چگونه با کمترین امکانات «قاب چوبی» بسازیم؟
کد خبر: ۶۳۸۳
تاریخ انتشار: 2015 July 31    -    ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
در این مطلب می خواهیم نمونه ای از تزئین قاب با شاخه های خشک درختان را به شما آموزش بدهیم که حتما ساختنش برای کودکان شما هم سرگرم کننده خواهد بود. با چیدانه همراه باشید.
همه ما از دیدن دست سازهای تزئینی خود، در گوشه گوشه خانه لذت می بریم. این که بتوانیم خودمان دست به کار شویم و به کمک عناصر طبیعی وسیله ای تزئینی را برای زیبا تر کردن خانه مان بسازیم می تواند هم اوقات فراغتمان را پر کند و هم اینکه وسیله ای مفید را دکوراسیون منزل بسازیم. در این مطلب می خواهیم نمونه ای از تزئین قاب با شاخه های خشک درختان را به شما آموزش بدهیم که حتما ساختنش برای کودکان شما هم سرگرم کننده خواهد بود. با چیدانه همراه باشید.

وسایل مورد نیاز برای تزئین قاب با شاخه های خشکیده

وسایل مورد نیاز:

  • قاب چوبی
  • قیچی هرس
  • رنگ قهوه ای اکریلیک
  • برس اسفنج
  • چسب تفنگی و چسب چوب
  • ۴۰ تا ۵۰ شاخه خشکیده کوچک
  • خزه و گل مصنوعی تزئینی

ااگر قاب چوبی رنگ و رو رفته ای دارید آن را دور نیاندازید. این قاب ها بهترین گزینه برای این کار هستند. تنها کافیست که پهنای سطح بیرونی این قاب زیاد باشد. حتی شما می توانید به کمک تکه چوب های بلااستفاده قابی کوچک و ساده بسازید و در این کار از آن استفاده کنید. برای زیباتر شدن ظاهر و صاف بودن سطح آن می توانید از یک لایه رنگ قهوای اکریلیک استفاده کنید و به مدت یک ساعت اجازه دهید تا خشک شود. فقط فراموش نکنید که باید سطح قاب را قبل از شروع کار تمیز کنید.

شاخه های کوچک و باریک درختان را از میان شاخه های خشکیده انتخاب کنید. آنها را تمیز کنید. اگر گوشه تیزی دارند که دست شما را اذییت می کند آن را جدا کنید و با توجه به ابعاد طول و عرض قاب مورد نظرتان با قیچی هرس کوتاهشان کنید. به عنوان مثال اگر طول قاب شما ۲۰ سانتی متر است لازم نیست که همه شاخه ها به همین اندازه بریده شوند. برای طبیعی تر جلوه کردن کار آنها را در ابعاد ۲۱ تا ۲۳ سانتیمتر ببرید.

کار را با گرم کردن چسب حرارتی و شاخه های بلندتر شروع کنید. سعی کنید شاخه های ضخمتر را برای لایه های اول انتخاب کنید و شاخه های باریک تر را برای مراحل بعد کنار بگذارید. در گوشه ها و محل تداخل شاخه ها به دقت آنها را به کمک چسب محکم کنید و به شکلی آنها را بچینید که ظاهری منظم داشته باشند.

با اضافه کردن شاخه های بیشتر کار را ادامه دهید. دقت کنید که برای هر چهار ضلع قاب به تعدادی تقریبا مساوی شاخه در نظر گرفته باشید. کار نباید به شکلی پیش برود که در پایان کار تجمع شاخه ها بر روی یکی اضلاع بیشتر باشد. رعایت این نکته در زیبایی قاب شما تاثیر گذار خواهد بود.

این کار را تا جایی ادامه دهید که شاخه های کوچک به خوبی سطح روی چارچوب قاب را پوشانده باشند.

در این مرحله نوبت آن رسیده تا از خزه و گلهای تزئینی استفاده کنید. خزه های سبز رنگ را در دو گوشه که دو سر قطر مستطیل قاب شما قرار می گیرند بچسبانید.

به یاد داشته باشید در قسمت پایین قاب از خزه و گل های بیشتری استفاده کنید. این کار در قسمت بالای قاب تعادل بصری آن را به هم می زند و سنگینی را به بالای تصویر می برد.

آموزش تزئین قاب با شاخه های خشکیده

اکنون این قاب زیبا آماده است تا بر روی دیوار منزل شما بنشیند و عکس خانوادگی شما در معرض دیدتان قرار دهد. اگر شما علاقمند به طبیعت هستید حس طراوت چوب را با این قاب به خانه آورده اید

چیدانه

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار