آشنایی با روش پخت سوپ جو دوسر
کد خبر: ۶۳۵۳۷
تاریخ انتشار: 2017 February 06    -    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
در این هوای سرد زمستانی تصمیم داریم شما را با روش پخت یک سوپ مفید، مقوی و خوشمزه آشنا کنیم... جو دوسر، برای پیشگیری و درمان بیماری دیابت نوع 2 بسیار مفید است. همچنین سبب کاهش میزان کلسترول بد خون و افزایش میزان کلسترول خوب خون و کاهش خطر گرفتگی عروق کرونر می‌شود.
آشنایی با روش پخت سوپ جو دوسر  اختصاصی «تابناک باتو»؛ در این هوای سرد زمستانی تصمیم داریم شما را با روش پخت یک سوپ مفید، مقوی و خوشمزه آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با روش پخت سوپ جو دوسر

مواد لازم

جو دوسر پرک: یک پیمانه
پیاز رنده شده: یک سوم پیمانه
سیر: یک حبه
آب: سه پیمانه
رزماری: یک چهارم پیمانه
نمک و فلفل: به میزان لازم
آب مرغ: یک پیمانه
روغن زیتون: شش قاشق چایخوری

طرز تهیه

ابتدا روغن را در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم. جو دو سر را به آن اضافه کرده و تفت می‌دهیم. پس از آن، سیر و پیاز و فلفل را به آن اضافه می‌کنیم و خوب تفت می‌دهیم. مواد را به همراه یک پیمانه آب داخل مخلوط کن ریخته و خوب میکس می‌کنیم.
مواد را در ظرفی مناسب ریخته و بقیه‌ی آب را به همراه نمک و فلفل، رزماری و آب مرغ به آن اضافه می‌کنیم و به مدت پانزده دقیقه روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا جا بیفتد.

خواص غذایی

جو دوسر، برای پیشگیری و درمان بیماری دیابت نوع 2 بسیار مفید است. همچنین سبب کاهش میزان کلسترول بد خون و افزایش میزان کلسترول خوب خون و کاهش خطر گرفتگی عروق کرونر می‌شود. منبع خوبی از انرژی و پروتئین بوده و به ویژه برای کودکان بسیار مناسب است.
 
رزماری: اسانس و عطر خوبی دارد و اثر آن بر روی سیستم اعصاب مرکزی بسیار برجسته است.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منابع: wikipedia و mawdoo3

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار