ایده‌هایی زیبا برای چیدمان شیک منزلتان
کد خبر: ۶۵
تاریخ انتشار: 2015 April 25    -    ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
معمولا قرار دادن آینه در هر جای اتاق مناسب می‌باشد مخصوصا در انتهای یک راهرو، و معمولا نصب کردن آن در جاهایی از خانه که قابل دسترس و درواقع در مرکز خانه باشد بهتر است. در اینجا چند نمونه از ایده‌ها و طراحی‌های زیبا برای تغییر در دکوراسیون و چیدمان خانه را برای شما آورده‌ایم.
ایده‌هایی زیبا برای چیدمان شیک منزلتان

استنسیل دیوار

یک دیوار از یک اتاق را در نظر بگیرید که رنگ آن ساده است. می‌توانید روی آن طرح‌های زیبایی را بیاندازید. اگر وقت نداشتید بهتر است فقط یک دیوار را این گونه کنید تا جلوه بیشتری هم داشته باشد. ولی اگر بخواهید می‌توانید کل اتاق را اینگونه کنید. با استفاده از شابلون این الگوهای مناسب را درمی آورید فقط طوری که سایه روشن‌تر از رنگ پس زمینه اصلی دیوار باشند.

ایده‌هایی زیبا برای چیدمان شیک منزلتان
قفسه‌ها

با رنگ زدن می‌توان یک قفسه بی‌روح را کاملا تغییر داد. قبل از شروع، تمام وسایل آن را به آرامی بردارید و قبل از رنگ کردن روی سطح آنرا الکل بزنید تا از پوسته پوسته شدن جلوگیری شود و این کمک خواهد کرد که رنگ روی آن کاملا بخوابد. تمام در‌ها و شیشه‌هایی را که درمعرض رنگ خوردن هستند را دربیاورید. داخل و خارج قفسه را کاملا رنگ کرده و بعداز آنکه خشک شد، با اسپری براق سطح بیرونی آنرا براق کنید. دوباره اجازه دهید تا کاملا خشک شود. در‌ها را نصب کنید و دوباره در‌ها را مطابق با رنگ دلخواه‌تان (کمرنگ‌تر یا پررنگ‌تر) رنگ زده و در ‌‌‌نهایت وسایل خود را در آن بچینید.


ایده‌هایی زیبا برای چیدمان شیک منزلتان

استفاده از چند رنگ هماهنگ با هم

تمام فریم‌ها و قاب‌ها را با رنگ سفید رنگ زده و حتی علاوه بر قاب‌ها داخل وی‌ترین‌ها راهم سفید کنید. الگوهای هماهنگی را در مقیاس‌های مختلف (چاپ کوچک و بزرگ) روی ورق‌های رنگی انتخاب کنید و آن‌ها را داخل قاب‌ها بچسبانید. عکس و یا هر شی‌ای را که دوست دارید داخل آن‌ها بگذارید. وسایلی که استفاده می‌شود باید فقط از ترکیب چند رنگ هماهنگ با هم باشند.

ایده‌هایی زیبا برای چیدمان شیک منزلتان

صندلی تک

قرار دادن یک صندلی اضافی در هر اتاق می‌تواند بر زیبا جلوه دادن اتاق تاثیر زیادی داشته باشد. گاهی اوقات دیده‌اید که این مدل صندلی‌ها با قیمت بالایی در فروشگاه‌ها وجود دارند، اما این مدل صندلی را به راحتی و با کمترین هزینه می‌توانید خودتان درست کنید.


ایده‌هایی زیبا برای چیدمان شیک منزلتان


ویترینی زیبا از آینه

معمولا قرار دادن آینه در هر جای اتاق مناسب می‌باشد مخصوصا در انتهای یک راهرو، و معمولا نصب کردن آن در جاهایی از خانه که قابل دسترس و در واقع در مرکز خانه باشد بهتر است. در این نمونه از سنگ مرمر یک پایه‌ای را درست کرده‌ایم و به دیوار آن آینه‌ای را نصب کرده و روی این میز که به آن کنسول می‌گویند وسایل تزئینی زیادی قرار داده‌ایم. نکته مهم آن است که به اندازه عرض کنسول دور تا دور آینه را تا بالا یک روبان سفید چسبانده‌ایم و به همین راحتی یک آینه کوچک را با مجموعه‌ای از وسایل زیبای درون روبان به زیبایی نشان داده‌ایم.


ایده‌هایی زیبا برای چیدمان شیک منزلتان


ایجاد سایه روی دیوار


با آویزان کردن یک لوسترساده چوبی از سقف می‌توان سایه‌هایی را روی دیوار به وجود آورد. مهم آن است که این لوس‌تر آویزانی از سقف خیلی آویزان باشد چرا که هر چه پائین‌تر باشد سایه‌های بیشتری را روی دیوار‌ها ایجاد می‌کند. بهتر است این لوس‌تر به سقف بالای یک میز ناهارخوری نصب شود تا زیبایی بیشتری داشته باشد.


ایده‌هایی زیبا برای چیدمان شیک منزلتان

تزئینات آینه‌ای مدور


دیوار‌ها ی خود را با ایجاد حلقه‌های مدوری از جنس آینه روی آن تزئین کنید. در ترتیب قطعات مدور بر روی دیوار، باید دقت شود. بزرگ‌ترین مدور باید در وسط باشد. مطمئن باشید که هر قطعه حتما به قطعه مجاور خود طوری نزدیک باشد که آن را لمس کند. هنری که ترکیبی ازحلقه‌های آینه‌ای و نقاشی‌های داخل آن می‌باشد، که در برخی از آن‌ها پارچه‌های طراحی شده قرار گرفته شده است.


ایده‌هایی زیبا برای چیدمان شیک منزلتان


بازی با الگو

اگر شما به تصویر زمینه یکی از دیوار‌هایتان دقت کنید، می‌ببینید که به راحتی می‌توانید الگوی روی آن را روی صندلی کنار آن دیوار پیاده سازی کنید. درواقع هم توانسته‌اید اتاق را به زیبایی تزئین کنید و هم اینکه پارچهٔ صندلی خود را دوباره نو کرده‌اید.


ایده‌هایی زیبا برای چیدمان شیک منزلتان

قاب عکس

عکس‌های مورد علاقه خود را که در یک اتاق قرار داده‌اید را می‌توانید، نخست بزرگ کرده و بعد آن را در یک قاب بزرگ‌تر از اندازه قرار داده و درحالی که داخل قاب کاملا سفید است دور تا دور آنرا توسط یک نوار تیره رنگ بپوشانید و آنرا به دیوار نصب کنید. به این ترتیب هنگام وارد شدن به اتاق این عکس با زیبایی تمام به چشم خواهد آمد.


ایده‌هایی زیبا برای چیدمان شیک منزلتان


دو برابر کردن نوراتاق


یک چراغ کوچک مثل یک آباژور کوچک را در کنار پنجره قرار می‌دهیم. در این تصویر می‌بینید که چگونه با روبان و اسپری روی لامپ را تزئین کرده‌ایم. پایه فلزی و روبان ساتن براق در اطراف آن باعث شده سایه‌هایی از نور ایجاد شود.

ایده‌هایی زیبا برای چیدمان شیک منزلتان 

صندلی مخصوص

می‌توان یک صنلی مربعی ساده با ملافهٔ سفید ساده را طوری تزئین کرد که از سادگی دربیاید و به نمای اتاق هم جلوهٔ بیشتری بدهد. تکه پارچه‌ای به مانند پارچهٔ پرده را انتحاب کرده و روی آن می‌دوزیم. پارچه رااز همه طرف به یک اندازه برش می‌زنیم. ازهر ۴ طرف آن را تو می‌زنیم. این تکه پارچه را که به شکل یک روبان دراز درآمده را دورتادور و بالای صندلی می‌دوزیم و روی صندلی را هم از همین پارچه می‌بریم و روی آن می‌دوزیم. قسمت‌های اضافی آن را قیچی می‌کنیم. باید روبانی که در دورتا دور آن دوخته شده در یک طرف اضافه داشته باشد تا بتوان یک طرف آن یک پاپیون زیبایی گره زد و آن را زیبا‌تر کرد.

ایده‌هایی زیبا برای چیدمان شیک منزلتان


منبع: گروه سبک زندگی سیمرغ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار