شهروندان آمریکا به جای کنترل سلاح دنبال حق حمل اسلحه افتاده اند
کد خبر: ۶۳۸۶
تاریخ انتشار: 2015 July 31    -    ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

شبکه تلویزیونی فرانس 24 اعلام کرد: به دنبال شدت گرفتن وقوع فجایع و قتل عامی که توسط شهروندان غیرنظامی مسلح آمریکایی در اماکن عمومی این کشور روی می دهد، اکنون افکار عمومی درآمریکا به سوی داشتن سلاح گرم تغییر جهت داده است.
 
فرانس 24 گزارش داد در فاصله زمانی 27 ماه ژوئن گذشته (27خردادماه) حادثه خونبار کلیسای چارلستون در کارولینای جنوبی، 16جولای حادثه تیراندازی در دو مرکز سربازگیری در ایالت تنسی و حادثه خونبار دیگر در 23جولای در سینمایی در شهر «لافایت» ایالت لوییزینا، تنها طی شش هفته 17 نفر کشته و 12 نفر دیگر مجروح شدند.

این شبکه خبری گزارش داد: با افزایش موج خشونت های مسلحانه توسط افراد عادی درنقاط مختلف آمریکا اکنون برای نخستین بار و پس از گذشت بیش از دو دهه ، افکار عمومی آمریکا به جای «کنترل سلاح» به سوی «حق داشتن حمل سلاح» روی آورده اند.

فرانس 24 گزارش داد بنابر آمار موسسه نظرسنجی «پیو»، اکنون 52درصد آمریکایی ها خواهان حق داشتن و حمل سلاح هستند و درمقابل تنها 46درصد خواهان کنترل سلاح گرم دراین کشور هستند.

این شبکه خبری گزارش داد افکار عمومی آمریکا اکنون می گوید چنانچه همه مسلح باشند می توانند از خود محافظت کنند و کشتار و قتل عام کمتری روی خواهد داد.

فرانس 24 با استناد به آمارسال 2014 موسسه نظرسنجی پیو در ادامه گزارش داد 57درصد آمریکایی ها براین باورند که حمل سلاح گرم آنها را در برابر حملات مسلحانه مصون می دارد، این در حالی است که این آمار در سال 2012 تنها 48درصد بود.

به گزارش ایرنا، «فرانسوا دوپیر» تاریخدان و کارشناس آمریکا به فرانس 24 گفت: «ان.آر.ای» (NRA) - «انجمن ملی سلاح» نهاد آمریکایی که کار آن ترویج مالکیت سلاح گرم و نحوه استفاده از آن در آمریکا است - با ورود به این بحث و جهت دهی به افکار عمومی آمریکا مدعی است؛ این حوادث در مکان هایی روی می دهد که در آن هیچ سلاح گرمی وجود ندارد.

وی افزود: آنها (NRA) می گویند اگر معلمان و کشیش ها مسلح باشند، شایداین چنین تیراندازی یا وقایعی روی نمی داد.

این تاریخدان و کارشناس آمریکا گفت: به همین دلیل برخی از افکار عمومی نیز از دلایل NRA حمایت می کنند.

دوپیر گفت: دمکرات ها موافق کنترل اسلحه هستند اما جمهوریخواهان چنین تمایلی ندارند، بنابراین برای اصلاحات در این رابطه، تنها نیاز به یک رییس جمهور دمکرات نیست بلکه نیازمند به یک کنگره دمکرات نیز هست.

بنابر آخرین آمار منتشر شده از سوی مرکز کنترل درمان و مراقبت آمریکا تنها در سال 2013میلادی بر اثر تیراندازی با سلاح گرم 84هزار و 258 نفر مجروح ( 27نفر از یکصدهزار نفر) و یازده هزار و 208 نفر نیز کشته شدند (چهار نفر از یکصدهزار نفر).
 
جام جم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار