فواید خوردن ماکارونی سرد
کد خبر: ۶۵۲۸
تاریخ انتشار: 2015 August 01    -    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
مطالعه‌اي جديد نشان داده است نشاسته مقاوم که از سرد شدن غذاهاي گرم حاوي نشاسته ايجاد مي‌شود فوايد بسياري براي بدن دارد.

به گزارش خبرگزاري آريا، نشاسته معمولي و مقاوم تأثير متفاوتي بر بدن دارند. هنگامي‌که نشاسته موجود در پاستا هضم شود به‌سرعت به قند تبديل مي‌شود اما پختن و سپس سرد کردن آن مي‌تواند نشاسته مقاوم اين غذا را بالا برد.


به گفته محققان دانشگاه سري در گيلدفورد لندن دليل اين موضوع اين است که نشاسته معمولي از زنجيره‌هاي درهم‌پيچيده مولکول‌هاي قند تشکيل‌شده است که به‌راحتي به مولکول‌هاي مجزاي قند در روده شما تجزيه مي‌شوند و سپس به‌سرعت جذب مي‌شوند و اگر اين قند سوزانده نشود به چربي تبديل مي‌شود. اما در نشاسته مقاوم آن زنجيره‌هاي گلوکز ديگر در روده کوچک شما (يعني جايي که غذا به‌طور عادي خرد مي‌شود و مواد غذايي جذب مي‌شوند) تجزيه نمي‌شود. معني اين حرف اين است که جريان ورود گلوکز به خون شما به‌کندي صورت مي‌گيرد، انسولين ناگهان بالا نمي‌رود و شما به مدت طولاني‌تر احساس سيري مي‌کنيد.

خوردن نشاسته مقاوم مي‌تواند برخي از تغييرات مضري را که خوردن گوشت قرمز مي‌تواند براي روده داشته باشد کاهش دهد. اين نشاسته به‌طور طبيعي در بسياري از غذاها مانند موز (البته درصورتي‌که هنوز سبز است خورده شود)، در برخي دانه‌ها و نيز جو خام وجود دارد. اما پختن غذاهاي نشاسته دار و سپس سرد کردن آن‌ها مي‌تواند نشاسته مقاوم آن‌ها را افزايش دهد. همچنين گرم کردن مجدد غذايي مثل پاستا حتي موجب مقاوم‌تر شدن نشاسته مي‌شود. اين به معني انسولين کمتر، گلوکز خون کمتر، گرسنگي کمتر و فيبر بيشتر است.

بسياري از ما از افزايش وزن جلوگيري مي‌کنيم و به دنبال کاهش آن هستيم. بنابراين به ايجاد شمار زيادي تغيير کوچک در عادات غذايي خود نياز داريم که خوردن باقي‌مانده سرد غذاهاي گرم شده يکي از اين راه‌ها است. البته نشاسته مقاوم به معناي پايان عصر چاقي نيست اما مي‌تواند به‌عنوان سلاحي در اين راه عمل کند.
آریا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
بلیت هواپیما چارتر