جمع‌آوری 98 هزار پاکت شیر و برنج فاسد+عكس
کد خبر: ۶۴۹۸۸
تاریخ انتشار: 2017 February 19    -    ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶

با بازرسی شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان مقدار 98 هزار شیر فاسد و 2 هزار و 500 کیلوگرم برنج تاریخ مصرف گذشته از سطح مدارس شهرستان رودان کشف که روز گذشته معدوم شد.

*برخورد شدید با متخلفان صورت می‌گیرد

رضا صفایی دادستان رودان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودان اظهار داشت: پس از وصول گزارش از سوی بازرسان شبکه بهداشت مبنی بر وجود تعداد زیاد شیر فاسد و برنج تاریخ مصرف‌گذشته در مدارس شهرستان با توجه به اینکه این مواد قابلیت مصرف انسانی نداشت طبق ماده 13 قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و آیین‌نامه مربوط به آن از سوی دادستانی، حکم جمع‌آوری این مواد فاسد صادر شد.

وی در ادامه افزود: تعداد شیرهای فاسد که از سطح مدارس شهرستان رودان جمع‌آوری شد بیش از 98 هزار پاکت و همچنین مقدار برنج‌ها هم بیش از دو تن و پانصد کیلوگرم است.

دادستان شهرستان رودان در پایان با هشدار به تمام فروشندگان مواد غذایی و آشامیدنی شهرستان تصریح کرد: تمامی کسانی که در امر توزیع مواد غذایی و آشامیدنی فعالیت دارند هشدار داده می‌شود چنانچه تخلفی از سوی بازرسان شبکه بهداشت گزارش شود، دادستانی رودان با قاطعیت با آنان برخورد خواهد کرد.

* 1844 بسته شیر فاسد بین دانش‌آموزان رودانی توزیع شده است

مسؤول واحد بهداشت محیط شهرستان رودان هم در این خصوص به فارس گفت: طبق نمونه‌برداری از شیر مدارس شهرستان، مقدار 3600 بسته 27 عددی شیر 200 سی‌سی در انبار یکی از مدارس توقیف و جهت نمونه‌برداری به آزمایشگاه ذیصلاح ارسال شد که طبق نظریه آزمایشگاه، این شیرها قابل مصرف نبوده است.

یوسف دورکیش در این ارتباط افزود: متاسفانه در بازدید بعدی کارشناسان بهداشت محیط از انبار مذکور مشاهده شد که شیرهای توقیفی در بین مدارس شهرستان توزیع شده است که موضوع به مراجع قضایی گزارش شد و توسط مقام قضایی، اداره آموزش و پرورش مکلف به عودت شیرها به انبار شد که تنها یک‌هزار و 756 بسته از 3 هزار 600 بسته عودت و توسط شبکه بهداشت با حضور نماینده آموزش و پرورش و نیروی انتظامی معدوم گردید و متاسفانه مابقی شیرها بین دانش‌آموزان توزیع و مصرف شده است.

وی با اشاره به مقدار برنج‌های تاریخ مصرف‌گذشته اظهار کرد: در بازدید کارشناسان واحد بهداشت محیط از دبیرستان شبانه‌روزی عترت، مقدار 600 کیلوگرم برنج دانه‌بلند هندی با مارک 1121 با تاریخ تولید 2013/6 و تاریخ انقضا 2016/03 کشف شد که به دستور مراجع قضایی و پس از طی مراحل قانونی بیش از 2550 کیلوگرم برنج توزیعی با این مارک از مدارس شبانه‌روزی جمع‌آوری و جهت اقدامات بعدی به انبار مرکز بهداشت شهرستان رودان منتقل شد.

مسؤول واحد بهداشت محیط شهرستان رودان در پایان عنوان داشت: پس از اعلام این گزارش به دادسرای عمومی و انقلاب رودان با دستور دادستان شهرستان تمامی این شیرها و برنج‌ها از سطح مدارس جمع‌آوری و معدوم شد.

جمع‌آوری 98 هزار پاکت شیر و 2500 کیلوگرم برنج فاسد از سطح مدارس رودان 
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار