند سال گذشته بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

فرماندار تهران تاکید کرد: متاسفانه میانگین مصرف آب در کشور 2 برابر میانگین مصرف آب در دنیاست و متاسفانه این رویکرد حتی در مصرف سوخت نیز وجود دارد به طوری که در برخی موارد 10 برابر میانگین دنیا مصرف سوخت داریم. اگر میانگین مصرف آب برابر میانگین مصرف جهانی آن شود، می‌توانیم تا دو برابر جمعیت فعلی تهران را با منابع آبی موجود پاسخگو باشیم.

تهران؛ یکی از شهرهای محروم در حوزه ورزش
به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این جلسه، فرهادی به موضوع سرانه پایین ورزش در شهر تهران اشاره کرد و گفت: سرانه استاندارد جهانی ورزش برای هر نفر در دنیا 2 متر مربع است که این میزان در شهر تهران 0.34 متر مربع است برهمین اساس تهران به عنوان یکی از شهرهای محروم در حوزه ورزش شناخته می‌شود.

فرماندار تهران به تکمیل پروژه‌های نیمه کاره در حوزه ورزش نیز اشاره کرد و گفت: باید با تلاش مضاعف پروژه‌های نیمه کاره را با هدف افزایش سرانه ورزش در شهر تهران در اولویت قرار دهیم و نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار